فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 17 خرداد 1397 11:32 ق.ظ نظرات ()

رکوردها برای شکستن خلق می‌شوند. حتی اگر پورشه هم‌اکنون عنوان سریع‌ترین رکورد طی یک دور پیست نوربرگ رینگ را در اختیار داشته باشد به این معنی نیست که نمی‌تواند به جهنم سبز بازگشته و رکورد خود را چند ثانیه‌ای بهبود بخشد!


ماجرا به سال 1983 بازمی‌گردد، زمانی که استفان بلوف پشت فرمان پورشه 956 توانست یک دور نوردشلایف را در 6 دقیقه و 11.3 ثانیه طی کند. 35 سال از این رکورد گذشته بنابراین همگی منتظر رکورد جدیدی هستیم. با در نظر گرفته اینکه در سال‌های اخیر تکنولوژی چقدر پیشرفت کرده، شانس زیادی وجود دارد که رکورد 956 دیر یا زود به خاطره‌ها بپیوندد.


سلاح پورشه برای این کار 919 است اما نه نسخه عادی LMP1 زیرا این خودروی مسابقه‌ای هم‌اکنون تحت فشار زیادی برای رسیدن به حداکثر محدودیت‌های خود قرار دارد. این خودرو 919 هیبرید اوو نام گرفته و از آنجایی که نیازمند همخوانی با قوانین و استانداردهای فیا WEC ندارد بنابراین مهندسان پورشه آزادی عمل زیادی برای انجام هر کاری که دوست دارند انجام دهند داشته و تا آنجایی که ممکن است این خودرو را سریع خواهند ساخت.


نشانه‌های واضحی از قصد پورشه برای شکستن تاریخی رکورد نوربرگ رینگ وجود دارد زیرا این خودروساز پیست را در قبضه خود داشته و می‌توانیم هیولای پورشه را ببینیم که جهنم سبز را به تسخیر خود درآورده است. با وزن تنها 849 کیلوگرمی، این نسخه دیوانه‌وار 39 کیلوگرم سبک تز از نسخه مسابقه‌ای WEC بوده و از شر مواردی همچون برف‌پاک‌کن جلو، سیستم تهویه مطبوع، سیستم جک پنوماتیک، چراغ‌ها، سیستم‌های کنترل مسابقه و برخی حسگرها خلاص شده است.


پورشه 919 هیبرید اوو که داون فورس بیشتری در مقایسه با یک خودروی فرمول 1 تولید می‌کند از لاستیک‌های سفارشی میشلین استفاده کرده و دارای قوای محرکه 4 سیلندر 2 لیتری توربو با 2 سیستم ریکاوری انرژی است. این پیشرانه احتراق داخلی اکسل عقب را به حرکت درآورده و پیشرانه‌های الکتریکی نیز چرخ‌های جلو را حرکت می‌دهند تا بدین ترتیب طراحی چهار چرخ محرک تشکیل شود.


919 هیبرید اوو پیش از این نیز رکوردشکن بوده است. این خودرو که قدرت حدود 1200 اسب بخاری دارد یک دور پیست بلژیک را در 1 دقیقه و 41.770 ثانیه طی کرد و رکورد جدیدی به نام خود ثبت کرد.