فرشید خراشادیزاده چهارشنبه 20 تیر 1397 02:31 ب.ظ نظرات ()

اگر شما به دنبال خودرویی خانوادگی و کوچک هستید که احساس محصولات لوکس و رده بالا را داشته باشد باید در میان گزینه‌های آلمانی بگردید اما اینجا به یک سه‌راهی دشوار می‌رسید! مرسدس بنز A کلاس، ب‌ام‌و سری 1 و آئودی A3 اسپورت بک سه نمونه از بهترین محصولات این کلاس هستند اما کدام خودرو از همه بهتر عمل می‌کند؟

  • قیمت


قیمت آئودی A3 اسپورت بک از حدود 22 هزار پوند آغاز می‌شود درحالی‌که ب‌ام‌و سری 1 پنج درب قیمت پایه حدود 23 هزار پوندی داشته و نهایتاً به مرسدس A کلاس می‌رسیم که از همه گران‌تر بوده و قیمت پایه حدود 26 هزار پوندی دارد. پس در این بخش می‌بینیم که آئودی دست برتر را دارد.

  • استایل و طراحی ظاهری


طراحی ب‌ام‌و سری 1 در میان طرفداران این برند موافقان و مخالفان زیادی دارد اما نمونه‌ای که در تست حاضر شده از نوع M اسپورت شادو ادیشن بوده و کامل جذاب نشان می‌دهد. در این نسخه شاهد سپرهای گیراتر، جلوپنجره مشکی، ترمزهای پرفورمنس با کالیپرهای آبی‌رنگ و خروجی‌های مشکی اگزوز خواهید بود.


مرسدس بنز A کلاس نیز از نوع AMG Line بوده و از رینگ‌های بزرگ‌تر و سیستم تعلیق کم ارتفاع‌تر سود می‌برد. هاچبک ها معمولاً همانند جعبه‌هایی هستند که روی چهار چرخ قرار دارند اما نسل جدید A کلاس از چراغ‌های جلوی نرم با جلوپنجره زیبا و نشان بزرگ مرسدس در وسط آن سود می‌برد.


آئودی A3 هنوز هم هاچبکی شیک و خوش استایل است. مدل حاضر در تست از ریل‌های سقف زیبایی سود می‌برد که خودرو را کمی شبیه محصولات استیشن کرده است. فول ترین مدل A3 یعنی S Line بهترین ظاهر را در بین خانواده ارباب حلقه‌ها دارد.

  • کابین و طراحی داخلی


یکی از نقاط قوت برجسته سری 1 کیفیت ساخت عالی کابین است. همه‌ی اجزا در کابین این خودرو به خوبی با یکدیگر چفت شده‌اند هرچند از پلاستیک‌های سخت نیز استفاده شده است. داشبورد کمی سن بالای خود را نشان می‌دهد اما در مقایسه با دو رقیب هم‌وطن دیگر خیلی سطح پایین نیست.


آئودی A3 نیز همانند ب‌ام‌و چند سالی است در بازار حضور داشته اما کابین آن هنوز هم تازه به چشم آمده و اجزای داخلی آن دوست‌داشتنی هستند. کابین آئودی هوشمند بوده و استفاده از دکمه‌ها و صفحه‌نمایش آسان است. درست همانند آن چیزی که از یک آئودی انتظار دارید.


کابین مرسدس A کلاس عالی نیست و برخی قطعات پلاستیکی و دسته راهنمای ارزان‌قیمت در آن دیده می‌شوند. جدای از آن واقعاً از کابین مرسدس خوشتان خواهد آمد. ورودی‌های هوای توربین مانند به همراه غربیلک فرمان گرفته شده از S کلاس نیز جزو شاخصه‌های کابین این خودرو هستند.

کابین تکنولوژیک مرسدس A کلاس
بهترین بخش کابین A کلاس صفحه‌نمایش آن است. دو صفحه‌نمایش استاندارد در این خودرو نصب شده‌اند که کاربری آسانی داشته و باعث می‌شوند سیستم بکار رفته در آئودی قدیمی به نظر آید.

  • فضای داخلی و محفظه بار


فضای صندلی‌های عقب سری 1 و A کلاس خوب است اما در این بخش آئودی می‌درخشد و فضای بیشتری دارد. همچنین سرنشینان عقب آئودی راحتی بیشتری در مقایسه با دو خودروی دیگر خواهند داشت.


A کلاس بهترین خودرو برای نصب ایزوفیکس صندلی کودک بوده زیرا نقاط اتصال ایزوفیکس فاقد پوشش هستند. البته در هر سه خودرو باید صندلی سرنشین جلو را به جلو هل دهید تا صندلی کودک در عقب جا بگیرد. شایان ذکر است آئودی بزرگ‌ترین و کاربردی‌ترین محفظه بار را بین این سه خودرو دارد.

  • سواری


ب‌ام‌و سری 1 تنها خودروی این کلاس است که به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود بنابراین جای تعجبی ندارد که هیجان‌انگیزترین خودرو برای سواری محسوب می‌شود.


A3 اسپورت بک سواری راحتی داشته و از پیشرانه‌های قوی و کم‌مصرف فوق‌العاده‌ای سود می‌برد اما نمی‌تواند از نظر هیجان رانندگی با سری 1 رقابت کند.


مرسدس A کلاس از این نظر بین آئودی و ب‌ام‌و قرار می‌گیرد. این خودرو کمی اسپورت تر از آئودی بوده اما به پای ب‌ام‌و نمی‌رسد. مرسدس راحت‌تر و آرام‌تر از ب‌ام‌و اما خب از طرف دیگر آرامش و ساکتی آن در حد A3 اسپورت بک نیست.

  • قضاوت نهایی

این مسابقه‌ای واقعاً نزدیک بود. اگر می‌خواهید پشت فرمان یک خودرو هیجان واقعی را تجربه کنید باید به سراغ ب‌ام‌و سری 1 بروید؛ اما آئودی A3 اسپورت‌بک کاربردی‌ترین خودروی این مقایسه بوده اما خودرویی که بزرگ‌ترین فاکتور هیجان آنی را ایجاد می‌کند مرسدس A کلاس است. این خودرو از نظر تکنولوژی بکار رفته و طراحی کابین فراتر از دو رقیب آلمانی دیگر بوده و به همین خاطر است که برنده ما در این مقایسه لقب می‌گیرد.