فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 8 شهریور 1397 09:27 ق.ظ نظرات ()

شلبی از نظر ارتقا و تیونینگ فورد موستانگ یک استاد بلاشک است اما متأسفانه هیچ سوپرکار برجسته‌ای با نام کارول شلبی همراه نشده است. برای تغییر این موضوع شاهد تصور یک پروژه توسط آنتونیو پاگلیا هستیم.


خودروی مورد بحث ما که کانسپت شلبی OTR نام گرفته از خودروهای دهه 80 الهام گرفته است و طراحی آن ترکیبی از شاخصه‌های رترو با ویژگی‌های مدرن است. اگر چند دقیقه وقت خودتان را صرف بررسی این رندرها بکنید احتمالاً با خود خواهید گفت ای‌کاش خودروی شلبی OTR تولید می‌شد.


کانسپت OTR از نمای جلو دارای چراغ‌های بسیار نازکی بوده درحالی‌که چراغ‌های راهنما و دیلایت های LED به خوبی به جلوپنجره هماهنگ شده‌اند. ورودی‌های هوای روان تجسم شده نیز در هر دو طرف سپر جلو به چشم می‌خورند درحالی‌که کاپوت کوچک OTR ترکیبی از ورودی‌های بزرگ هوا است.


این طرح رترو در پروفایل جانبی نیز ادامه یافته و شاهد خطوط مشابه با فراری تستاروسا و همچنین وجود رینگ‌های 5 پره دوتایی می‌باشیم. فرم شیشه‌های جانبی و سقف نیز ما را به یاد لانچیا استراتوس افسانه‌ای می‌اندازد.


اما نمای عقب نیز ترکیبی از لبه‌ی کوتاه روی صندوق و چراغ‌های افقی یکپارچه است. ما همه‌چیز این خودرو را دوست داریم.


بسیاری از سوپرکارهای پرفورمنس مدرن بیش از آنکه به بحث زیبایی‌شناسی اهمیت دهند روی آئرودینامیک تمرکز داشته و اغلب در مقایسه با مدل‌های قبلی خود زیبا نیستند؛ اما کانسپت شلبی OTR این‌گونه نبوده و بدون استفاده از بال‌ها و اسپلیترهای عجیب‌وغریب چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.