فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 22 شهریور 1397 08:51 ق.ظ نظرات ()

شاسی‌بلند جدید و الکتریکی مرسدس بنز EQC سال آینده وارد بازار خواهد شد اما یکی از موضوعات جالب درباره‌ی این خودرو عدم وجود محفظه بار جلویی در آن است که دلیل این کار نیز کاملاً ساده است.


دایملر تلاش دارد شاسی‌بلند EQC را به همراه مدل‌های عادی‌تر C کلاس، GLC و GLC کوپه و در یک خط تولید در تأسیسات برمن آلمان بسازد و این کار را نیز با حداقل هزینه‌های سرمایه‌گذاری انجام دهد؛ بنابراین قوای محرکه باید با استفاده از تجهیزات استاندارد در روی خودروها نصب شوند.


این خودروساز آلمانی از روش طراحی و مهندسی‌ای برای شاسی‌بلند الکتریکی خود استفاده کرده که اجازه‌ی تولید یکپارچه‌ی آن با استانداردهای ساخت کنونی را می‌دهد. ماژول درایو جلوی این خودرو اکسل عقب پیش از نصب روی شاسی به ساب فریم‌های خود متصل شده‌اند و مجموعه باتری نیز در کف خودرو جای می‌گیرد.


با تولید محصولات الکتریکی در خطوط تولید کنونی، مرسدس بنز مزیت بزرگی در صنعت خودروسازی پیدا کرده و برنامه‌های خود برای تطبیق خطوط تولید با هر نوع محصولی را به سرعت پیش می‌برد. این محصولات شامل هر نوع خودرویی از مدل‌های احتراق داخلی مرسوم گرفته تا هیبریدی و الکتریکی می‌شوند.


قطعاً برخی افراد از اینکه مرسدس نخواسته از مزیت کامل خودروهای الکتریکی استفاده کنند ناامید خواهند شد اما ژرمن‌ها همواره روشی واقع‌بینانه در آغاز تولید محصولات الکتریکی به کار گرفته‌اند.


به این ترتیب تا زمانی که مرسدس به حجم فروش مورد انتظار خود دست نیابد همچنان برنامه‌های خود درباره هزینه‌های پایین‌تر را اجرا خواهد کرد و بنابراین ما باید کمی بیشتر از حد معمول منتظر سایر محصولات الکتریکی این برند باشیم.

محفظه بار جلو در تمامی خودروهای الکتریکی تسلا