یافتن یک فورد موستانگ Boss 429 تمیز و کم کارکرد در بازار سخت است زیرا این خودروی عضلانی تنها به عنوان دو مدل 1969 و 1970 تولید شد؛ اما در نمایشگاه SEMA امسال شاهد بازگشت رسمی این خودرو به خط تولید خواهیم بود.


شرکت Classic Recreations اولین Boss 429 جدید را در رویداد یاد شده معرفی خواهد کرد. این خودرو همانند مدل‌های کلاسیک پیشین از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 7 لیتری برگرفته از موتور اسپورت استفاده نخواهد کرد بلکه قلب تپنده‌ی آن پیشرانه‌ی 8 سیلندر 8.4 لیتری انژکتوری با قدرت 815 اسب بخار خواهد بود. این پیشرانه به کلاچ و فلایویل DYAD متصل شده است.

پیشرانه‌ی موستانگ Boss 429 کلاسیک در مسابقات نسکار مورد استفاده قرار گرفته بود. قوانین آن زمان به گونه‌ای بود که خودروسازان برای استفاده از پیشرانه‌ی یاد شده در رقابت‌ها باید حداقل 500 نمونه از آن را به مشتریان تحویل می‌دادند. این پیشرانه همچنین به اندازه‌ای بزرگ بود که فورد را مجبور کرد تا موستانگ ها را از خط تولید بیرون بکشد و محفظه پیشرانه را اصلاح نماید. این پیشرانه در کارخانه قدرت 375 اسب بخاری داشت هرچند ظاهراً قدرت واقعی موستانگ Boss 429 بیشتر از این ارقام بوده است.

Mustang Boss 429 1969

شرکت Classic Recreations در ماه آوریل اعلام کرد که لیسانس ادامه تولید خودروهای موستانگ Boss 302 مدل 1969-1970، موستانگ Boss 429 مدل 1969-1970 و موستانگ ماک 1 مدل 1969-1970 را از فورد دریافت کرده است.
مالک این کمپانی می‌گوید:

Boss 429 یکی از جذاب‌ترین و کمیاب‌ترین مدل‌های تاریخ موستانگ است اما به اندازه‌ای ارزش پیدا کرده که اکثر مالکان آن‌ها را نمی‌رانند؛ اما خودروی ما به مردم این شانس را می‌دهد که صاحب یک خودروی نادری شوند که قابل راندن بوده و دارای شاسی و پیشرانه‌ای مدرن می‌باشد که باعث می‌شود راندن آن آسان‌تر از نسخه‌ی کلاسیک باشد.