چندی پیش ب‌ام‌و در گردهمایی پبل بیچ برای اولین بار رسماً نسل جدید رودستر Z4 را رونمایی کرد. نسل جدید این ماشین که با کد G29 شناخته می‌شود، جایگزین نسل E89 شده است. Z4 جدید نمایی بهتر، تهاجمی‌تر و هیجان‌انگیزتر از نسل قبلی دارد و همچنین برای رانندگی هم خودروی بسیار بهتری به نظر می‌رسد؛ اما این رودستر باواریایی در بازار با رقیب سرسختی بنام آئودی TT مواجه است. البته TT حتی با وجود فیس‌لیفت اخیر، هنوز هم کمی قدیمی به نظر می‌رسد زیرا نسل کنونی این خودرو پس از چندین سال حضور در بازار یکی از قدیمی‌ترین رودسترها در کلاس خود محسوب می‌شود. البته مرسدس بنز SLK که نامش به SLC تغییر پیدا کرده حتی از این هم قدیمی‌تر است. بااین‌حال شکی نیست که آئودی TT خودروی فوق‌العاده‌ای است. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب رودستر ارباب حلقه‌ها را با نسل جدید Z4 مقایسه کنیم. البته چون هنوز امکان رانندگی با Z4 جدید وجود ندارد، در این مقایسه تنها در مورد ظاهر این رودسترهای آلمانی قضاوت می‌کنیم.

از جلو انتخاب خودروی برتر ساده نیست. آئودی TT به‌وضوح نمای تیزتر و تمیزتری دارد اما درعین‌حال هیجان آن‌هم کمتر است. از سوی دیگر، نمای جلویی Z4 خوش‌تیپ اما شلوغ است. بااین‌وجود در بین این دو خودرو مطمئناً Z4 تهاجمی‌تر و هیجان‌انگیزتر است که این ویژگی‌ها حداقل در این کلاس اهمیت زیادی دارند؛ بنابراین می‌توان گفت در قسمت جلویی، Z4 نمای بهتری دارد.

در پروفیل جانبی، دو خودرو بسیار متفاوت هستند. TT با وجود موتور جلو بودن، تقریباً نمایی موتور وسط مانند دارد و کمی عجیب به نظر می‌رسد درحالی‌که Z4 سنتی‌تر است و با کاپوت کشیده و صندوق بار کوتاه، همانند یک رودستر اسپرت کلاسیک به نظر می‌رسد. ولی در اینجا هم آئودی نمای آرام‌تر و ساده‌تری دارد. البته در اینجا ما نسخهٔ استاندارد TT را با اسپرت‌ترین نسخهٔ Z4 یعنی مدل M40i مقایسه کرده‌ایم درحالی‌که نسخه‌های اسپرت‌تری از TT یعنی مدل‌های TT S و TT RS هم وجود دارند که از نمای تهاجمی‌تری برخوردار هستند.

در نمای عقبی، TT حتی با وجود دیفیوزر و سر اگزوزهای بروز شده، بازهم در پس طراحی تهاجمی Z4 قرار می‌گیرد. این رودستر باواریایی در نمای عقب بسیار عصبانی‌تر و اسپرت‌تر از TT به نظر می‌رسد؛ بنابراین در اینجا هم ب‌ام‌و از طراحی بهتری برخوردار است.

در داخل اما اوضاع کمی پیچیده است زیرا TT با وجود اینکه خودروی قدیمی‌تری است اما به لطف صفحه آمپر کابین مجازی و دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای، مدرن‌تر به نظر می‌رسد. البته نمای داخلی Z4 هم با صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive، عالی به نظر می‌رسد. درکل اما داخل آئودی TT با تمرکز بر راننده، بیشتر به یک رودستر اسپرت شباهت دارد درحالی‌که به نظر می‌رسد ب‌ام‌و Z4 داخل خود را از سری 3 قرض گرفته است.

درمجموع به‌عنوان نتیجه‌گیری این مطلب می‌توان گفت نمای رودستر کلاسیک ب‌ام‌و Z4 کمی بهتر از نمای موتور وسط مانند آئودی TT رودستر به نظر می‌رسد.