فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 17 مرداد 1398 09:42 ق.ظ نظرات ()

جرمی کلارکسون را تقریباً تمامی ماشین بازها می‌شناسند. با اخلاق خاص و سلیقه‌ی خاص‌تر، کلارکسون یکی از جنجال‌برانگیزترین و درعین‌حال دوست‌داشتنی‌ترین مجری‌های خودرویی دنیا می‌باشد. این بار او توضیح خواهد داد که چرا لکسس LFA را بهترین خودرویی که رانده می‌داند. البته او از مقایسه‌ای عجیب برای توضیح دلایل خود استفاده کرده است.


کلارکسون می‌گوید جذابیت LFA به خاطر صدایی است که این خودرو تولید می‌کند. او خاطرنشان می‌سازد که صدای این پیشرانه‌ی 10 سیلندر ستون فقرات را به لرزه درآورده و شما این موضوع را اصلاً در خودروهای الکتریکی نمی‌بینید. کلارکسون معتقد است این لکسس پرچم‌دار باک سوخت خیلی کوچک و کمربندهای ایمنی سفت استفاده می‌کند اما این نقاط ضعف اصلاً تأثیری روی پیشرانه‌ی شگفت‌انگیز ندارند.

Lexus LF A engine
لکسس LFA از پیشرانه‌ی 10 سیلندر 4.8 لیتری با قدرت 553 اسب بخار و گشتاور 480 نیوتون متری استفاده می‌کند. علیرغم حجم نسبتاً بالا، این پیشرانه دور قابل‌توجه 9 هزار را نشان می‌دهد. تویوتا و یاماها به‌منظور تولید این پیشرانه باهم همکاری کرده‌اند.

Lexus LF A 2012
لکسس تولید این سوپرکار را در سال 2012 به پایان رساند اما برای فروش 500 دستگاه تولیدی به مشکل برخورد به گونه‌ای که در سال جاری سه دستگاه LFA صفرکیلومتر در آمریکا به فروش رسیده‌اند.

Lexus LFA nordschleife
کلارکسون همچنین به برخی جزئیات درباره‌ی یکی از قسمت‌های آتی گرندتور اشاره کرده و گفته که شرایط بسیاری بدی را تجربه کرده‌اند. او بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفته که نتیجه‌ی این موقعیت خطرناک تصادف و تغییر برنامه بوده است.


ظاهراً منظور کلارکسون از این تغییر برنامه فیلم‌برداری از عربستان سعودی تا مصر بوده اما این برنامه به خاطر حملات تروریستی لغو شده است.