تبلیغات
مجله فوق تخصصی صنعت و طراحی خودرو - مطالب دی 1395
منوی اصلی
مجله فوق تخصصی صنعت و طراحی خودرو
  • در سال 2016 برندهای لوکس و ممتاز آلمانی یعنی مرسدس بنز، ب‌ام‌و، آئودی و پورشه رکوردهای فروش جهانی جدید بر جای گذاشتند و البته فولکس‌واگن نیز در بازار چین اوضاع بهبود یافته‌ای را تجربه کرد.

    2015-sporty-suv-front-end
    برای ششمین سال متوالی مرسدس بنز و ب‌ام‌و با رشد فروش مواجه شده و بیش از دو میلیون دستگاه خودرو را در این سال فروختند. گروه فولکس‌واگن با فروش 10.3 میلیون دستگاه خودرو احتمالاً بزرگ‌ترین خودروساز جهان لقب می‌گیرد. فروش این خودروساز در سراسر جهان با 2.8 درصد رشد مواجه بوده که یکی از دلایل اصلی آن به رشد فروش زیاد در چین مربوط می‌شود. فولکس‌واگن در بازارهای اروپایی و آمریکا با چالش مواجه بوده است.

    فروش غول‌های خودروسازی آلمانی در سراسر جهان و در بازار چین را در جدول زیر مشاهده می‌کنیم:

    درصد تغییر

    فروش جهانی (سال 2016) درصد تغییر فروش خودرو در چین (سال 2016)

    خودروساز

    3.8

    10312400 12.2 3982200

    گروه فولکس‌واگن (1)

    2.8

    5987800 14 2999300

    فولکس‌واگن

    3.8

    1871300 3.6 591554

    آئودی

    5.2

    2003359 11.3 516355

    ب‌ام‌و (2)

    11.3

    2083888 26.6 472844

    مرسدس بنز

    5.6

    237800 12 65246

    پورشه

    1. گروه فولکس‌واگن شامل فولکس‌واگن، آئودی، پورشه، اشکودا، سئات، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، مان و اسکانیا است.
    2. آمار فروش ب‌ام‌و در چین دربردارنده‌ی مینی است.

    آمار و ارقام و تعاریف به ازای هر برند مجزا است.

    طبق آمار VDA، در سال 2016 تعداد 5743400 دستگاه خودرو (رشد 1 درصدی) در آلمان تولید شده و از این میزان تعداد 4415300 دستگاه صادر شده است.

    • مرسدس بنز

    mercedes badge
    فروش جهانی مرسدس بنز با افزایش 11.3 درصدی در سراسر دنیا به 2083888 دستگاه رسیده که بیشتر از هر زمان دیگری بوده و اولین باری است که این برند مرز فروش 2 میلیون دستگاه را رد می‌کند. رشد فروش مرسدس دو برابر رقیب دیرینه‌ی خود یعنی ب‌ام‌و بوده و این امر به مرسدس اجازه داد تا ادعا کند پرفروش‌ترین برند لوکس دنیا در سال 2016 بوده است.

    ماه دسامبر 2016 بهترین ماه دسامبر تاریخ مرسدس بوده و البته چهل و ششمین ماه متوالی است که مرسدس با رشد فروش مواجه می‌شود. سه ماهه‌ی پایانی سال 2016 بهترین سه ماهه‌ی تاریخ این برند بوده و سال 2016 ششمین سال پیاپی است که مرسدس رکورد فروش جدیدی را بر جای می‌گذارد.

    فروش مرسدس بنز در چین با افزایش مواجه بوده و به 472844 دستگاه رسیده است. آمار فروش مرسدس بنز در چین حدود 44 هزار دستگاه کمتر از ب‌ام‌و و البته 120 هزار دستگاه نیز کمتر از آئودی بوده است. این فاصله در سال 2014 به ترتیب 170 و 300 هزار دستگاه بوده است.

    ایالات‌متحده هنوز دومین بازار بزرگ برای مرسدس بنز بوده ولی فروش این شرکت با کاهش 0.8 درصدی به 340237 دستگاه رسیده است. در خود آلمان فروش شرکت با رشد 7.2 درصدی به 293209 دستگاهی و در اروپا با رشد 12.4 درصدی به 898234 دستگاه رسیده است.

    مرسدس ادعا کرده در سال 2016 پرفروش‌ترین برند لوکس در بازارهای آلمان، ایتالیا، پرتقال، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، تایوان، آمریکا و کانادا بوده است.

    سال 2016 بهترین سال تاریخ شرکت اسمارت نیز بوده و فروش این شرکت با رشد 21 درصدی به 144479 دستگاه رسیده است.

    • ب‌ام‌و

    2016-bmw-x3-01
    در سال 2016 ب‌ام‌و رکورد فروش خود را برای ششمین سال متوالی شکست. گروه ب‌ام‌و در سال گذشته فروش 2367603 دستگاهی (رشد 5.3 درصدی) داشته که از این میزان فروش 2003359 دستگاه (رشد 5.2 درصدی) سهم ب‌ام‌و بوده و سهم مینی و رولزرویس نیز به ترتیب 360233 دستگاه (رشد 6.4 درصدی) و 4011 دستگاه (رشد 6 درصدی) بوده است.

    همچنین سال گذشته اولین سالی بوده که ب‌ام‌و توانسته بیش از دو میلیون خودرو را در سراسر دنیا بفروشد. این سال رکورد جدیدی برای مینی بوده و همچنین دومین سال عالی رولزرویس به شمار می‌رود.

    فروش ب‌ام‌و در بازار چین که بزرگ‌ترین بازار این برند است برای اولین بار در سال 2016 مرز نیم میلیون دستگاه را رد کرده است. فروش ب‌ام‌و به همراه مینی در این بازار با رشد 11.3 درصدی به 516355 دستگاه رسیده است.

    شاسی بلندها و کراس اوورهای ب‌ام‌و محبوبیت فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. یک‌سوم کل خودروهای فروخته شده‌ی ب‌ام‌و در سال 2016 از نوع مدل‌های X بوده که رشد 22.3 درصدی را نشان می‌دهد.

    ب‌ام‌و همچنین با تحویل 62 هزار خودروی الکتریکی در سال 2016 رکورد جدیدی را ثبت کرده است. یک‌صد هزارمین خودروی الکتریکی ب‌ام‌و در ماه نوامبر سال پیش فروخته شده و مدل‌های الکتریکی دیگری نیز در سال جاری معرفی خواهند شد.

    • گروه فولکس‌واگن

    volkswagen-passat-gte-6
    سال 2016 بهترین سال برای گروه فولکس‌واگن بوده و این شرکت احتمالاً با کنار گذاشتن تویوتا عنوان بزرگ‌ترین گروه خودروسازی دنیا را کسب کرده است. فروش گروه فولکس‌واگن در سراسر جهان با رشد 3.8 درصدی به 10312400 دستگاه رسیده است. فروش این گروه خودروسازی در چین نیز 3982200 دستگاه بوده که نشان دهنده‌ی رشد 12.2 درصدی است.

    فولکس سال 2016 را با رسوایی دیزل گیت آغاز کرد و این موضوع تأثیر خود در بازارهای آمریکا و اروپا را نشان داده است. سهم فولکس از بازار رو به رشد آلمان با افت مواجه بوده است. هرچند رشد فروش 430 هزار دستگاهی این گروه در چین این موضوع را پوشش داده است. میزان فروش فولکس‌واگن در آمریکای جنوبی و برزیل نیز افت داشته است.

    تمامی برندهای اصلی گروه فولکس‌واگن در سال 2016 با رشد فروش مواجه بوده‌اند: خودروهای سواری فولکس‌واگن (رشد 2.8 درصدی)، آئودی (رشد 3.8 درصدی)، اشکودا (رشد 6.8 درصدی)، سئات (رشد 2.8 درصدی)، پورشه (رشد 5.6 درصدی) و خودروهای تجاری فولکس‌واگن (رشد 11.4 درصدی).

    علیرغم شروعی سخت در آغاز سال 2016، فروش خودروهای سواری فولکس با رشد 2.8 درصدی در سراسر دنیا به 5987800 دستگاه رسید اما هنوز هم کمتر از رکورد 6120000 دستگاهی سال 2014 است.

    تجدیدقوای فولکس‌واگن در سال 2016 به علت افزایش فروش چشمگیر در بازار چین بوده است. فروش این شرکت با رشد 14 درصدی به 2999300 دستگاهی در چین رسیده که نسبت به یک سال پیش از آن 370 هزار دستگاه بیشتر است.

    اما فولکس در دیگر نقاط جهان با چالش‌هایی مواجه بوده است. در بازار بسیار مهم اروپا فروش این شرکت با افت 0.9 درصدی به 1697700 دستگاه رسیده است. بازار آلمان نیز روی چندان خوشی به فولکس نشان نداده و افت فروش 7.2 درصدی را شاهد بوده‌ایم. فولکس در این بازار فروش 557800 دستگاهی داشته و سهم آن از بازار حدود 2 درصد کاهش یافته است.

    چالش‌های فولکس‌واگن در بازار آمریکا نیز هنوز ادامه دارد. فروش این شرکت با افت 7.6 درصدی به 322900 دستگاه رسیده است. فولکس در بازار آمریکای جنوبی نیز افت داشته و شاهد افت 27 درصدی و فروش 335400 دستگاهی بوده‌ایم. فروش فولکس در بازار برزیل افت چشمگیر 35 درصدی داشته است و فولکس تنها 218200 دستگاه خودرو فروخته است.

    • آئودی

    Audi Q2 2016
    سال گذشته آئودی رکورد تازه‌ای بر جای گذاشته است. بیشترین میزان فروش آئودی در سراسر دنیا و همچنین در چین در سال 2016 ثبت گردیده است. فروش جهانی آئودی با رشد 3.8 درصدی به 1871350 دستگاه رسیده است.

    پس از عملکرد منفی در سال 2015، فروش آئودی در چین با رشد 3.6 درصدی به رکورد جدید 591554 دستگاهی رسیده است. اگرچه آئودی اولین برند لوکس آلمانی در بازار چین است اما مرسدس بنز و ب‌ام‌و در حال کم کردن فاصله‌ی خود با آئودی هستند.

    فروش آئودی تقریباً در همه‌ی بازارهای مهم با رشد مواجه بوده است: اروپا 680600 دستگاه (رشد 7.6 درصدی)، آلمان 293307 دستگاه (رشد 8.6 درصدی) و آمریکا 210213 دستگاه (رشد 4 درصدی).

    • پورشه

    2017 Porsche Macan GTS
    و بالاخره می‌رسیم به پورشه. سال 2016 نیز سالی رکوردشکن برای این شرکت بوده و فروش جهانی پورشه با رشد نزدیک 6 درصدی به 237778 دستگاه رسیده است. پورشه در چین نیز رکورد زده و 65246 دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده که نشان دهنده‌ی رشد 12 درصدی است. در آمریکا نیز فروش این برند با افزایش 5 درصدی به 54280 دستگاه رسیده است.

    پرفروش‌ترین محصول پورشه مدل ماکان است که به خانه‌ی 95642 مشتری راه یافته است (رشد 19 درصدی). فروش مدل نمادین 911 نیز با افزایش 2 درصدی به 32409 دستگاه رسیده است.

    منبع: best-selling-cars

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • در هفته‌ای که گذشت شاهد رونمایی رسمی شاسی‌بلند مفهومی آئودی Q8 در نمایشگاه خودروی دیترویت بودیم. این خودرو با استفاده از قوای هیبریدی خود قدرت 442 اسب بخاری و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 5.4 ثانیه‌ای دارد. این عملکرد برای شاسی‌بلندی هیبریدی با دو تن وزن که تکنولوژی بالایی نیز دارد کاملاً گیرا به حساب می‌آید. به علاوه ظاهر خودرو نیز بسیار جذاب است؛ اما ب‌ام‌و نیز صاحب شاسی‌بلندی تندوتیز و خوش‌تیپ با نام X6 M است. خب بیایید نگاهی بیندازیم به این دو خودروی آلمانی.

    bild-vergleich-bmw-x6-m-f86-audi-q8-concept-2017-02
    در بحث قوای محرکه و کارایی در واقع این دو چندان رقیب هم نیستند. ب‌ام‌و X6 M از پیشرانه‌ی 8 سیلندر با قدرت 560 اسبی بهره برده که باعث شتاب 4 ثانیه‌ای می‌شود. این خودرو بسیار سریع و تواناست. البته فاقد تکنولوژی کابین بالای آئودی Q8 بوده و البته برای خودرویی با سن بیشتر طبیعی است؛ اما صحبت درباره‌ی قوای محرکه و جزئیات فنی را در همین جا خاتمه داده و روی فاکتوری که باعث جذب بیشتر افراد می‌شود یعنی ظاهر خودرو صحبت می‌کنیم.

    bild-vergleich-bmw-x6-m-f86-audi-q8-concept-2017-01
    از نمای جلو این دو خودرو نمی‌توانند خیلی متفاوت باشند. آئودی Q8 شبیه خودرویی از آینده است. این خودرو جلوپنجره‌ی بسیار حجیم و پهن و چراغ‌های زاویه‌داری دارد که ظاهری آینده‌نگرانه و تکنولوژیک ایجاد کرده‌اند. کاپوت پف کرده و جلوپنجره‌های کلیوی شکل X6 M این تصور را ایجاد می‌کنند که انگار خودرو می‌خواهد با مشت به صورت بیننده بکوبد! هر دو خودرو خوش‌چهره هستند اما واقعاً انتخاب مدلی بهتر بسیار سخت است. هرچند آئودی Q8 علاقه‌ی بیشتری را ایجاد می‌کند چراکه تازه‌تر است.

    bild-vergleich-bmw-x6-m-f86-audi-q8-concept-2017-03
    در بخش عقب به نظر ما آئودی عملکرد بهتری دارد. اگرچه ب‌ام‌و از طرف ستون C چهره‌ی زیبایی دارد اما وقتی از عقب به آن نگاه می‌کنید اوضاع چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. بخش عقبی بسیار بلند بوده و ظاهر خوبی ندارد. از طرف دیگر آئودی Q8 کاملاً زیباست. شیشه‌ی عقب کاملاً گیرا طراحی شده و چراغ‌های افقی عقب نمای بسیار دل‌نشینی را ایجاد کرده‌اند. آئودی نمای بسیار آینده‌نگرانه‌ای داشته و به نظر ما بسیار زیباست.


    از نظر پروفایل کلی هر دو خودرو بسیار متفاوت هستند. X6 M خودروی قدبلند، بزرگ و گیراست. تمرکز این خودرو به جلو را دوست داریم و به نظر می‌رسد که همیشه آماده‌ی پرتاب است! آن‌ها می‌گویند یک خودروی اسپورت که طراحی خوبی داشته باشد حتی در موقع توقف نیز باید سریع به نظر برسد. ازنقطه‌نظر فنی X6 M خودروی اسپورتی نیست اما این نکته را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد Q8 در جهت متفاوتی حرکت کرده است. این خودرو شبیه مدل‌های تکنولوژیک بوده و ترجمه‌ای مدرن از طراحی کلاسیک به شمار می‌رود. با ستون C پهن و تخت و استایلی تقریباً هاچبک مانند، این خودرو شبیه کواتروی بزرگ‌تر و آینده‌نگرانه است. قوس‌های بلند چرخ‌ها نمایی شبیه خودروهای رالی سنتی ایجاد کرده و خط شانه‌ی بالای قوس چرخ عقب باعث ایجاد ظاهری عضلانی شده است. دو خودروی بسیار متفاوت اما بسیار زیبا و به روش مخصوص خود.

    bild-vergleich-bmw-x6-m-f86-audi-q8-concept-2017-04
    در بخش کابین آئودی کار خود را به خوبی انجام داده چراکه کابین Q8 به‌طور باورنکردنی‌ای آینده‌نگرانه بوده و همچنین حسی بسیار شبیه آئودی دارد. این خودرو هنوز هم ورودی‌های هوای افقی و همان استایل شیفتر دنده را دارد. هرچند همه‌چیز به صفحه‌نمایش لمسی سپرده شده است. کابین آئودی لوکس‌تر به نظر می‌رسد و صندلی‌های بزرگ و راحت آن حسی مناسب دارند. اگرچه کابین آئودی بسیار جذاب و تکنولوژیک است اما تأکید بیش‌ازحدی روی صفحه‌نمایش شده و ما می‌توانیم تصور کنیم که اثرات انگشت زیادی روی آن باقی خواهند ماند که جلوه‌ای ناخوشایند ایجاد خواهد کرد.


    به عقیده‌ی ما اگر دنبال چیزی گیرا هستید ب‌ام‌و X6 M خودروی شماست اما اگر خودرویی شیک‌تر و با تکنولوژی بالاتر می‌خواهید، بی‌شک آئودی Q8 انتخاب اول خواهد بود.

    منبع: bmwblog

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • ب‌ام‌و رسماً قیمت‌گذاری اولین اعضای خانواده نسل جدید سری 5 در بازار ایالات‌متحده، یعنی 530e پلاگ-این هایبرید و M550i ایکس‌درایو را اعلام کرد.

    2018-bmw-530e-m550-01
    530e iPerformance مدل 2018 در دو گونه دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک با قیمت پایه به ترتیب 52,395 و 54,695 دلار (شامل هزینه‌ تحویل در محل) قابل سفارش است که نسبت به کد 528i (پایه) نسل پیشین با قلب 2 لیتری توربو تنها 1,200 دلار افزایش نشان می‌دهد. قوای فنی این مدل از طریق پیشرانه بنزینی درون‌سوز چهار سیلندر خطی 2 لیتری و یک موتور الکتریکی تأمین می‌گردد که درمجموع 248 اسب بخار قدرت و 420 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کنند. ثبت شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت نیز برای گونه دیفرانسیل عقب 6 ثانیه و در گونه دو دیفرانسیل 5.8 ثانیه به طول می‌انجامد.

    BMW 530e
    BMW 530e
    BMW M550i xDrive
    BMW M550i xDrive

    اما اگر نسخه هایبرید را دوست ندارید و نمی‌توانید تا آمدن M5 جدید صبر کنید، ب‌ام‌و کد M550i ایکس‌درایو را برایتان در نظر گرفته است که برای تملک آن حداقل باید 73,095 دلار (شامل هزینه حمل‌ونقل) بپردازید. این نسخه روحیه خشن‌تر و هیجان‌انگیزتری داشته و از پیشرانه 4.4 لیتری توربو دوقلو هشت سیلندر V شکل 456 اسب بخاری و 650.7 نیوتون‌متری سود می‌برد. برای دستیابی از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت نیز تنها 4 ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین اولین مدل M Performance مجهز به پیشرانه بازبینی شده اختصاصی گروه M محسوب می‌گردد.
    BMW M550i xDrive
    BMW M550i xDrive

    نسل جدید ب‌ام‌و سری 5 بهار سال جاری میلادی (بهار 96) وارد نمایندگی‌های کمپانی در سرتاسر آمریکا خواهد شد.

    BMW M550i xDrive

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • هوندا مدل هایبرید جدید خود را تا سال 2018 میلادی (97 خورشیدی) روی خط تولید می‌برد.

    honda-hybrid-2018
    این اقدام به‌عنوان بخشی از برنامه کلان کمپانی برای برقی سازی طیف گسترده‌ای از خودروها صورت می‌گیرد.
    قوای فنی از طریق فناوری موجود در آکورد هایبرید کنونی تأمین شده و در فاز نهایی خط تولید یکی از کارخانه‌های موجود در ایالات‌متحده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
    آقای تاکاهیرو هاچیگو (Takahiro Hachigo) رئیس کمپانی طی مصاحبه‌ای گفته: نیمی از محصولات جدید دو سال آینده هوندا در آمریکا از نوع الکتریکی خواهند بود. در حال حاضر این فناوری کلید دستیابی به حمل‌ونقل عاری از آلودگی کربن در سرتاسر دنیا می‌باشد.

    Honda Adds All-New Dedicated Hybrid Model to Growing Electrified Lineup
    این خودروساز همچنین قصد دارد تا پیش از 2030 میلادی 75 درصد فروش جهانی خود را به مدل‌های برقی اختصاص دهد، درنتیجه معرفی و عرضه محصول جدید در آینده نه‌چندان دور، گامی اساسی بوده و نقش مهمی در دستیابی به اهداف پیش‌گفته ایفا می‌کند.
    در حال حاضر اما هوندا نماینده الکتریکی خاصی نداشته و تنها نسل جدید اودیسه (Odyssey) را به نمایشگاه 2017 آمریکای شمالی (دیترویت) آورده است. این مینی ون باسابقه از طراحی ظاهری جدیدی سود می‌برد و به امکانات بسیار خوبی شامل سامانه اطلاعات و سرگرمی مخصوص صندلی‌های عقب، وای‌فای 4G LTE، صفحه‌نمایش لمسی تازه، بسته ایمنی کمکی‌های راننده موسوم به Honda Sensing و … مجهز شده تا مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشاند.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • پیشرانه‌ی 6 سیلندر توئین توربوی ب‌ام‌و M پرفورمنس شرکت اخیراً در میان 10 پیشرانه‌ی برتر دنیا در سال 2017 قرار گرفته است. روبرتو روزتی معاون بخش مهندسی ب‌ام‌و آمریکای شمالی جایزه‌ی پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری بکار رفته در M240i را دریافت نموده است.

    bmw-b58
    سال پیش نیز پیشرانه‌ی B58 ب‌ام‌و در میان 10 پیشرانه‌ی برتر قرار گرفته بود و به خاطر ساختار مدولار، کارایی و راندمان دیده شده در 340i xDrive تحسین کارشناسان را برانگیخته بود. امسال نیز نسخه‌ی توئین توربو تکنولوژی همان پیشرانه با قدرت 15 اسب بخاری بیشتر نسبت به پیشرانه‌ی استاندارد در این لیست جای گرفته است. از سال 1995 تاکنون ب‌ام‌و 33 عنوان را در بین 10 پیشرانه‌ی برتر سال WardsAuto کسب کرده است.

    روزتی در سخنرانی خود گفت:

    سال پیش ما یک صدمین سالگرد تأسیس ب‌ام‌و را جشن گرفتیم. در خلال این سال‌ها ب‌ام‌و به خاطر پیشرانه‌های 6 سیلندر خطی نمادین خود مشهور شده است. امروز نیز ب‌ام‌و به خاطر قوای محرکه و تکنولوژی‌های خود مورد تحسین مهندسان قابل‌احترام این صنعت قرار گرفته است. پیشرانه‌ی 6 سیلندر خطی به عنوان بخشی از میراث ب‌ام‌و به راه موفقیت‌آمیز خود ادامه خواهد داد.

    BMW 340i GT 2016 facelift
    روزتی در ادامه می‌افزاید:

    جدیدترین عضو این خانواده پیشرانه‌ی B58 با تکنولوژی توئین پاور توربوی M پرفورمنس است که دارای سیستم والوترونیک، دابل VANOS و تزریق مستقیم بوده و ب‌ام‌و بار دیگر با حضور در مراسم WardsAuto تاریخ‌ساز می‌شود.

    روزتی در نهایت این‌گونه نتیجه می‌گیرد:

    داشتن 34 تا 40 درصد قطعات مشترک با پیشرانه‌ی دیزلی 6 سیلندر و بیش از 60 درصد اشتراک با پیشرانه‌های بنزینی مدولار 3 و 4 درصد نتیجه‌ای باورنکردنی برای تیم توسعه‌ی ما به شمار می‌رود. یکی از اهداف این بوده که قدرت و گشتاور پیشرانه افزایش یافته و در همان زمان راندمان آن نیز بهبود یابد. در مجموع پیشرانه‌ی B58 نرم‌تر بوده و کارایی و راندمان بهتری دارد و تضمین می‌کند ب‌ام‌و دینامیک سواری واقعی و عالی‌ای را برای مشتریان فراهم می‌کند.

    2016-bmw-m240i-coupe
    نویسنده‌ی WardsAuto تام مورفی می‌گوید:

    پیشرانه‌ی B58 پایدار بوده و بدون توجه به نزدیک شدن به ردلاین عملکرد نرم و استثنایی دارد. ب‌ام‌و ظرفیت‌های زیادی را در ساختار مدولار جدید پیشرانه‌های 3، 4 و 6 سیلندر خود دیده و همه‌ی این پیشرانه‌ها در هر سیلندر حجم نیم لیتری داشته و ابعاد معین و قطعات مشترکی دارند. امسال برادر بزرگ‌تر B58 به برادر کوچک‌تر یعنی B46 چهار سیلندر ملحق شده است.

    bmw-m2-and-m240i-01
    پیشرانه‌ی مورد بحث که در ب‌ام‌و M240i مورد استفاده قرار گرفته قدرت 335 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متری دارد. این پیشرانه باعث می‌شود M240i ظرف مدت 4.4 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • در ادامه‌ی تیزری که ماه پیش منتشر شده، تسلا مدل S با مشخصات مسابقه‌ای در مراسم اتواسپورت بین‌المللی سال 2017 که در بیرمنگام انگلستان برگزار شده رونمایی شد. این خودرو در افتتاح فصل مسابقات قهرمانی الکتریک GT شرکت خواهد کرد. برای اولین بار است که این مسابقات برای خودروهای GT تمام الکتریکی برگزار می‌شود.

    electric-gt-tesla-model-s-10
    خودرویی که معرفی شد بر پایه‌ی مدل S P100S استاندارد ساخته شده اما کابین خودرو به‌صورت کامل تخلیه شده و برخی از سخت‌افزارهای آن حذف شده‌اند. نتیجه‌ی این کار کاهش وزن 500 کیلوگرمی است. گذر از خودروی استاندارد جاده‌ای به مدلی کاملاً مسابقه‌ای باعث شده تغییراتی در سیستم تعلیق و ترمزها به وجود آید و رول کیج نیز به خودرو اضافه شود.

    electric-gt-tesla-model-s
    تسلا مدل S مسابقه‌ای قدرت 778 اسب بخاری و گشتاور 995 نیوتون متری دارد. این قدرت چشمگیر باعث می‌شود خودروی موردبحث در 2.1 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. با این حساب شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت خودرو تنها 2 ثانیه است. برای مقایسه‌ای ساده باید گفت تسلا مدل S P100D استاندارد با وجود حالت Ludicrous شتاب 2.5 ثانیه‌ای دارد. حداکثر سرعت مدل مسابقه‌ای 250 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

    electric-gt-tesla-model-s-03


    پشت فرمان این خودرو در هنگام رونمایی، برنده‌ی مسابقات 24 ساعته ی لمانز در سال 2011 یعنی Olivier Lombard بود:

    راندن تسلا مدل S الکتریک GT لذت بسیار زیادی داشت و دیدن اینکه آینده‌ی مسابقات GT چگونه خواهد بود شگفت‌انگیز است. این مسابقات فرصتی خیال‌انگیز برای تماشاگران است و طرفداران قطعاً این مسابقات را از دست نخواهند داد.

    electric-gt-tesla-model-s-08


    برنامه‌ی فصل اول مسابقات دربردارنده‌ی 7 مسابقه در پیست‌های مشهور اروپایی مثل نوربرگ رینگ، پل ریکارد، آسن و بارسلونا است. هر مسابقه شامل 20 دقیقه تمرین و 60 دقیقه دور مقدماتی است. مسابقه‌ی اصلی نیز از 60 کیلومتر رانندگی در روز و 60 کیلومتر دیگر در غروب آفتاب تشکیل شده است. مسابقات الکتریک GT با 10 تیم و 20 راننده (مرد و زن) برگزار خواهد شد و همه‌ی تیم‌ها از تسلا مدل S مسابقه‌ای و لاستیک‌های سفارشی پیرلی استفاده خواهند کرد.
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • نسل ششم فورد موستانگ پس از حضوری موفق در بازار به مدتی در حدود دو سال و نیم، حالا برای سال 2018 فیس‌لیفتی را تجربه کرده است. این فیس‌لیفت که به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای موستانگ محسوب می‌شود، چراغ‌های جلوی جدید، طراحی مجدد سپر جلو، جلوپنجرهٔ عریض‌تر و طراحی جدید کاپوت که 2 سانتیمتر ارتفاع کمتری دارد را ارائه کرده است. در پشت خودرو نیز چراغ‌های C شکل LED به چشم می‌خورد درحالی‌که دیفیوزر نیز مشکی‌رنگ شده و یک اسپویلر هم به نسخهٔ GT اضافه شده است.

    ford-mustang_gt-2018-1024-03


    اما خبر مهم‌تر اینکه فورد در نسخهٔ جدید موستانگ پیشرانهٔ 3.7 لیتری V6 را به دلیل فروش پایین کنار گذاشته و بجای آن بیشتر بر روی موتورهای 2.3 لیتری چهار سیلندر اکوبوست و 5 لیتری V8 تمرکز کرده است. همچنین گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک جدید هم برای موستانگ ارائه شده است. البته گیربکس شش سرعتهٔ دستی که برای نسخهٔ 5 لیتری موستانگ ارائه می‌شود هم‌اکنون با تجهیز به سیستم کلاچ جدید و فلایویل Dual Mass به‌روزرسانی شده درحالی‌که گفته می‌شود گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک جدید نیز تعویض دندهٔ بسیار سریع‌تری نسبت به نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک قبلی دارد.

    در سوی دیگر هر دو موتور موستانگ نیز به‌روزرسانی شده‌اند به‌گونه‌ای که موتور V8 هم‌اکنون به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز شده که موجب افزایش قدرت در عین کاهش مصرف سوخت گردیده است. موتور 2.3 لیتری اکوبوست هم گشتاور بیشتری نسبت به قبل تولید می‌کند اما فورد هنوز هیچ آمار و ارقامی از مشخصات جدید این موتورها اعلام نکرده است؛ در سوی دیگر با توجه به حذف موتور V6 از لیست موتورهای موستانگ، هم‌اکنون این خودرو در برابر شورلت کامارو RS نماینده‌ای ندارد.

    ford-mustang_gt-2018-1024-04

    یکی دیگر از تغییرات موستانگ 2018 در داخل کابین آن رخ داده است یعنی جایی که یک صفحه آمپر دیجیتالی 12 اینچی سفارشی بجای نمونهٔ آنالوگ قبلی ارائه شده است و توانایی نمایش سه سبک متفاوت معمولی، اسپرت و پیست را دارد. غیرازاین، داخل کابین نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ موستانگ تغییرات دیگری را هم تجربه کرده است به‌گونه‌ای که در این بخش با هدف ارائهٔ نمایی پریمیوم‌تر، از متریال نرم‌تر و باکیفیت‌تری استفاده شده و طراحی بهتری هم پیدا کرده است. تغییرات داخلی دیگر این ماسل کار مدرن نیز شامل دوخت برجسته با رنگی متفاوت، دستگیرهٔ متفاوت درها و تریم آلومینیومی اطراف دریچه‌های تهویه می‌شود.

    ford-mustang_gt-2018-1024-0d


    فورد همچنین موستانگ 2018 را به طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی فعال مانند سامانهٔ پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم حفظ حرکت میان خطوط و سیستم هشدار راننده مجهز کرده است. این در حالی است که فورد یک سیستم سوپاپ اگزوز جدید را هم برای موستانگ در نظر گرفته است که در نسخهٔ V8 به راننده اجازه می‌دهد صدای اگزوز را تنظیم کند. علاوه بر این، موستانگ جدید به کمک‌فنرهای جدید و میلهٔ تثبیت‌کنندهٔ جدیدی مجهز شده که سفت‌تر بوده و موجب پاسخ‌گویی سریع‌تر و بهبود هندلینگ خودرو شده است. غیرازاین‌ها، دامپرهای تطبیقی هم به‌عنوان یک آپشن برای اولین بار برای موستانگ قابل سفارش هستند.

    ford-mustang_gt-2018-1024-0
    فورد موستانگ 2018 از پاییز امسال در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد بنابراین باید تا انتشار جزئیات کامل آن صبر کنیم. همچنین هنوز هیچ صحبتی از قیمت‌گذاری موستانگ فیس‌لیفت شده نیز مطرح نشده است اما با توجه به اینکه نسخهٔ V6 حذف شده و کابین نیز لوکس‌تر از قبل شده است، احتمالاً شروع قیمت موستانگ 2018 بالاتر خواهد بود. در حال حاضر قیمت نسخهٔ اکوبوست از 27 هزار دلار و نسخهٔ V8 از 34 هزار دلار آغاز می‌گردد.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • آئودی در نمایشگاه دیترویت امسال کانسپت Q8 را رونمایی کرد که پیش‌نمایشی است از نسخهٔ تولیدی این خودرو که به گفتهٔ آئودی در آیندهٔ نزدیک معرفی خواهد شد. حال X-Tomi نسخهٔ واقعی‌تری از این کانسپت را تجسم کرده و رندری از چهرهٔ احتمالی SUV کوپهٔ پریمیوم آیندهٔ آئودی طراحی کرده است. X-Tomi در این رندر چراغ‌های جلو، آینه‌های جانبی و رینگ‌های Q8 را تغییر داده و همچنین خطوط جلوپنجره را هم به‌صورت افقی طراحی کرده است؛ بنابراین نسخهٔ تولیدی Q8 چهره‌ای نزدیک به برادران تولیدی خود خصوصاً پرچم‌دار کنونی آئودی یعنی Q7 پیدا کرده است.

    audi-q8-rendering

    Q8 در آینده به رقابت با ب‌ام‌و X6 و مرسدس بنز GLE کوپه خواهد پرداخت هرچند که کشیده‌تر و عریض‌تر از هردوی آن‌ها است. این در حالی است که در آینده لنروور و پورشه هم با مدل‌های رنجروور اسپرت کوپه و کاین کوپه به این جمع خواهند پیوست. Q8 تولیدی برای معرفی در سال 2018 برنامه‌ریزی شده و اشتراکاتی با Q7 خواهد داشت؛ بنابراین برای این خودرو طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزل ارائه خواهد شد. همچنین هرچند احتمالاً نسخهٔ RS این خودرو ساخته نخواهد شد اما گفته می‌شود مدل SQ8 تولید خواهد شد و احتمالاً از همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 دیزلی سه توربوی SQ7 در آن استفاده خواهد شد که شتاب صفرتاصدی کمتر از 5 ثانیه را برای SQ8 فراهم می‌کند.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • لوتوس اخیراً نسخه هیجان‌انگیز جدیدی برای مدل اِگزیج (Exige) معرفی کرد: Race 380، که درواقع برادر مخصوص پیست Sport 380 بوده و یکی از سریع‌ترین فرزندان کمپانی تا به امروز محسوب می‌شود.

    2017-lotusexigerace380-04
    اگر بخواهیم با Sport 380 مقایسه‌اش کنیم باید گفت سامانه تعلیق، سامانه‌های الکترونیکی، آئرودینامیک، جعبه‌دنده شش سرعته XTrac متوالی (Sequential)، خنک‌کننده و دیفرانسیل لغزش محدود مورد تغییر و بازنگری قرار گرفته‌اند.

    2017-lotusexigerace380-01
    در بخش فنی بلوک 3.5 لیتری V6 توان و گشتاور به ترتیب 375 اسب بخار و 410 نیوتون‌متر (در 5000 دور بر دقیقه) تولید می‎‌کند. وزن خشک با همه تلاش‌ها به کمتر از 1000 کیلوگرم کاهش یافته و دقیقاً برابر با 998 کیلوگرم می‌باشد. نیروی رو به پایین (Downforce) در سرعت 170 مایل بر ساعت (273.5 کیلومتر بر ساعت) به 240 کیلوگرم می‌رسد. موقعیت قرارگیری ورودی‌ها و خروجی‌های هوا نیز به‌گونه‌ای است که فشار اطراف لاستیک‌ها به حداقل کاهش یابد.

    2017-lotusexigerace380-02
    آقای ژان-مارک گِیلز (Jean-Marc Gales) رئیس کمپانی طی صحبت‌هایی درباره نسخه جدید گفته: با رساندن وزن به کمتر از هزار کیلوگرم، نسبت قدرت به وزن به رقمی بی‌رقیب در کلاس خودش بالغ گردیده است. یک دور پیست هِتِل (Hethel) را 1.5 ثانیه سریع‌تر از اگزیج Cup R طی می‌کند که در نوع خود پیشرفتی قابل توج به‌حساب می‌آید. Race 380 یک خودروی مسابقه‌ای منحصربه‌فرد است که فلسفه کولین چاپمَن (Colin Chapman) را دنبال می‌کند. دل توی دلمان نیست تا مشتریانمان از نزدیک با تجربه رانندگی و ظرفیت‌های مختلف آن آشنا شوند.

    2017-lotusexigerace380-03
    لوتوس اِگزیج Race 380 در حال حاضر با قیمت پایه 99,500 پوند (122 هزار دلار) به فروش می‌رسد.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • چند وقتی است که شایعاتی در مورد ساخت سدان عملکرد بالای منحصربه‌فردی توسط مرسدس-آام‌گ انتشار یافته است و در حال حاضر نشانه‌های جدیدی پدیدار شده که مشخص نموده‌اند این شرکت آلمانی واقعاً در حال کار بر روی این پروژه است. رئیس AMG «توبیاس موئرس» در مصاحبه‌ای با Motoring در مورد برنامه‌های آیندهٔ این شرکت صحبت نموده و به ساخت رقیبی برای پورشه پانامرا که گفته می‌شود در سال 2019 معرفی خواهد شد، اشاره کرده است.

    mercedes-amg-gt4-2_1600x0w

    با توجه به منابع مختلف، این خودرو که احتمالاً نسخهٔ سدان مدل اسپرت AMG GT خواهد بود، GT4 نام دارد و بر اساس نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از پلت‌فرم MRA ساخته خواهد شد که هم‌اکنون در مدل‌های C، E و S کلاس مورداستفاده قرار گرفته است. در AMG GT4 به جهت کاهش وزن از آلومینیوم و فولاد با مقاومت بالا استفاده خواهد شد درحالی‌که سیستم تعلیق منحصربه‌فردی هم در آن بکار خواهد رفت که GT4 را از دیگر محصولات AMG متمایز می‌کند.

    mercedes-amg-gt4-2

    اما نکتهٔ جالب دیگر اینکه موئرس در این مصاحبه همچنین تأیید کرده است که مرسدس-آام‌گ در حال حاضر در حال کار بر روی نسل بعدی GT است. این در حالی است که سازندهٔ آلمانی هفتهٔ گذشته در نمایشگاه دیترویت نسخهٔ کوپهٔ AMG GT C و نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ AMG GT را رونمایی کرد اما بنا بر گفته‌های توبیاس موئرس هم‌اکنون کار بر روی ساخت نسل جدید این خودرو آغاز شده و این ممکن است منجر به لغو پروژهٔ ساخت نسخهٔ Black Edition نسل کنونی AMG GT گردد.

    mercedes-amg-gt4-11

    توبیاس موئرس دراین‌باره گفته است:

    «ما در حال حاضر نسخه‌های مختلفی از AMG GT را تولید کرده‌ایم و خانوادهٔ این خودرو تکمیل است. همچنین مدل GT R نیز نسخه‌ای شبیه به سری Black Edition است. علاوه بر این، چرخهٔ عمر عاقلانهٔ نسل کنونی AMG GT تقریباً رو به پایان است و به همین دلیل ما کار بر روی ساخت نسل جدید آن‌را آغاز کرده‌ایم؛ بنابراین ما باید بیشتر بر روی نسل جدید GT تمرکز کنیم و این شاید بدین معنا باشد که ما فضای کافی جهت ساخت مدل Black Edition این خودرو را ندشته باشیم».

    mercedes-benz-amg-gt-2017-r

    اما قبل از آن، مرسدس-آام‌گ قصد دارد قدرتمندترین و وحشی‌ترین پروژهٔ خود را در نمایشگاه فرانکفورت 2017 در ماه سپتامبر (شهریور 96) رونمایی کند. این هایپرکار که فعلاً پروژۀ One نامیده می‌شود، از یک سیستم هیبریدی فرمول یک سود می‌برد که انتظار می‌رود 1000 اسب بخار قدرت داشته باشد و آن‌را احتمالاً به جذاب‌ترین خودروی دونفره‌ای که تاکنون در جاده‌ها حرکت کرده است تبدیل کند.

    mercedes-amg-hyperca_1600x0

    mercedes-amg-hypercar-project-one

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • نیسان در نمایشگاه دیترویت امسال با رونمایی از مدل مفهومی جدیدی بنام V-Motion 2.0 توجه بسیاری از مخاطبان و اهالی رسانه‌های خودرویی دنیا را به خود جلب نمود. طراحی خارجی و داخلی این ژاپنی جوان آن‌قدر زیبا و چشم‌نواز است که نمی‌توان به یک نگاه کوتاه بسنده کرد. در زیر نگاهی به چند ویژگی قابل‌توجه آن می‌اندازیم. با ما همراه باشید.

    بدنه چندپاره و یکپارچه
    nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-01
    در بخش‌های مختلف نمای بیرونی V-Motion از چندین رنگ و ماده شامل فیبر کربن، کروم شفاف، کروم مات، رنگ مسی نقره‌ای (Silver Copper)، آلومینیوم ماشین‌کاری شده، مس و پرداخت خاص شیشه‌ای دودی استفاده شده است.

    جلوپنجره بزرگ در مرکز توجه
    nissan-v-motion-20-sedan-concept-grille
    طرح جلو‌پنجره V-Motion با کمی تغییر در محصولات تولیدی کنونی نیسان نیز حضور دارد. ابعاد بزرگ، جزئیات زیاد و قاب مشکی‌رنگ موجب نمای سه‌بعدی‌تر و قرارگیری آن در مرکز توجه شده‌اند. اگر از روبرو به خودرو نگاه کنید، عرض جلوپنجره بیشتر دماغه را دربر گرفته و دنباله آن تا مرکز سپر کشیده می‌شود. تعبیه نشان نیسان در وسط و نورپردازی LED نیز زیبایی خیره‌کننده‌ای به این قسمت بخشیده است.

    خطوط تیز و شکسته


    در سرتاسر بدنه، به‌خصوص نمای جانبی سطوح منحنی و قوس‌دار (به‌عنوان مثال در نسل کنونی ماکسیما) جای خود را به خطوط شدیداً تیز و شکسته داده‌اند. فرورفتگی بخش پایینی درب‌ها نیز به‌منظور ایجاد یک تضاد دل‌چسب با سایر نقاط بدنه، تیره‌تر کار شده است.

    پوشش خاص رینگ‌ها
    nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-04
    رینگ‌های آلیاژی ماشین‌کاری شده 21 اینچی با پوشش خاصی از فیبر کربن پوشیده‌ شده‌اند که خاصیت آئرودینامیک داشته و هم جریان هوا را به سمت عقب خودرو هدایت می‌کنند هم باعث خنک شدن کالیپرهای ترمز می‌شوند. پرداخت بیرونی مسی و دودی این پوشش نیز به‌ نوبه خود زیبایی خاصی پدید آورده است.

    بهره‌گیری از سبک معلق در طراحی سقف
    nissan-v-motion-20-sedan-concept-rear-three-quarter-top-view
    سبک طراحی “سقف معلق” موجود در مورانو (Murano) و ماکسیما (Maxima)، این ‌بار با بهره‌گیری از ستون ناواضح و به‌اصطلاح معلق بجای ستون‌های A و C و ریل سقف، پیشرفته‌تر شده است. جنس ستون مذکور از فیبر کربن بوده و قاعده شیشه‌های جلو و عقب را به یکدیگر وصل می‌کند.

    سقف پانورامیک دو تکه
    nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-19
    سقف کاملاً از شیشه ساخته شده و در داخل توسط یک پنل سرتاسری به دو نیم تقسیم می‌شود. در قسمت جلویی پنل مذکور، درست بالای سر سرنشینان جلو یک کنسول کوچک نیز تعبیه شده که کنترل چند عملکرد کوچک را بر عهده دارد.

    نمای عقب زیبا و بسیار گیرا
    nissan-v-motion-20-sedan-concept-rear-three-quarter
    چراغ‌های LED و بومرنگی عقب به‌نوعی دنباله و مکمل چراغ‌های جلو هستند. درپوش صندوق بار تا مرکز بخش عقب ادامه پیدا کرده و سپر فرورفته و لامپ‌های آبی‌رنگِ سرتاسری درست پایین آن جای دارند. اگر از روبرو به این قسمت نگاه کنید، چهره‌ای خشن با دهانی نیمه‌باز و عصبانی خواهید دید.

    درب‌های قرینه
    nissan-v-motion-20-sedan-concept-front-three-quarter-doors-open-02
    با این‌که V-Motion 2.0 ازنظر ابعاد با آلتیما (Altima) و ماکسیما برابر است، اتاق آن بسیار جادارتر به نظر می‌رسد. باید اشاره کنم که حذف ستون B و قرینه بودن درب‌ها نقش بسزایی در بزرگی بصری کابین داشته است.

    مواد بکار رفته در داخل اتاق
    nissan-v-motion-20-sedan-concept-front-interior-seats
    برای دکوراسیون اتاق ترکیبی از چرم و آلکانتارای طوسی تیره (Feather Gray)، چرم مشکی‌رنگ موسوم به نیمه‌شب (Midnight)، نوعی چوب بنام Zebrawood، تکه‌ها و نوارهای مسی‌رنگ و آلومینیوم مخصوص استفاده گردیده است.

    کیفیت بالا و طراحی چشم‌نواز کابین
    nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-1a
    چرم طوسی تیره 0.5 میلی‌متر ضخامت دارد و پوشش بیرونی آن دقیقاً مشابه وسایل و اثاثیه چرمی گران‌قیمت موجود در بازار می‌باشد. از طرفی طرح دانه‌دانه آلکانتارا داشبورد را عریض‌تر جلوه می‌دهد. چرم Midnight هم سرتاسر پنل سقف را پوشانده و نمای زیبایی بدان می‌بخشد.

    دقت بسیار زیاد به جزئی‌ترین قسمت‌ها
    nissan-v-motion-20-sedan-concept-door-hinge
    برای پوشش پنل درب‌ها از Zebrawood و نوار مسی و در کف خودرو از ترکیب همان Zebrawood با آلکانتارای طوسی بهره گرفته‌اند. حقیقتاً چُنین توجهی به قسمت‌های مختلف و تمامی جزئیاتِ اتاق واقعاً ستودنی است و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

    فناوری پیشرفته
    nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-12
    یک نمایشگر عریض در داشبورد وظیفه نمایش اطلاعات موردنیاز راننده و کنترل سامانه اطلاعات و سرگرمی را بر عهده دارد. کنسول مرکزی تنها دکمه استارت و پد لمسی را در خود جای داده و خبری از اهرم تعویض دنده و سایر کنترل‌کننده‌های مرسوم نیست. بلندگوهای سامانه صوتی بوز (Bose) روی پنل درب و پشت‌سری صندلی‌ها درون یک قاب آلومینیومی جای گرفته‌اند. بجای آینه‌های جانبی هم یک جفت دوربین نصب شده که تصویری از نمای عقب را روی نیمه بالایی شیشه جلو نمایش می‌دهند.

    عدم تولید انبوه یا محدود
    nissan-v-motion-20-sedan-concept-front-three-quarters-02
    نیسان V-Motion علی‌رغم ویژگی‌های بسیار چشمگیری مثل پنل یک تکه شیشه جلو و کاپوت، درب‌های قرینه، لولاهای یکپارچه، ستون B حذف شده، دوربین‌های جانبی، Zebrawood و کف‌پوش آلکانتارا برنامه‌ای برای تولید نداشته و تنها به‌صورت یک مدل مفهومی در تاریخ کمپانی باقی خواهد ماند.

    منبع: motortrend

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • – کلیولند، اوهایو

    کادیلاک اسکالید لوکس‌ترین SUV ساخت آمریکا است. خودرویی بسیار بزرگ که دارای بهترین ویژگی‌های لوکسی است که می‌توان خریداری کرد. اسکالید کت‌وشلوار بسیار شیکی بر تن دارد که زیر آن شاسی یک پیک‌آپ فول سایز پنهان شده است. این خودرو می‌تواند تا هفت نفر (در نسخهٔ ESV هشت نفر) را درنهایت راحتی و تجمل حمل کند؛ بنابراین واضح است که چرا بسیاری از ورزشکاران و ستارگان تلویزیون اسکالید را دوست دارند، چون آن‌ها را مهم جلوه می‌دهد.

    2017-cadillac-escalade-review

    نقاط مثبت

    تعلیق مغناطیس عالی: اسکالید از تعلیق و کنترل سواری مغناطیسی شرکت مادر، جنرال موتورز استفاده می‌کند که با تنظیم کمک‌فنرها و نوساناتی تا 1000 بار در دقیقه، در تمامی مواقع سواری بسیار راحت و بدون تکانی را ارائه می‌کند. این تعلیق به‌خوبی وظیفهٔ خود را انجام می‌دهد و سواری قابل‌ملاحظه‌ای را برای یک SUV که بر اساس یک وانت ساخته شده و بر روی رینگ‌های بزرگ 22 اینچی حرکت می‌کند، فراهم می‌نماید. سیستم تعلیق MRC (مخفف Magnetic Ride Control یا کنترل سواری مغناطیسی) این خودرو راه‌حل بهتری برای ارائهٔ هندلینگ خوب در خودروهای بزرگی مانند اسکالید نسبت به تعلیق بادی پیچیدهٔ مرسدس بنز GLS یا سیستم هیدرولیکی اینفینیتی QX80 است.

    سکوت و آرامش: کابین کادیلاک اسکالید بسیار ساکت و آرام است به‌گونه‌ای در هنگام حرکت با سرعت 120 کیلومتر در ساعت در بزرگراه تنها زمزمهٔ ضعیفی از صدای باد به گوش می‌رسد. شیشهٔ جلوی آکوستیک، درهای سه ‌لایه و سیستم فعال مقابله با سروصدا موجب شده که کابین اسکالید فوق‌العاده بی‌صدا و آرامش‌بخش باشد.

    پیشرانهٔ فوق‌العاده: موتور 6.2 لیتری V8 اسکالید انسان را ازلحاظ قدرت، وقار و بهره‌وری نسبی به تعجب وا‌می‌دارد. 420 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر گشتاور این نیروگاه موجب می‌شود که این هیولا بسیار بانشاط و چابک احساس شده و همچنین توانایی کشش 3.7 تن با را هم داشته باشد. نمونهٔ مورد آزمایش ما که از نوع چهارچرخ محرک است در بزرگراه 11.7 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف کرد اما حتی توانستیم در سفرهای بین ایالاتی مصرفی کمتر از این را هم ثبت کنیم. پیشرانهٔ V8 بزرگ اسکالید با تجهیز به فناوری‌هایی مانند تزریق مستقیم سوخت، غیر فعال‌سازی سیلندرها و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، با توجه به نیروی تولیدی مصرف معقولی دارد.

    طراحی بسیار عالی: مثل همیشه، طراحی بیرونی برای خریداران یک اولویت اصلی است و اسکالید از این لحاظ کاملاً عالی عمل کرده است. نسل چهار این SUV غول‌پیکر طراحی بسیار زیبا و ابهتی دارد که هرکس را مجذوب خود می‌کند. اسکالید را می‌توان قطعه‌ای از هنر معاصر دانست.

    تکنولوژی‌هایی بیشتر از رقبا: تمامی SUVهای فول سایز لوکس لیست بلند و قابل‌توجهی از تجهیزات و ویژگی‌های تکنولوژیک را ارائه می‌کنند اما اسکالید دارای چند ویژگی انحصاری و جدید است که نمی‌توان در خودروی دیگری آن‌ها را یافت. یکی از این تجهیزات، دوربین آینهٔ عقب جدید کادیلاک است. این مورد که یک ویژگی منحصربه‌فرد است، پس‌ازاینکه سال گذشته برای اولین بار در سدان لوکس CT6 ارائه شد، حالا برای اسکالید هم در دسترس است. البته این دوربین ممکن است کمی غلط‌انداز باشد اما دید بسیار وسیع‌تری نسبت به آینه ارائه می‌کند که این ویژگی بسیار مفیدی است. اسکالید علاوه بر این، مجهز به شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند، یک جعبهٔ خنک‌کننده برای نوشیدنی، دستگاه پخش بلوری برای هر سه نمایشگر، درِ صندوق اتوماتیک با شیشهٔ عقب که به‌صورت مجزا باز می‌شود و برف‌پاک‌کن عقب کاملاً مخفی است.

    نقاط منفی

    قیمت بالا: اسکالید واقعاً گران است. قیمت پایهٔ آن 73,395 دلار است که آن‌را پس از سوپرسدان وحشی CTS-V به گران‌ترین محصول کادیلاک تبدیل می‌کند. این در حالی است که نمونهٔ مورد آزمایش ما که از نوع پلاتینوم چهارچرخ محرک است، 96,500 دلار قیمت دارد. قیمتی که فاصلهٔ کمی با عدد شش‌رقمی دارد. زمانی ساخت خودرویی با قیمت شش‌رقمی توسط خودروسازان آمریکایی خنده‌دار بود اما اسکالید این رویه را تغییر داده است. اسکالید با این قیمت در بین رقبای خود از مرسدس بنز GLS و رنجروور ارزان‌تر است، با لکسوس LX برابری می‌کند و از اینفینیتی QX80 قیمت بیشتری دارد. اما وقتی این کادیلاک اسکالید را با بنتلی بنتایگا 230 هزار دلاری مقایسه می‌کنیم، قیمتش به نظر معقول می‌رسد.

    2017-cadillac-escalade-review2

    تریم داخلی قهوه‌ای: زمانی که ما سال گذشته اسکالیدی را با تریم داخلی مشکی‌رنگ آزمایش کردیم، من فکر کردم که فضای داخلی قهوه‌ای‌رنگ ممکن است نمای لوکس‌تری داشته باشد اما اشتباه می‌کردم و به نظر من تریم مشکی‌رنگ بهتر است چراکه نسخهٔ قهوه‌ای خسته‌کننده است.

    2017-cadillac-escalade-review9

    رکاب‌های نامناسب: رکاب‌های اسکالید در هنگام سوار شدن به خودرو بسیار مفید بوده و برای تمیز ماندن، به‌صورت خودکار به داخل بدنه جمع می‌شوند اما بااین‌حال حتی زمانی که جمع هستند نیز بازهم پس از یک هفته رانندگی، گِل‌وبرف زیادی روی آن‌ها انباشته می‌شود.

    2017-cadillac-escalade-revi

    رقبا

    اینفینیتی QX80، رنجروور، لینکلن نویگیتور، لکسوس LX و مرسدس بنز GLS

    مشخصات فنی

    Cadillac Escalade Platinum 2017
    پیشرانه 6.2 لیتری V8
    قدرت 420 اسب بخار
    گشتاور 625 نیوتن متر
    گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
    مصرف سوخت 13.8 لیتر (ترکیبی)
    محور محرک چهارچرخ
    وزن 2620 کیلوگرم
    ظرفیت کشش 3700 کیلوگرم
    ظرفیت سرنشین 7 نفر
    حجم صندوق بار 430/1460/2670 لیتر
    طول/عرض/ارتفاع 5.14/2.04/1.89 متر
    قیمت پایه 73,395 دلار
    قیمت تست‌شده 96,500 دلار
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • پس از تأیید اینکه شورولت به تولید مدل SS سدان خاتمه می‌دهد این شرکت باید به دنبال جایگزینی جدید در مسابقات نسکار و به منظور مسابقه با تویوتا و فورد در سال 2018 باشد.

    chevy-needs-new-nascar-2018-6
    شورولت در این مسابقات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و از چهار مسابقه‌ی قبلی نسکار سه تای آن را قهرمان شده است.

    chevy-needs-new-nascar-2018-5
    خودروهای سری کاپ معمولاً بر پایه‌ی سدان های بزرگ یا میدسایز ساخته می‌شوند و در این مورد انتخاب‌های شورولت به مدل‌های مالیبو یا ایمپالا محدود خواهد بود. فاکس نیوز در خبری اعلام کرده که مدل ایمپالا جایگزین SS در مسابقات نسکار خواهد بود.

    chevy-needs-new-nascar-2018-2
    همچنین این امکان وجود دارد که شورولت ما را سورپرایز کند. درست همانند اتفاقی که در سال 2012 افتاد و آن‌ها اعلام کردند SS جای ایمپالا را می‌گیرد هرچند حالا نمی‌توانیم انتظار چنین سورپرایزی را داشته باشیم.

    chevy-needs-new-nascar-2018-4
    تفاوت‌های بین تمامی خودروهای نسکار اکثراً به “پوست” آن‌ها مرتبط می‌شود زیرا که همان طراحی شاسی معمولی را به اشتراک می‌گذارند. از نظر تئوری شورولت می‌تواند از هر مدل دیگری استفاده کند.


    اما در بحث رقبا باید گفت تویوتا قبلاً کمری 2018 کاملاً جدید و همچنین برادر مسابقه‌ای آن برای نسکار را رونمایی کرده و این خودرو هجدهم ماه فوریه در دیتونا رؤیت خواهد شد.
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فکر نمی‌کنیم خودرویی عجیب‌تر از میتسوبیشی دلیکا با آن قطعات آفرودی بی‌شمار و ظاهری خشن وجود داشته باشد.

    1991-mitsubishi-delica-monster-truck-01
    دلیکا که از سال 1968 تولید شده مدل‌های گوناگونی دارد، از ون‌های ساده گرفته تا نمونه‌های مجهز به لاستیک‌های بزرگ‌تر، سیستم تعلیق بلندقدتر و خیلی چیزهای دیگر! تمامی این‌ها نسبتاً احمقانه و غیراحساسی هستند! اما دلیکای پیش رو متفاوت است.

    1991-mitsubishi-delica-monster-truck
    این نمونه‌ی ساخت 1991 در حال حاضر از سوی شرکت کلاسیک‌های ژاپنی و در ریچموند ویرجینیا به فروش گذاشته شده و ارتفاع بسیار بلندی دارد. این ظاهر زرافه‌ای شکل به لطف افزایش 15 اینچی ارتفاع بدنه، افزایش 2 اینچی سیستم تعلیق و استفاده از لاستیک‌های بی اف گودریچ غول‌آسا به دست آمده است. از دیگر خصوصیات این خودروی نامتعارف می‌توان به رنگ مات و شیشه‌های دودی اشاره کرد.

    1991-mitsubishi-delica-monster-truck-04
    زیر پوست خودرو شاهد پیشرانه‌ی توربودیزل 2.5 لیتری به همراه گیربکس اتوماتیکی هستیم که نیرو را به هر چهار چرخ می‌فرستد.

    1991-mitsubishi-delica-monster-truck-05

    1991-mitsubishi-delica-monster-truck-10
    بهای درخواستی برای این خودرو 9495 دلار است که برای خودرویی با این همه تغییرات خیلی زیاد به نظر نمی‌رسد. هرچند با توجه به این تغییرات و افزایش ارتفاع، حضور خودرو در خیابان قانونی نیست.


    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • اینفینیتی Q60 کوپه، خودرویی مجهز و شیک است اما دینامیک سواری آن به خوبی رقبا نیست.

    Infiniti Q60 Premium Tech 2017
    اگر به یاد نیاورید که اینفینیتی یک زمانی مدلی کوپه را نیز در انگلستان می‌فروخته سرزنشتان نمی‌کنیم. مدل G37 که بعداً نام Q60 را گرفت شاید یکی از پیشروهای بازار در آمریکا باشد اما در بازارهای اروپایی دو سال پیش به خاطر فروش کم بازنشسته شد. هرچند با توجه به اینکه بریتانیا دومین بازار بزرگ جهان برای کوپه‌های 4 نفره است، اینفینیتی باید دیوانه باشد که دیگر به این بازار برنگردد. خب ازآنجایی‌که اینفینیتی دیوانه نیست (!) مدل Q60 جدید را در این بازار عرضه کرده و ما برای اولین بار مدل مجهز به پیشرانه‌ی توربوی 2 لیتری این خودرو را تست کردیم.

    Infiniti Q60 Premium Tech 2017
    پیش از این مدل کاملاً فول Q60 S با قدرت 400 اسبی را آزمایش کرده بودیم، نسخه‌ای که بنا به نظر ما جذابیت محدودی دارد. تنها انتخاب دیگر در این میان مدل سطح پایه‌ی 2 لیتری توربو است که بهای خرید ارزانی ندارد اما راندمان بالایی را نشان می‌دهد. شاید این خودرو بتواند در برخی موارد عرض‌اندام کند اما به دلیل اینکه گزینه‌ی دیزلی دیگری وجود ندارد کار سختی در برابر رقبای ژرمنی دارد.

    Infiniti Q60 Premium Tech 2017
    این خودرو بر پایه‌ی Q50 سدان ساخته شده اما قطعاً موارد برجسته‌ی زیادی دارد. جلوپنجره‌ی بزرگ و شکل خاص ستون C نمایی شلوغ اما متمایز را ایجاد کرده‌اند. رینگ‌های 19 اینچ استاندارد این خودرو از دیگر مشخصه‌های اینفینیتی است؛ اما کابین Q60 فاقد همان احساس استایل و یا شخصیت بیرونی خودرو است. کیفیت ساخت کابین خوب بوده و مواد نرم زیادی در آن بکار رفته اما طراحی کلی و سوئیچ‌های آن به گونه‌ای است که نظر شما را جلب نخواهد کرد؛ اما تجهیزات زیادی در خودرو به چشم می‌خورد: سیستم ناوبری ماهواره‌ای، صندلی‌های برقی و چرمی و بسته‌ی کاملی از تجهیزات ایمنی فعال.

    Infiniti Q60 Premium Tech 2017
    فاصله‌ی 2.85 متری بین محورها به این معنی است که فضای پای زیادی برای سرنشینان وجود داشته اما افراد بالغ با جثه‌ای متوسط شاهد تماس سر خود با سقف خواهند بود. فضای سر در بخش جلویی نیز نسبتاً کم است. صندلی‌های عقب نیز از نوع تاشونده نیست و این موضوع باعث می‌شود نتوانید ظرفیت 342 لیتری صندوق را افزایش دهید. البته چیزی که در یک خودروی کوپه اهمیت دارد چگونگی سواری آن است.

    Infiniti Q60 Premium Tech 2017
    Q60 پایه از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربوی مرسدس بنز با قدرت 208 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتون متر استفاده می‌کند؛ اما این خودرو سنگین بوده (1750 کیلوگرم) و همین امر باعث می‌شود شتاب آن بیشتر از یک هاچبک جذاب متوسط نباشد. خود پیشرانه آرام و نرم بوده و صدای دل‌چسبی دارد اما این یک کوپه‌ی اسپورت نیست. تشدید کننده‌ی حس کندی خودرو گیربکس اتوماتیک تک کلاچه ی سست و بی‌حال اینفینیتی است که در سرعت‌های بزرگراهی تعویض‌های نرمی دارد اما معکوس‌های تنبلی داشته و نمی‌تواند با گیربکس‌های دوکلاچه ی سریع حریفان رقابت نماید. استفاده از حالت اسپورت نیز تنها باعث بهبودی اندک اوضاع می‌شود.

    Infiniti Q60 Premium Tech 2017
    این موضوع جای شرمساری دارد چراکه Q60 در باقی موارد خوب عمل می‌کند. خودروی حاضر در تست فاقد سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر سفارشی بود اما از سیستم فرمان خاص شرکت که از نوع برقی (drive-by-wire) است بهره می‌برد. مهندسان شرکت برای ایجاد احساس طبیعی‌تر تغییراتی را در این سیستم ایجاد کرده‌اند و البته حاصل کار مثبت بوده چراکه فرمان نسبت به Q50 ابهام کمتری داشته و احساس دقت دارد. هرچند باید گفت هیچ بازخورد و برهمکنشی از چرخ‌ها وجود ندارد.

    Infiniti Q60 Premium Tech 2017
    کنترل بدنه کاملاً مناسب صورت گرفته و Q60 توازنی برجسته‌ای بین راحتی سواری و مقاومت در برابر تکان‌ها نشان می‌دهد. علیرغم این موضوع، ناهمواری‌های کوچک جاده هنوز هم باعث ناراحتی خودرو می‌شود و تحت فشار گذاشتن Q60 در پیچ‌ها احساس دیفرانسیل عقب بودن خودرو را ایجاد نمی‌کند چراکه علیرغم وزن بالا شاهد کم فرمانی هستیم. ایزوله‌ی صدای جاده و باد ستودنی بوده و در سرعت‌های بزرگراهی نیز خودرو کاملاً ساکت و راحت است.

    2017 Infiniti Q60 Coupe
    بهای این خودرو نیز نقطه‌ضعف دیگری است چراکه رقیب این خودرو یعنی ب‌ام‌و 420i حدود 5 هزار پوند ارزان‌تر است. هرچند پیش‌بینی ارزش باقی‌مانده‌ی بالا و تجهیزات استاندارد زیاد می‌توانند این اضافه پرداخت را کمی موجه جلوه دهند اما مصرف سوخت 6.8 لیتری خودرو با توجه به کارایی محدودش چندان گیرا نیست.

    2017 INFINITI Q60 Red Sport 400
    اینفینیتی Q60 یک آلترناتیو متمایز و جالب‌توجه برای رقبای 4 درب کوپه‌ی آلمانی است. این خودرو به‌طور معقولی راحت و آرام بوده و تجهیزات استاندارد مناسبی دارد؛ اما بدنه‌ی سنگین و گیربکس کند به این معنی است که سواری Q60 به خوبی و کارایی ب‌ام‌و یا مرسدس بنز نیست. همچنین نبود پیشرانه دیزلی و کاربرد محدود خودرو نیز سریعاً نظر برخی خریداران را از این خودرو برمی‌گرداند.

    2017 INFINITI Q60 Red Sport 400

    مشخصات اینفینیتی Q60 2.0t Premium Tech

    قیمت: 37690 پوند
    پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربو بنزینی
    قدرت/گشتاور: 208 اسب بخار/350 نیوتون متر
    گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
    شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7.3 ثانیه
    حداکثر سرعت: 235 کیلومتر در ساعت
    مصرف سوخت: 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر

    منبع: autoexpress

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
تعداد صفحات : 6 1 2 3 4 5 6