تبلیغات
مجله فوق تخصصی صنعت و طراحی خودرو - مطالب مهر 1395
 
مجله فوق تخصصی صنعت و طراحی خودرو
درباره وبلاگ


دراین وبلاگ سعی شده تا به طراحی خودرو وقطعات صنعتی و هنمچنین معماری و هنری پرداخته شود در لا به لای مطالب آن بخش های آموزشی قرار داده شده است. و به بخشی از اطلاعات درباره صنعت و معماری بیفزایدو
لطفا مارا با نظرات سازنده خود در بهبود مطالب وبلاگ یاری فرمایید.
با ارزوی موفقیت و سلامتی برای شما

مدیر وبلاگ : فرشید خراشادیزاده
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

در قسمت قبل اولین بازه قیمتی خودروهای 2017 را بررسی کردیم. این بار در دومین قسمت از این مجموعه نوشتارها به سراغ مدل‌های 25 تا 35 هزار دلاری رفته‌ایم که ازقضا اقبال خوبی میان مردم دنیا دارند. با ما همراه باشید.

هوندا رِج‌لاین

در حال فروش
قیمت پایه: 30,375 دلار

2017-Honda-Ridgeline-front-three-quarter-in-motion-2-e1462556160342(1)
مدل 2017 رج‌لاین نسبت به نسل اولِ آن که سال 2006 آمد خیلی جاافتاده‌تر است. این وانت پرماجرا چند ویژگی شاخص دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد مقابل اشاره کرد: ظرفیت کشش بار تا 5000 پوند (2267.9 کیلوگرم)، محفظه بار 1584 پوندی (718.4 کیلوگرمی)، فاصله 50 اینچی (1270 میلی‌متری) بین برآمدگی گلگیرهای عقب، فهرست بلندبالای موارد امنیتی استاندارد و سفارشی و مهروموم سه‌لایه اتاق. کیفیت و راحتی سواری نیز به لطف سامانه تعلیق مستقل در هر 4 چرخ، اتاقِ به‌اصطلاح Carlike و صندلی‌های نرم و دربرگیرنده دقیقاً مشابه یک سدان اندازه متوسط بوده و تعادل بسیار خوبی دارد.


تأمین قدرت برعهده بلوک 3.5 لیتری 6 سیلندر V شکل 280 اسب بخاری و 355 نیوتون‌متری خواهد بود که خروجی خود را به جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار می‌سپارد. این جعبه‌دنده استاندارد بوده و با استفاده از فناوری “مبدل گشتاور چندصفحه‌ای مجهز به کلاچِ به‌اصطلاح lockup-clutch” باعث نمایش قدرتنمندتر پیشرانه می‌شود. همانند گذشته، تمامی مدل‌ها به‌صورت 4 درب با محفظه بار کوچک و دیفرانسیلِ جلو یا جفت تولید می‌شوند. دقت کنید نمونه‌های دو دیفرانسیل هم در حالت عادی از چرخ‌های جلو استفاده می‌کنند و تنها در مواقع لزوم تا 70 درصد گشتاور به محور عقب می‌رود.

کرایسلر پَسیفیکا

در حال فروش
قیمت پایه: 29,590 دلار

2017-Chrysler-Pacifica-Limited-front-three-quarter-in-motion-05
پَسیفیکا واقعاً شایسته تجلیل است. مهندسی نو، کیفیت رانندگی و سواری بسیار خوب، ظرفیت حداکثر 8 سرنشین، موارد سفارشی مخصوصِ سرگرمی، چندین نمایشگر داخل اتاق و کنترل‌کننده‌های جداگانه از ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شوند بیشتر موردتوجه قرار گیرد.


طراحی بیرونی زیبا و قابل‌قبول است. داخل کابین چینش بسیار خوبی دارد و تماشایش چشم‌هایتان را اذیت نمی‌کند. بهره‌گیری از کاپوت و درب‌های کشویی آلومینیومی به همراه فولاد بسیار مقاوم وزن کلی را 250 پوند (113.3 کیلوگرم) کاهش داده است. زیر کاپوت بلوک 3.6 لیتری پِنتااِستار (5 ستاره) V6 به قدرت 287 اسب بخار و گشتاور 355.2 نیوتون‌متر قرار گرفته که در کنار جعبه‌دنده 9 سرعته خودکار، نسبت به قبل حس بهتری دارد.
برای افرادی که سبز و طبیعت‌دوست هستند، یک نسخه پلاگ-این هایبرید نیز از پاییز امسال در دسترس خواهد بود.

شورولت کامارو 1LE

آغاز فروش: اواخر 2016
قیمت پایه: 30,195 دلار

2017 Chevrolet Camaro 1LE
توسعه نسخه 1LE برای نسل نو کامارو اتفاقی بود؛ درواقع آمد تا در کنار ویژگی‌های ظاهری، با استفاده از به‌روزرسانی‌های سامانه تعلیق، کم‌فرمانی حاد کامارو SS در پیست را برطرف کند. کاپوت مشکی مات، اسپویلر خاص و ارتقای سامانه ترمز، خنک‌کننده و رینگ و لاستیک‌ها مواردی هستند که بازهم در قالب این نسخه ارائه شده‌اند (مشابه نسل‌های قبل) تا به قول خودِ کمپانی، نسخه محبوب 1LE، افزایش فروش را با خود بیاورد. البته همه چیز به این‌ها ختم نمی‌شود، چراکه دیفرانسیل عقب با کنترل الکترونیکی و تعلیق مگنتورئالاجیکال (Magnetorheological) در کالبد آن جای داده شده‌اند.
این نسخه مخصوص مدل‌های V8 است. برای اِکوبوست‌ها ارائه نمی‌شود و 6 سیلندرها هم تنها می‌توانند به‌روزرسانی‌های سامانه تعلیق را دریافت کنند.

بیوک لاکراس

در حال فروش
قیمت پایه: 32,990 دلار

Buick-LaCrosse-2017-01
مدل 2017 لاکراس یکسری عناصر طراحی خود را از خودروی مفهومی بیوک آوِنیر سال 2015 گرفته است. در میان تمامی تغییرات، افزایش ابعاد، کاهش 300 پوندی (136 کیلوگرمی) وزن، تعلیق 5 اتصالی جدید در محور عقب، تعدیل‌های سفارشی انطباقی و کاهش ارتفاع سواری پررنگ‌تر بوده و امیدهای زیادی برای بهبود هرچه بیشتر آن نسبت به مدل قبلی ایجاد کرده‌اند.


قوای محرکه لازم به‌وسیله نسخه کاملاً جدید بلوک 6 سیلندر V شکل جنرال موتورز با حجم 3.6 لیتر (مورداستفاده در مدل‌های شورولت و کادیلاک) تأمین می‌شود که بیشینه توان و گشتاور آن به ترتیب 305 اسب بخار و 363.3 نیوتون‌متر است و در ادامه‌اش جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار قرار می‌گیرد.
داخل اتاق استفاده از چرم و چوب و چینش مناسب ادوات فضای بسیار راحتی را پدید آورده و وجود مواردی چون کمکی پارک، تشخیص عابر پیاده، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، هدآپ دیسپلی، اپل کارپلی و آندروید اتو به ارتقای تجربه سواری کمک شایانی ‌می‌کند. تنها نکته منفی شاخص، کاهش فضای ردیف عقب علی‌رغم افزایش فاصله بین محورهاست که جداً جای تأمل دارد!

فیات 124 اسپایدر

در حال فروش
قیمت پایه: 25,990 دلار

Fiat 124 Spider 10
پلتفرم 124 با مزدا MX-5 میاتا یکسان است و از ورق فلزی و قطعات داخلی خاصی بهره می‌برد. زیر کاپوت قلب توربوشارژر شده 1.4 لیتری با 164 اسب بخار قدرت جای دارد که می‌تواند با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی یا خودکار جفت شود. وزنش نسبت به مدل افسانه‌ای کمی سنگین‌تر شده اما به نظر نمی‌رسد مورد خاصی باشد. فیات همچنین یک نسخه آبارث ارائه می‌کند که اگزوزهای پرسروصدایش واقعاً جذاب‌اند.

جمس آکادیا

در حال فروش
قیمت پایه: 29,995 دلار

2017-GMC-Acadia-Denali-front-three-quarter-motion
نسل جدید آکادیا به میزان قابل‌توجهی سبک‌تر و غنی‌تر بوده و از نظر ظاهری بیشتر شبیه یک کراس‌اوور می‌نماید. استفاده از پلتفرم کراس‌اوور جدید جنرال موتورز باعث شده تا موفق به کاهش وزن 700 پوندی (317.5 کیلوگرمی) شود و در نوع خود رکوردی تازه برای کمپانی بر جای بگذارد.
فضای اتاق هنوز هم مثل قبل جادار و راحت است. صندلی‌های ردیف سوم قابلیت تا شدن با نسبت 50/50 دارند. برای ردیف دوم، صندلی‌های سفارشی موسوم به “کاپیتان” قابل سفارش‌اند که مخصوصاً اگر فرزند در حال رشد دارید، گزینه مناسبی هستند. در هر سه ردیف نیز خروجی‌های USB تعبیه شده تا تمامی سرنشینان بتوانند وسایل دیجیتالی خود را شارژ کنند.


وزن کمتر، مهندسان را قادر ساخته که یک پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر با خروجی 194 اسب بخار و 257.6 نیوتون‌متر را به‌عنوان مدل پایه در فهرست قرار دهند. با این‌همه، بلوک 3.6 لیتری V6 که توان 310 اسب بخار و گشتاور 367.4 نیوتون‌متر ارائه می‌کند حتماً گزینه بهتری خواهد بود. باید اشاره کنم که هردو گزینه در راستای بهبود مصرف سوخت و افزایش بازدهی با جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار و فناوری استارت/استاپ عرضه می‌شوند. نتیجه اما زیاد هم رضایت‌بخش نبوده، چراکه در شهر و جاده به ترتیب 13.06 و 9.4 لیتر بنزین می‌سوزاند!

کیا نیرو

آغاز فروش: اوایل 2017
قیمت پایه: 27,000 دلار (تخمینی)

Kia Niro 2016
نیرو که اولین خودروی کیا روی پلتفرم هایبرید DE محسوب می‌شود، بیشتر از این‌که کراس‌اوور باشد، به یک هاچبک قدبلند می‌ماند. قلب 1.6 لیتری 4 سیلندر خطی آن در کنار یک موتور برقی کوچک مجموعا 146 اسب بخار (43+103) قدرت و 264.3 نیوتون‌متر گشتاور تولید کرده و تحویل جعبه‌دنده 6 سرعته دو کلاچه خودکار می‌دهد. برجسته‌ترین ویژگی این بخش، سامانه کنترل پیش‌گویانه انرژی یا Predictive Energy Control می‌باشد که با استفاده از اطلاعات سامانه رهیاب، باتری‌ها را در سرپایینی‌ها شارژ کرده و در سربالایی‌ها از انرژی آنان استفاده می‌کند. طبق ادعای کمپانی، تعویض بین حالت‌های استارت/استاپ برقی، EV و درون‌سوز در نیرو به آرامی هرچه‌تمام‌تر صورت می‌گیرد.

تویوتا 86

آغاز فروش: پاییز امسال
قیمت پایه: 26,500 دلار (تخمینی)

Facelifted Toyota GT86
عدد 86 اشاره به مساحت 86 میلی‌متر مربعی قطر سیلندر و کورس پیستون پیشرانه 4 سیلندر خطی 2 لیتری خودرو دارد. مدل‌های دارای جعبه‌دنده دستی از خروجی 205 اسب بخار و 211.5 نیوتون‌متر بهره می‌برند، درحالی‌که انواع خودکار تنها 200 اسب بخار قدرت و 204.7 نیوتون‌متر گشتاور دارند. نسبت‌های فنر/تعدیل نیز مورد بازبینی قرار گرفته‌اند تا کنترل بدنه نسبت به قبل بیشتر شود.

تویوتا هایلندر

آغاز فروش: پاییز امسال
قیمت پایه: 31,500 دلار (تخمینی)

2017 Toyota Highlander
نسخه پایه همان پیشرانه 2.7 لیتری 4 سیلندر خطی را دارد، اما بلوک 3.5 لیتری V6 موجود در نمونه‌های قوی‌تر به‌روز شده و از فناوری تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد. جعبه‌دنده 6 سرعته موجود در مدل‌های 6 سیلندر سابق نیز از رده خارج شده و جای خود را به نمونه 8 سرعته خودکار داده است. داخل اتاق هم علاوه‌ بر تریم‌های Limited و پلاتینوم موجود، دو گزینه جدید LE و XLE ارائه می‌شود که نسبت به دوتای قبلی ساده‌تر هستند.


به نظر می‌رسد با این تغییرات، بازدهی مصرف سوخت نسبت به مدل‌های کنونی که در شهر و جاده 12.3 و 9.4 لیتر بنزین می‌بلعند بهبود یابد، اما اگر بازهم به دنبال صرفه‌جویی بیشتر هستید، نسخه هایبرید را انتخاب کنید که بلوک بنزینی 6 سیلندر و جعبه‌دنده CVT دارد.

مزدا MX-5 میاتا RF

آغاز فروش: اوایل 2017
قیمت پایه: 31,500 دلار (تخمینی)

2017 Mazda MX-5 RF
ساخت نسخه تارگا میاتا حرکت هوشمندانه و ساختارشکنانه‌ای بود. نمای ظاهری گیرا و جذاب به ‌خوبی با اتاق پوشیده از چرم ناپا کامل شده و از رودستر کوچک قبلی، یک کوچولوی جسورتر ساخته است. البته وجود سقف فلزی 100 پوند (45.3 کیلوگرم) به وزن کلی اضافه کرده و تقریباً جایی برای قرار دادن وسایل در صندوق عقب باقی نمی‌گذارد.

فولکس‌واگِن تیگوآن

آغاز فروش: تابستان 2017
قیمت پایه: 25,500 دلار (تخمینی)

Volkswagen-Tiguan-2017-R-Li
فولکس‌واگن قصد دارد از طریق ارائه نسل دوم تیگوآن با نسخه‌های مختلف، خریداران کراس‌اوورها را جذب خود کند. گونه با فاصله محوری بلند و پیشرانه (احتمالی) 1.8 یا 2 لیتری مجهز به توربوشارژر در تأسیسات چین و مکزیک کمپانی تولید شده و پیش از همه به آمریکا خواهد رفت. در اروپا هم برنامه‌هایی برای عرضه نسخه تقویت‌شده‌ای با کد R و ابعاد استاندارد وجود دارد.

تویوتا پریوس پرایم

آغاز فروش: پاییز امسال
قیمت پایه: 31,000 دلار (تخمینی)

2017-Toyota-Prius-Prime-front-side-view
مجموعه باتری‌های 8.8 کیلوواتی با همکاری بلوک درون‌سوز 1.8 لیتری وظیفه تأمین قدرت پریوس پرایم را بر عهده دارند. نکته تحسین‌برانگیز درباره آن، برد مسافت کلّی 600 مایلی و توانایی پیمودن 22 مایل در حالت تمام برقی است که نسبت به قبل بیش از دوبرابر افزایش را نشان می‌دهد.


در نمای ظاهری تغییرات خوبی صورت گرفته و رخ کلی خودرو قدرتمندتر از قبل می‌نماید. داخل کابین هم نسبتاً زیبا بوده و چینش صفحه‌نمایش 11.6 اینچی در کنار سایر ادوات، قابل‌قبول به نظر می‌رسد. همچنین دستی هم در فناوری‌های نو داشته و تقریباً می‌تواند به‌صورت خودکار حرکت کرده و پارک شود.

تویوتا تاکوما TRD Pro

آغاز فروش: پاییز امسال
قیمت پایه: 34,990 دلار

toyota-tacoma-trd-pro
ارتقای شوک‌های بیلشتِین، فنرهای جدید جلو، صفحه فلزی محافظ زیر بدنه (Skid plate) در جلو و نیز انبوهی از تغییرات ظاهری، گونه Pro را از TRD عادی جدا می‌کند و به افراد ماجراجوتر اجازه می‌دهد بیش‌ازپیش در مناطق خارج جاده به سیروسفر بپردازند.


TRD Pro تنها به‌صورت دو کابین، چهار چرخ محرک و فضای بار کوچک ارائه می‌شود. پیشرانه آن 3.5 لیتری 6 سیلندر V شکل است که خروجی خود را به جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار یا دستی می‌دهد. لاستیک‌های گودیر رانگلر آل-تِرین (Goodyear Wrangler All-Terrain)، دیفرانسیل قفل‌ شونده برقی عقب، دوربین GoPro داخلی و حفاظ لبه گلگیرها نیز از دیگر ویژگی‌های آن هستند.

نیسان تایتان

آغاز فروش: پاییز امسال
قیمت پایه: 28,500 (تخمینی)

2017-nissan-titan-first-drive3
تایتان استاندارد 2017 نسبت به خودش ویژگی‌های چشم‌گیری دارد. فریم آن با نسخه XD متفاوت بوده و با طول بدنه 14.7 اینچ (373.3 میلی‌متر) کوتاه‌تر، بیشتر می‌تواند مانور دهد. 5 تریم مختلف از S تا پلاتینوم به همراه فضای بار 5.5، 6.5 و 8 فوتی قابل سفارش‌اند. اوایل تولید تنها با پیشرانه 8 سیلندر 5.6 لیتری 390 اسب بخاری و 543.6 نیوتون‌متریِ موجود در تایتان XD عرضه می‌شود، اما بعداً بلوک کوچک‌تر V6 نیز در دسترس خواهد بود. بد نیست اشاره کنم که جعبه‌دنده نمونه‌های 8 سیلندر از نوع 7 سرعته خودکار است.

هیوندای سانتافه

در حال فروش
قیمت پایه: 31,695 دلار

2017 Hyundai Santa Fe Sport
سانتافه و سانتافه اسپورت 2017 هردو از ویژگی‌های جدید ازجمله تغییرات ظاهری در جلو و عقب، جلوپنجره جلا داده‌شده و هواسُرتر، رینگ‌های جدید و رکاب‌های جانبی نو سود می‌برند. دوربین دید عقب، آندروید اتو و خروجی USB شارژر ردیف سوم به‌صورت استاندارد در سانتافه عرضه می‌شوند، درحالی‌که نمایشگر 7 اینچی لمسی و آندروید اتو در سانتافه اسپورت سفارشی هستند.


هردو خودرو همانند سوناتای جدید با کاهش قدرت روبرو شده‌اند. قدرت 185 اسب بخاری پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر خطی سانتافه اسپورت و خروجی 240 اسب بخاری بلوک 2 لیتری 4 سیلندر توربو سانتافه به ترتیب 5 و 25 اسب بخار نسبت به قبل کمتر هستند. طبق گفته‌های کمپانی، تمامی این تغییرات، گشتاور موجود در دورهای میانی را افزایش داده و بازده مصرف سوخت را حدود 1.16 لیتر بهبود بخشیده است.

مزدا CX-9

در حال فروش
قیمت پایه: 32,420 دلار

Mazda-CX-9-Touring-AWD
شاسی‌بلند 7 نفره مزدا نه تنها فضای زیادی برای سرنشینان دارد بلکه انبوهی از فناوری‌ها و امکانات امنیتی هم ارائه می‌کند تا همه‌چیز برای موفقیت آماده باشد. بلوک 2.5 لیتری 4 سیلندر توربو در بهترین حالت 250 اسب بخار قدرت و 420.3 نیوتون‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد تا مشکلی برای گشت‌وگذار در انواع جاده‌ها وجود نداشته باشد؛ گرچه میزان تحقق این هدف قابل‌بررسی است. البته این را هم باید در نظر داشت که در کلاس خود نسبت به بهای پرداختی، امکانات و ویژگی‌های بسیار خوبی ارائه می‌دهد که همگان از آن برخوردار نیستند.

نگاهی به خودروهای جدید کمتر از 25 هزار دلار در سال



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 23 مهر 1395
فرشید خراشادیزاده

چندین دهه پس از مشاهده از دور و عدم دست‌یابی به موستانگ، اروپایی‌ها بالاخره می‌توانند این خودرو را خریداری کنند. خبری بزرگ برای طرفداران در آتلانتیک! البته به جز اینکه نسخه‌ی اروپایی به خوبی و بهای مناسب نسخه‌ی آمریکایی نیست!

mustangs
به تازگی مقایسه‌ای بین نسخه‌ی اروپایی و آمریکایی این خودرو انجام گرفته تا ببینیم که کدام‌یک بهتر است. اوه ببخشید منظورمان این است که این دو چه تفاوت‌هایی دارند!

2016-mustang

Ford Mustang
لیست تفاوت‌های دو خودرو به این شرح است:

  • نسخه‌ی آمریکایی دارای دریچه‌های روی هود است که این مورد به خاطر قوانین ایمنی عابران پیاده در اروپا ممنوع شده است.
  • خودروهای 8 سیلندر قدرتمندتر هستند اما این دلیل چیزی نیست که ما حدس زده‌ایم. به نظر می‌رسد که به منظور هماهنگی با سیستم رانندگی فرمان راست انگلستان اگزوز خودرو بازنگری شده است. به‌هرحال تفاوت قابل‌توجه بوده و پیشرانه‌ی 8 سیلندر خاص بازار انگلستان 25 اسب بخار کمتری را تولید می‌کنند.
  • نسخه‌های اروپایی دیفرانسیل‌های متفاوتی دارند. 3.55:1 در برابر نسخه‌ی سفارشی آمریکایی 3.73:1.
  • چراغ‌های جلو و عقب متفاوت هستند. چراغ‌های عقب موستانگ بازار انگلستان با فلاشرهای کهربایی شناخته می‌شوند درحالی‌که در نسخه‌های آمریکایی شاهد فلاشرهای متفاوتی هستیم.
  • آینه‌های جانبی نیز کمی متفاوت هستند.
  • خودروهای فرمان راست آپشن صندلی اسپورت ریکارو را ندارند.
  • در اروپا نسخه‌های GT350 و یا 6 سیلندر اصلاً عرضه نمی‌شوند.
  • و در نهایت، موستانگ در آمریکا ارزان‌تر است. درحالی‌که شما برای خرید نسخه‌ی پایه‌ی 8 سیلندر موستانگ در آمریکا باید 33 هزار دلار بپردازید، در انگلستان همین خودرو 47 هزار دلار قیمت دارد.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 23 مهر 1395
فرشید خراشادیزاده

نامزدهای خودروی سال بعد از همه‌ی نقاط جهان گرد هم آمده‌اند. برخی از خودروها از جدیدترین نمونه‌ها و جذاب‌ترین‌های دنیا هستند. درست همانند سال‌های قبلی، برندهای اروپایی نیز در لیست سال 2017 حاضر هستند و از 23 خودروی حاضر در لیست 8 خودرو از اروپا هستند.

2017-world-car-of-the-year
نامزدهای امسال دربردارنده‌ی چندین نمونه از مهم‌ترین خودروهای دنیا هستند. برای مثال آئودی Q5 اخیراً در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شده است. هوندا سیویک جدید نیز هم‌اکنون در آمریکا فروخته می‌شود اما اوایل سال آینده در اروپا عرضه خواهد شد که آن را به معنای واقعی کلمه به خودرویی جهانی بدل می‌کند.

2017 Audi Q5
از نماینده‌های انگلستان می‌توان به جگوار اف پیس، بنتلی بنتایگا. رنجروور اووک کانورتیبل اشاره کرد. سوئدی‌ها با ولوو S90/V90 و آمریکایی‌ها نیز با لینکلن کانتیننتال و حتی کره‌ای‌ها نیز با جنسیس G90 به میدان آمده‌اند.

World Car Awards
World Car Awards

دو بخش دیگر این کلاس عبارت‌اند از خودروی سبز و خودروی شهری سال. کلاس خودروی سبز شاید با وجود آلترناتیوهایی چون تسلا مدل X، هوندا FCV کلاریتی و شورولت بولت یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرویی باشد.

لیست خودروهای شهری جهان کمی متنوع‌تر بوده و خودروهایی چون فورد Ka+، سوزوکی بالنو و سیتروئن C3 در میان نامزدها دیده می‌شوند.
با هم نگاهی به لیست خودروهای نامزد در کلاس‌های مختلف می‌اندازیم.

  • نامزدهای خودروی سال 2017

بیوک لاکراس

بیوک انویژن

شورولت کروز

شورولت پسیفیا

آئودی A5/S5 کوپه

آئودی Q2

آئودی Q5

فولکس واگن تیگوان

هوندا سیویک

اینفینیتی Q60

مزدا CX-9

سوبارو ایمپرزا

تویوتا C-HR

هیوندای الانترا

هیوندای جنسیس G80

کیا کادنزا

کیا ریو

کیا اسپورتیج

سانگ یانگ تیوولی/تیوولی XLV

اشکودا کودیاک

فیات 124 اسپایدر

سئات آتکا

جگوار اف پیس

  • نامزدهای خودروی لوکس/پرفورمنس سال 2017

کادیلاک CT6

کادیلاک XT5

لینکلن کانتیننتال

آئودی R8 اسپایدر

ب‌ام‌و سری 5

مرسدس بنز E کلاس

مرسدس-ای‌ام‌جی رودستر

پورشه 718 باکستر/کیمن

هوندا NSX

لکسوس LC500

بنتلی بنتایگا

رنجروور اِووک کانورتیبل

جنسیس G90

ولوو S90/V90

  • نامزدهای خودروی شهری سال 2017

ب‌ام‌و i3

اسمارت برابوس

اسمارت کابریولت

سیتروئن C3

سیتروئن E-Mehari

سوزوکی بالنو

سوزوکی ایگنیس

فورد Ka+

  • نامزدهای خودروی سبز سال 2017

شورولت بولت

شورولت مالیبو

تسلا مدل X

آئودی Q7 e-tron 3.0 TDI

ب‌ام‌و 740 e iPerformance

مرسدس بنز GLC 350 e

هوندا FCV کلاریتی

تویوتا راو 4

تویوتا پریوس پرایم پلاگین هیبرید

هیوندای آیونیک

کیا نیرو








نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 23 مهر 1395
فرشید خراشادیزاده

تسلا برای اولین بار در بین 100 برند با ارزش جهان جای گرفته است. در حقیقت این شرکت تنها تازه‌وارد در تحقیق بهترین برندهای جهانی سال 2016 است و با ارزش تخمینی 4.011 میلیارد دلار در جایگاه صدم قرار گرفته است.

tesla-logo-on-model-s
طبق اخبار منتشر شده از سوی اینتربرند، رشد تسلا با تغییر اولویت‌های مصرف‌کنندگان افزایش یافته است. نسل جدیدی از خریداران خودرو به دنبال ارزش، راحتی و راندمان بالا هستند که همین امر به تاثیر بالای برندهایی چون تسلا به منظور طراحی‌های جدید و برجسته اجازه می‌دهد.

apple-tesla-merger-rumor
خودروسازان کلاً در این تحقیق خوب عمل کرده‌اند و در مجموع 15 برند خودروساز در بین 100 برند باارزش جهان دیده می‌شوند. تویوتا در رتبه‌ی پنجم قرار گرفته و نسبت به سال گذشته رشد یک پله‌ای را نشان می‌دهد. ارزش این برند 53.58 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. مرسدس بنز نیز دومین برند خودروسازی برتر با رتبه‌ی نهم است و ارزش آن 43.49 میلیارد دلار تخمین زده شده است. ب ام و نیز با ارزش تقریبی 41.535 میلیارد دلار در رتبه‌ی یازدهم قرار گرفته است.

best-global-brands-2016
خودروسازان حاضر در این لیست در مجموع ارزش 256.604 میلیارد دلاری دارند که طبق گفته‌ی اینتربرند نسبت به سال پیش رشد 9.5 درصدی را نشان می‌دهند. نیسان بیشترین رشد انفرادی را داشته و با رشد 22 درصدی ارزش 11.066 میلیارد دلاری دارد. جای تعجبی ندارد که فولکس‌واگن بزرگ‌ترین بازنده بوده و ارزش آن با 9 درصد کاهش به 11.436 میلیارد دلار رسیده است؛ اما آئودی و پورشه به ترتیب رشد 14 و 18 درصدی را داشته‌اند.


موتورسیکلت‌ساز افسانه‌ای هارلی دیویدسون نیز در مکان هشتادم این لیست قرار داشته و ارزش آن 5.527 میلیارد دلار است.

علیرغم عملکرد خوب خودروسازها، اینتربرند خاطر نشان کرده که صنعت خودرو با چالشی بزرگ در حفظ عملکرد خود در سال‌های آینده مواجه خواهد بود.
این گزارش می‌گوید:

مالکیت یک خودرو برای نسلی که درباره‌ی اثرات زیست‌محیطی و هزینه‌های بالای خودرو نگران هستند اهمیت کمتری می‌یابد.

همان‌گونه که چشم‌انداز صنعت خودرو تغییر می‌کند، خودروسازها مجبور خواهند بود تا خود را با واگرایی گروه‌های مصرف‌کننده تطبیق دهند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 23 مهر 1395
فرشید خراشادیزاده

GVT OX وسیله‌ی نقلیه‌ی مقرون‌به‌صرفه و با تولید آسان است که برای کشورهای درحال‌توسعه طراحی شده و مایک رادرفورد کاملاً درباره‌ی آن هیجان زده است.

GVT OX
در طی سالیان گذشته ما در نقاط مختلف آسیا و آفریقا گشته‌ایم و خاطرات زیادی را داریم. برای مثال چندین دهه پیش و زمانی که در حال تست جیپ رانلگر جدید بودیم، در تایلند شاهد زندگی افراد در کوه‌های شمالی این کشور بودیم. در این زمان ارتش و شرکت جیپ حداقل به نوسازی پل‌های مهم برای عبور ساکنان این مناطق کمک می‌کردند. همچنین زمانی که به مغولستان سفر کرده بودم شاهد کودکان و افراد بالغی بودم که چیزی بیشتر از لباس‌های زمستانی آن‌ها را خوشحال نمی‌کرد و ما با لندروور این لباس‌ها را برای هدیه به آن‌ها حمل می‌کردیم.

GVT OX
اما این فعالیت‌ها در برابر کارهای Torquil Norman و طراح خودرو گوردون مورای کم‌رنگ و بی‌رمق نشان می‌دهند. نورمن، دیدی وسیع برای انجام کاری درباره‌ی آنچه او “وسواس صنعت خودرو به منظور تأمین 20 درصد جمعیت دنیا با خودروهای پیچیده” می‌نامد داد. درحالی‌که 80 درصد باقی جمعیت تقریباً به‌طور کامل از وسایل نقلیه موتوری مأیوس و ناامید هستند.

GVT OX
یک وسیله‌ی نقلیه‌ی مقرون‌به‌صرفه با شرایط ساخت آسان و همه‌جارو چیزی است که موردنیاز می‌باشد؛ و در همکاری با شناخته‌شده‌ترین و قابل‌احترام‌ترین طراح خودرو یعنی آقای مورای، چنین خودروی سبک‌وزن و دو چرخ محرکی رنگ واقعیت به خود گرفته است.

GVT OX
OX اصولاً برای مناطق روستایی در کشورهای توسعه یافته ساخته شده است. این خودرو می‌تواند در همه‌جا اعم از خانه، گاراژ، مزرعه و یا حتی بیابان ساخته شود.

GVT OX
واضح است که این MPV واقعی بسیار مؤثر، توانا و مناسب برای افراد است و در واقع چاقوی سوئیسی وسایل نقلیه محسوب می‌شود.

GVT OX
اما مصرف‌کننده‌ها در آفریقا و آسیا در اولویت اول قرار دارند. این وسیله‌ی نقلیه بخشی از چیزی است که آن‌ها برنامه‌ی بشردوستانه می‌نامند؛ و این واقعاً فوق‌العاده است.

oxgvt



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 23 مهر 1395
فرشید خراشادیزاده

اروپایی‌ها بسیار خوش‌شانس‌اند که در این قاره زندگی می‌کنند. ایمنی خودرو در آنجا بسیار ارزش دارد. سطح ایمنی و محافظت در همه‌ی خودروها بسیار احساس‌برانگیز بوده و روز به روز در حال بهبود می‌باشد.

2016-bmw-x1-iihs-crash-test-3
تکنولوژی کمک می‌کند اما هزینه‌بر است و پول چیزی است که خودروسازان را وادار به این فکر می‌کند که نیازی به صرف هزینه‌ی زیاد برای ایمنی خودرو در سایر نقاط جهان نیست.

Chevrolet Camaro 2016 IIHS Test 02
واقعاً از دیدن جدیدترین نتایج تست‌های تصادف انکاپ لاتین وحشت‌زده شدیم. در این منطقه شورولت اسپارک GT هیچ ستاره‌ای را برای محافظت از کودکان و افراد بالغ به دست نیاورده است. این همان نسخه‌ای است که در تست‌های تصادف سال 2009 موفق به کسب 4 ستاره از یورو انکاپ شده است. خب پس چرا این‌قدر تفاوت وجود دارد؟ در میان دیگر چیزها، اسپارک اروپایی 6 ایربگ دارد اما نسخه‌ی لاتین فاقد هرگونه ایربگی است؛ و قیمت این خودروها؟ هیچ تفاوتی وجود ندارد.

latin-ncap-chevrolet-spark-gt-2016-8
کمپانی مادر شورولت یعنی جنرال موتورز اخیراً به خاطر مسائل ایمنی زیر ذره‌بین بوده و در ایالات‌متحده به خاطر نقص سوئیچ‌ها و در انگلستان به خاطر آتش گرفتن مدل‌های مختلف واکسهال زافیرا فشار زیادی را متحمل شده است. رئیس جنرال موتورز، مِری بارا اعلام کرده که ایمنی اولویت نخست این شرکت عظیم است.

renault-kwid-global-ncap-1
اما Saul Billingsley مدیر اجرایی فیا که کمپینی را برای بهبود ایمنی جاده‌ای جهان هدایت می‌کند به ما گفته است:

این موضوع (تست تصادف ضعیف اسپارک GT) جدیدترین نسخه از نتایج فاجعه‌بار بی‌پایان برای جنرال موتورز بوده و بهانه و عذری نیز برای آن ندارد. وقتی بحث آمریکای لاتین می‌شود، به نظر می‌رسد که جنرال موتور نقطه‌ی کوری دارد.

Billingsley درخواست تفاهمی داوطلبانه برای همه‌ی خودروسازها دارد تا در همه‌ی بازارها از استانداردهای ایمنی سازمان ملل تا سال 2020 تبعیت کنند.

2016-vw-tiguan-euro-ncap
متأسفانه در این قضیه جنرال موتورز تنها نیست و قبلاً نیز نتایج تأسف‌آور عملکرد کمپانی‌هایی چون هیوندای، سوزوکی و رنو را گزارش کرده‌ایم. شاخص‌ترین مدل‌ها کوئید بوده که هیچ ستاره‌ای را به دست نیاورده است. خودروسازان باید بفهمند که “زندگی، زندگی است؛ هر جا که می‌خواهد باشد.” و شما نمی‌توانید روی ایمنی قمار کنید.

brilliance-bs-6-crash-test-3



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 23 مهر 1395
فرشید خراشادیزاده

ماهیندرا و سانگ یانگ که تحت مالکیت این شرکت قرار دارد با دو شاسی‌بلند کوچک خود بازار آمریکا را زیر نظر دارند.

ssangyong-tivoli-xlv-elx-3
Choi Johng-sik مدیرعامل سانگ یانگ در نمایشگاه خودروی پاریس اعلام کرده که بازار آمریکا نقش مهمی دارد و البته به این نکته نیز اذعان کرده که کره‌ای‌ها تقریباً آماده هستند که محصولاتشان را در سوی دیگر جهان عرضه نمایند.

ssangyong-tivoli-xlv-elx-6
او گفت:

بازار آمریکا بسیار بسیار رقابتی است بنابراین نیاز داریم تا برندی خوب بسازیم. به همین دلیل است که ما هم‌اکنون در حال آماده‌سازی کامل محصولات جدید هستیم.

New SsangYong Tivoli XLV 2016
با توجه به این مسئله دو خودرو تا پایان این دهه در بازار آمریکا عرضه خواهند شد که اولی نسخه‌ی ارتقا یافته از کراس اوور کامپکت تیوولی خواهد بود. دومین خودرو نیز نسخه‌ای جدید از کوراندو است. کوراندوی جدید از همان پلتفرم مدل کوچک‌تر بهره خواهد برد و البته هر دو خودرو به‌صورت چهارچرخ محرک در دسترس خواهند بود.

New SsangYong Tivoli XLV 2016
به منظور رقابتی‌تر ساختن این دو خودرو در بازار آمریکا، سانگ یانگ آن‌ها را با دو پیشرانه‌ی 4 سیلندر بنزینی توربو عرضه خواهد کرد که نسخه‌های 1.5 لیتری 162 اسب بخاری و 2 لیتری 220 اسب بخاری هستند. این دو پیشرانه به‌طور خاص برای بازار آمریکا توسعه یافته‌اند.

Ssangyong Korando 2016



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 23 مهر 1395
فرشید خراشادیزاده

اتحاد رنو-نیسان یک ضلع از معامله‌ی 2.2 میلیارد دلاری با میتسوبیشی به منظور به دست آوردن 34 درصد از این کمپانی ژاپنی است. این معامله می‌تواند تأثیری شگرف بر هر سه خودروساز بگذارد.

untitled-1a
در خلال برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس، مدیر ارشد رنو-نیسان آقای کارلوس گون (غصن) به اتوموتیونیوز گفت از مسئولان انتظار دارد که از این معامله‌ی چندین میلیارد دلاری حمایت کنند و هنگامی که این کار انجام شد جزئیات دقیق آن در آینده اعلام خواهد شد.

Carlos Ghosn
Carlos Ghosn

او گفت:

این معامله‌ای نیست که تنها بگوییم اوکی! ما این معامله را جوش دادیم و هم‌اکنون اجازه دهید فکر کنیم که با هم می‌توانیم چه‌کاری انجام دهیم.

نه. روزی که ما انجام معامله را اعلام کنیم جزئیات دقیق آن را به شما خواهیم گفت؛ و این معامله‌ی بزرگی است. معامله‌ای بزرگ بین میتسوبیشی و نیسان؛ و همچنین شاید تأثیری چشمگیر بین روابط رنو و میتسوبیشی بگذارد.

renault nissan and samsung
اگرچه که هنوز تا زمان انعقاد این قرارداد اطلاعات دقیقی از جزئیات آن نداریم اما گون گفت که می‌خواهد میتسوبیشی بخشی از اتحاد رنو-نیسان شود به این معنی که هر سه خودروساز می‌توانند به آسانی با یک مدیریت، برنامه‌های توسعه‌ای و تحقیقی به هم متصل شوند.

nissan-mitsubishi
گون در خاتمه نتیجه‌گیری کرد:

میتسوبیشی در این مورد به اتحاد ما خواهد پیوست. این اتحاد چیزی درباره‌ی توسعه‌ی همکاری‌ها است. ما می‌دانیم که همکاری‌های زیادی با میتسوبیشی وجود دارد و از نظر استراتژیک ما نیز ارتباطات زیادی داریم.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 23 مهر 1395
فرشید خراشادیزاده

سیتروئن C1 Furio هزینه‌ی سواری کم و ظاهر خوبی دارد اما فاقد توانایی‌های رقبا است.

Citroen C1 Furio 2016
اجازه ندهید که نوارهای مسابقه‌ای، اسپویلر سقف و خروجی اگزوز قرار گرفته در وسط شما را گول بزنند. سیتروئن C1 Furio هاچبک داغی نیست. این خودرو از همان پیشرانه‌ی سه سیلندر 1.2 لیتری 81 اسب بخاری موجود در دیگر نسخه‌های C1 سود می‌برد و البته گزینه‌ی کوچک‌تر 1 لیتری 67 اسب بخاری نیز وجود دارد.

Citroen C1 Furio 2016
C1 Furio تلاش دارد تا خریداران جوان‌تر را که خواهان خودرویی با ظاهر اسپورت تر هستند اما هزینه‌های زیاد بیمه‌ای مربوط به پیشرانه‌های قدرتمندتر را نمی‌خواهند به خود جذب کند. قطعاً دراین‌باره صرفه‌جویی‌های هزینه‌ای وجود دارد و مدل حاضر در تست در هر صد کیلومتر مصرف سوخت 4.3 لیتری دارد.

Citroen C1 Furio 2016
بنابراین هزینه‌های سواری این خودرو با توجه به مصرف و آلایندگی کم پایین است. اخبار خوب این است که خرید این خودرو نیز ارزان درمی‌آید. خودرویی که ما تست کردیم 11205 پوند قیمت دارد اما با پرداخت 2 هزار پوند پیش‌پرداخت و ماهانه 145 پوند می‌توانید صاحب این خودرو شوید. با وجود تجهیزات استانداردی چون ظاهر اسپورت تر به همراه رینگ‌های آلیاژی 15 اینچی، دورشمار پیشرانه، سیستم تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی و سیستم اطلاعات سرگرمی لمسی شاهد ارزش کاملاً خوبی هستیم.

Citroen C1 Furio 2016
سیتروئن C1 نیز همانند بسیاری از خودروهای شهری فرز و سبک سواری خوبی دارد اما وقتی آن را در برابر رقبایی چون اشکودا سیتی گو قرار می‌دهید جذابیت این خودرو کمی از دست می‌رود. فرمان خودرو سبک است و باعث راحتی رانندگی در شهر می‌شود اما همین امر در بزرگراه به نقطه‌ضعف تبدیل می‌شود. سواری خودرو در راه‌های ناهموار کاملاً خوب است اما معنی حرفمان این نیست که C1 Furio در پیچ‌ها نیز خوب عمل کند. در عبور از پیچ‌ها شاهد تکان‌های زیادی در بدنه هستیم.


تعویض‌های دنده‌ی گیربکس 5 سرعته دستی کمی با فاصله است اما هنوز هم در هنگام ترکیب با پیشرانه‌ی 1.2 لیتری راضی‌کننده نشان می‌دهد. این خودرو سریع‌ترین نمونه نیست اما در سرعت‌های پایین سرزنده احساس شده و البته پیشرانه صدای خوبی نیز دارد. 10.9 ثانیه طول می‌کشد تا خودرو از سکون خود را به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. گشتاور 116 نیوتون متری آن نیز در دور 2750 پیشرانه در دسترس بوده و برای فرار از ترافیک نیروی بیش‌ازحد نیاز محسوب می‌شود.
کابین خودرو کمی پر سروصدا است اما خب در خودروهای کوچک‌تر و ارزانی چون C1 این موارد قابل‌انتظار است. در سرعت‌های بالا صدای باد و جاده به گوش می‌رسد و شما باید صدای رادیو را بالاتر ببرید.

Citroen C1 Furio 2016


دوباره در مصاف با اشکودا سیتی گو این خودرو عقب می‌افتد چرا که اشکودا استایل اسپورت تر به همراه هیجان رانندگی بیشتری دارد و کابین آن بلوغ بیشتری نشان می‌دهد. کابین سیتروئن طراحی خوبی دارد اما احساس گران‌بها بودن برخی رقبا را ارائه نمی‌کند.

Citroen C1 Furio 2016
C1 Furio تنها به‌صورت 3 سیلندر در دسترس است و بنابراین برای حمل افراد خیلی مناسب نیست و دسترسی به بخش عقبی برای افراد قدبلند با سختی صورت می‌پذیرد. این خودرو برای سفرهای کوتاه مناسب است اما فضای پای عقب نقطه قوت این خودرو نیست. به همین ترتیب فضای صندوق 196 لیتری نیز به ویژه از نظر اندازه یا شکل کاربردی نیست اما می‌توانید با تا کردن صندلی‌های پشتی شاهد افزایش فضا به 780 لیتر باشید.


سیتروئن C1 Furio شاید یک هاچبک داغ نباشد اما برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و خرید یک خودروی شهری نسبتاً اسپورت ارزش نگاه کردن را دارد. ظاهر خودرو خوب بوده و پیشرانه نیز کم‌مصرف است و تجهیزات بسیار خوب نیز دارد. هرچند C1 در اکثر زمینه‌ها مغلوب اشکودا سیتی گو می‌شود. اشکودا سواری بهتری داشته، جادارتر و ارزان‌تر است و کابین گران‌بهاتری نیز دارد.

مشخصات سیتروئن C1 Furio PureTech 82

قیمت: 11205 پوند
پیشرانه: 3 سیلندر 1.2 لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 81 اسب بخار/116 نیوتون متر
گیربکس: 5 سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 10.9 ثانیه
حداکثر سرعت: 170 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.3 لیتر در هر صد کیلومتر





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 23 مهر 1395
فرشید خراشادیزاده

ولوو برای شانزدهمین سال متوالی رشد فروش داشته و در نظر دارد تا رکوردی را در این زمینه بر جای بگذارد.

2015-volvo-v60-grille-and-badge
در ماه سپتامبر این شرکت سوئدی 48,259 دستگاه خودرو را در سراسر جهان به فروش رسانده که نسبت به همان ماه سال گذشته رشد 6 درصدی را نشان می‌دهد. این رشد فروش احساس‌برانگیز در ماه سپتامبر به ولوو کمک کرده تا ولوو در نه ماهه‌ی ابتدایی سال 379,329 دستگاه خودرو به فروش برساند که این میزان فروش نسبت به مدت مشابه سال پیش حاکی از افزایش 9.6 درصدی است.

2017 Volvo S90
2017 Volvo S90

در میان همه‌ی بازارها، چین بیشترین رشد فروش را در ماه سپتامبر داشته و در این ماه 8,891 دستگاه از ساخته‌های ولوو فروخته شده که رشد 27.8 درصدی نشان می‌دهد. فروش ولوو در آمریکا و اروپای غربی به ترتیب 1.6 و 5.3 درصد رشد داشته اما خب میزان فروش این شرکت در خود سوئد 5.3 درصد و در سایر بازارها 0.5 درصد افت داشته است.
Volvo V40 2016
Volvo V40 2016

در نه ماهه‌ی ابتدایی سال جاری، ایالات‌متحده بیشترین میزان رشد را داشته است. در حقیقت میزان فروش ولوو در این بازه‌ی زمانی 26.2 درصد بیشتر شده و 58,532 دستگاه خودرو در آمریکا به فروش رسیده است. در مدت مشابه سال 2015 تعداد 46,381 دستگاه از ساخته‌های ولوو در این بازار فروخته شده بودند. در چین نیز فروش نه ماهه‌ی ابتدایی سال 11.9 درصد، در سوئد 5.6 درصد، در اروپای غربی 6.7 درصد و در دیگر بازارها 4.1 درصد افزایش یافته است.
Volvo XC60 T6 Drive-E
Volvo XC60 T6 Drive-E

محبوب‌ترین مدل ولوو همچنان XC60 است و در نه ماهه‌ی ابتدایی سال تعداد 111,937 دستگاه از این خودرو به مشتریان تحویل داده شده است. مدل محبوب بعدی V40 و V40 کراس کانتری است که 71,790 دستگاه از آن فروخته شده است. در مکان سوم پرفروش‌ترین‌های ولوو نیز XC90 با فروش 66,347 دستگاه قرار دارد. Volvo XC90



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 23 مهر 1395
فرشید خراشادیزاده

این‌ها اولین تصاویر جاسوسی جدید از نسل آینده‌ی اوپل/واکسهال کورسای جدید هستند که حین تست‌های توسعه‌ای در خیابان گرفته شده‌اند.

2018-opel-corsa-spy-photo
مدل کنونی کورسا که فیس لیفتی سنگین را تجربه نموده اساساً در سال 2006 معرفی شده و اوپل هم‌اکنون در حال کار روی جانشین تماماً جدید است تا در سگمنتی که اغلب خودروهای توسعه یافته و اصیل حضور دارند به رقابت بپردازد.

2018-opel-corsa-spy-photo2
هدف اصلی اوپل جنگ با فورد فیستا است که آن نیز هم‌اکنون در حال توسعه بوده اما فیستا احتمالاً زودتر از اوپل به بازار خواهد آمد. گفته شده که اوپل کورسای جدید در سال 2018 عرضه خواهد شد.

2018-opel-corsa-spy-photo4
در تصاویر پروتوتایپ اولیه‌ای از کورسا را می‌بینیم که پوششی سنگین داشته و در نمای جلو یک جفت چراغ نازک با مجموعه‌ی کوچکی از لامپ‌ها را زیر آن‌ها می‌بینیم. حدس زدن نمای کلی خودرو با توجه به پوشش سخت است اما شکل و اندازه‌ی کلی خودرو تقریباً مشابه نسل فعلی بوده است.

2018-opel-corsa-spy-photo3
انتظار می‌رود که سوپرمینی اوپل از پلتفرم جدیدی سود ببرد. در این صورت از وزن خودرو نسبت به نسل فعلی کاسته شده و فضای در دسترس کابین نیز افزایش خواهد یافت. همچنین پیشرانه‌های سه و چهار سیلندر نیز در این خودرو قابل سفارش خواهد بود.

corsa-group-test-1-001
هنوز معلوم نیست که کمپانی نسخه‌ی سه درب کورسا را نیز خواهد ساخت یا خیر چراکه نسل فعلی تنها با فرم بدنه‌ی پنج درب موردعلاقه‌ی افراد زیادی است. چیزی که می‌دانیم این است که جنرال موتورز، سدانی کامپکت و 4 درب را نیز خواهد ساخت که احتمالاً با نشان بیوک یا حتی شورولت برای بازارهایی چون چین ساخته خواهد شد. تصاویر جاسوسی از نسخه سدن، جلوپنجره ابشاری متناسب با بیوک را نشان می دهند اما اشتراکات با نسخه هاچ‌بک نشان می دهند که این خودرو می تواند یک اوپل کورسای سدان باشد. کورسای سدان می تواند رقیبی برای اشکودای راپید، داچیا لوگان و سئات تولِدو در بازارهای اروپا باشد.

2018-opel-corsa-sedan-spy-photo2





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 23 مهر 1395
فرشید خراشادیزاده

بازار خودروی چین به رشد خود ادامه داده و در این میان جنرال موتورز نیز از فرصت استفاده کرده و این شرکت به همراه شرکای محلی تائید کرده‌اند که فروش جنرال موتورز در ماه سپتامبر رکورد زده است.

Cadillac XT5 SUV 2016
Cadillac XT5 SUV 2016

ماه گذشته برندهای کادیلاک، بیوک و شورولت جنرال موتورز به همراه شرکای محلی Baojun و Wuling تعداد 343,773 دستگاه خودرو را به فروش رسانده‌اند که 16 درصد بیش از مدت مشابه سال 2015 است.
Cadillac CT6 2016
Cadillac CT6 2016

کادیلاک بیش از همه از رشد فروش لذت برده و با تحویل 12,539 دستگاه خودرو به مشتریان رشد فروش 63 درصدی را ثبت کرده است. همچنین این برای سومین ماه متوالی است که کادیلاک رشد فروش بالای 50 درصد را در چین ثبت می‌کند.
Buick Excelle GT
Buick Excelle GT

در اردوگاه بیوک فروش این برند با 23 درصد افزایش به 108,325 دستگاه رسیده که این مهم به لطف فروش زیاد Excelle GT بوده است. شاسی‌بلند انویژن نیز در چین محبوب بوده و فروش آن با 70 درصد افزایش به 18,518 دستگاه رسیده است.
2016 Buick Envision
2016 Buick Envision

شورولت در این ماه 51,932 خودرو را فروخته که عددی قابل‌احترام است اما خب تنها رشد 2.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل است. انتظار می‌رود که با تولید محلی اکوئینوکس در ماه آینده فروش این شرکت بیش از این افزایش یابد.
اوضاع شرکای محلی جنرال موتورز نیز خوب بوده و Baojun و Wuling به ترتیب 62,719 و 108,225 دستگاه خودرو فروخته‌اند.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 23 مهر 1395
فرشید خراشادیزاده
س از مدت‌ها کار و آزمایش‌های متعدد، سرانجام شرکت «Scuderia Cameron Glickenhaus» یا به‌صورت مخفف SCG، درنهایت اولین سوپراسپرت تولیدی خود را معرفی خواهد کرد. این خودرو که SCG 003S نام دارد برای اولین بار در نمایشگاه ژنو سوئیس 2017 رونمایی خواهد شد. طراحی نسخهٔ تولیدی نسبت به نمونه‌های قبلی کمی بروز شده و تغییراتی هم در آمار و ارقام عملکرد آن صورت گرفته است.

2017-scg003s

SCG 003S برخی ویژگی‌های خود را از برادران مسابقه‌ای خود قرض گرفته و در طراحی و عملکرد نیز به آن‌ها تشابه دارد. این سوپرکار مجهز به یک پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 است که 750 اسب بخار قدرت دارد و حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت را برای آن به ارمغان می‌آورد. شرکت SCG وعده داده است که خودروی 003S سریع‌ترین خودرو در پیچ‌ها خواهد بود (در بین خودروی‌های تولیدی خیابانی) و قابلیت تحمل بیش از 2 جی شتاب جانبی را دارد یعنی هم‌اندازهٔ خودروهای مسابقه‌ای. شتاب صفرتاصد این سوپراسپرت هم کمتر از 3 ثانیه خواهد بود.

این خودرو به‌صورت دست‌ساز در ایتالیا ساخته خواهد شد درحالی‌که بدنهٔ آن به‌طور کامل از فیبر کربن ساخته می‌شود. SCG 003S با برخورداری از موتوری قدرتمند و طراحی آئرودینامیک در جاده و پیست عملکرد مطلوبی خواهد داشت و به نظر سوپراسپرت خوبی می‌رسد.

مالک شرکت SCG «James Glickenhaus» دربارهٔ اولین خودروی تولیدی این شرکت گفته است:

«این‌یک نقطهٔ اوج در دنیای سوپراسپرت‌ها خواهد بود و نهایتاً دنیا می‌تواند ماشین‌های مسابقه‌ای شگفت‌انگیز ما را بر روی جاده‌ها ببیند. ما برای ساخت 003S از تمام دانش خود در مسابقات اتومبیلرانی بین‌المللی استفاده کرده و آن‌ها را به روی جاده‌ها آورده‌ایم».

تولید این سوپراسپرت در تعدادی محدود از تابستان آینده آغاز خواهد شد و طیف گسترده‌ای از گزینه‌های شخصی‌سازی برای خریداران آن ارائه خواهد شد؛ اما هنوز هیچ صحبتی از قیمت آن مطرح نشده است.

2017-scg003s2





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 23 مهر 1395
فرشید خراشادیزاده

داچیا ماه گذشته نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ خانوادهٔ مدل‌های ساندرو و لوگان خود را در نمایشگاه پاریس معرفی نمود اما در بسیاری از کشورها محصولات داچیا با برند رنو عرضه می‌شوند به‌گونه‌ای که این خودروها در بازارهای اروپا با برند داچیا و در بازارهای خارج از اروپا به‌طورمعمول با برند رنو عرضه می‌شوند. به همین دلیل حالا نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ لوگان و ساندرو با برند رنو هم معرفی شده است.

renault_83630_global_en

رنج خودروهای بروز شده شامل لوگان سدان (که در برخی کشورها ازجمله ایران با نام رنو سیمبل عرضه می‌شود)، لوگان MCV، ساندرو هاچ‌بک و ساندرو استپ‌وی می‌شود. تمامی این خودروها مجهز به چراغ‌های جلوی جدید C شکل، چراغ‌های روشنایی در روز LED، پروژکتور و جلوپنجرهٔ جدید با لوگوی الماس شکل رنو در میان آن شده‌اند. متناسب با به‌روزرسانی قسمت جلو، عقب خودروها نیز تغییرات کوچکی را تجربه کرده است.

stepway

همچنین تریم فضای داخلی نیز بروز شده است که شامل پانل میانی، دریچه‌های تهویه، فرمان و تریم داخلی جدید می‌شود. تجهیزاتی که ممکن است در هر خودروی ارزان‌قیمتی پیدا شوند مانند پنجره‌های جانبی برقی، محل قرار دادن آرنج و سوکت برق 12 ولت در حال حاضر به‌صورت استاندارد در خانوادهٔ ساندرو و لوگان جدید نصب شده‌اند. حتی در سری جدید این خودروها دوربین دید عقب و ترمز کمکی شروع حرکت در سراشیبی‌ها هم ارائه شده است. در کل ورژن رنوی لوگان و ساندرو در همه‌چیز با همتایان رومانیایی خود اشتراک دارند و تنها در آن‌ها لوگوی رنو جایگزین لوگوی داچیا شده است.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 23 مهر 1395
فرشید خراشادیزاده

مدیرعامل تسلا ایلان ماسک اعلام کرده که این خودروساز الکتریکی در هفدهم اکتبر محصولی را رونمایی خواهد کرد.

545144494-tesla-model-s-sits-parked-outside-of-a-new-tesla-jpg-crop-promo-xlarge2
ماسک اخباری را در حساب توئیتر خود منتشر کرده و گفته که این رونمایی غیرمنتظره خواهد بود و با دیدن چیزی که از آستین تسلا درمی‌آید شگفت زده خواهند شد.

elon_musk_twitter_oct_17
طبق اخبار منتشره از سوی Eletrek چندین برنامه‌ی ممکن برای رونمایی وجود دارند. برای شروع اعلامیه‌ای مرتبط به اتوپایلوت 2.0 می‌تواند نشان داده شود و تأییدیه‌ای نیز شاید درباره‌ی بهبودهای زیاد سیستم خودران دیده شود.

Electronic Car Maker Telsa Reports Quarterly Earnings
اگر این موضوع به حقیقت بپیوندد شاید زمان‌بندی انجام آن درست پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری 8.0 این شرکت برای بهبود جنبه‌های مختلف ساخته‌های تسلا باشد.

teslas-autopilot
البته تسلا می‌تواند درباره‌ی چیزی مرتبط به مدل 3 نیز برنامه‌ریزی داشته باشد. شاید بتوانیم خودرویی با مشخصات تولیدی و یا راجع به نسخه‌ی فول مدل 3 را ببینیم.

autopilot-2
هر چه که باشد، هفته‌ی آینده باید گوش‌به‌زنگ باشیم تا ببینیم که تسلا دوباره‌ چه خوابی برای صنعت خودرو و البته دنیای الکتریکی‌ها دیده است.

elon-musk





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 23 مهر 1395
فرشید خراشادیزاده


( کل صفحات : 5 )    1   2   3   4   5