تبلیغات
مجله فوق تخصصی صنعت و طراحی خودرو - مطالب آبان 1395
منوی اصلی
مجله فوق تخصصی صنعت و طراحی خودرو
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 27 آبان 1395 07:53 ق.ظ نظرات ()

    ب‌ام‌و M240i که جای برادر قدیمی‌تر خود یعنی M235i را گرفته بسیار سریع‌تر از اعدادی هستند که در ذهن شما جای گرفته‌اند.

    BMW M2 2016
    قدرت M240i نسبت به M235i افزایش یافته و به 335 اسب بخار رسیده است. به دنبال این موضوع گشتاور پیشرانه نیز بهبود یافته و به 500 نیوتون متر رسیده است. این میزان قدرت بیشتر از E46 M3 است. این خودرو قدرت 338 اسب بخاری و گشتاور 365 نیوتون متری دارد.

    m240i
    با وجود این قدرت زیاد در زیر کاپوت، سؤال این است که چرا فردی باید مبلغ اضافی برای خرید مدل M2 بپردازد؟ مطمئناً قدرت اضافی 30 اسبی تفاوت خیلی زیادی را ایجاد نمی‌کند این‌طور نیست؟

    BMW M2 2016
    خب این کار صورت می‌گیرد اما نه به آن صورتی که شما فکر می‌کنید. Auto Top این دو خودرو را برای تست رانندگی و سنجیدن شتاب هر دو به اتوبان برده و نتایج به‌دست‌آمده سورپرایز کننده است.

    BMW M2 2016
    در شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت برنده M2 است که در زمان 4.3 ثانیه به این سرعت می‌رسد هرچند تفاوت سه‌دهم ثانیه‌ای بین دو خودرو باعث می‌شود که شاهد رقابت شانه‌به‌شانه‌ای باشیم. هرچند از سرعت حدود 140 کیلومتر در ساعت ورق به سود M240i برمی‌گردد.

    bmw-m2-m240i
    این موضوع را چگونه می‌توان توضیح داد؟ برای آغاز باید گفت اگرچه که M240i قدرت کمتری دارد اما با در نظر گرفتن اینکه به دلایلی M2 از عملکرد اوربوست استفاده نمی‌کند برادر کوچک‌تر 35 نیوتون متر گشتاور بیشتری دارد.

    BMW M2 2016
    علاوه بر این پیشرانه‌ی M240i زودتر از M2 به بیشینه قدرت خود دست می‌یابد و همچنین وزن آن 10 کیلوگرم کمتر است. به این موضوع تفاوت دنده‌ها را هم اضافه کنید تا پاسخ خود را به دست بیاورید.

    2016-bmw-m240i-coupe
    با این وجود حتی یک ثانیه هم فکر نکنید که M240i می‌تواند در پیست با M2 رقابت کند چراکه به چیزی بیش از نیروی درنده برای فائق آمدن به M2 نیاز دارد. مهم‌تر آنکه مدلی جدید از M2 با قدرت بیشتر در راه است.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 27 آبان 1395 07:52 ق.ظ نظرات ()

    در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس امسال بیش از 50 مدل تولیدی و کانسپت رونمایی خواهند شد. درعین‌حال این نمایشگاه مکانی برای نمایش جدیدترین تکنولوژی‌های صنعت خودرو نیز خواهد بود.

    event-poster-6743205
    نمایشگاه امسال با رویداد خودروی ارتباطی CCE ادغام شده که همین امر منجر به برپایی 4 روزه‌ی نمایشگاه (از 14 تا 17 نوامبر) برای خبرنگاران و حرفه‌ای‌های این صنعت با نام AutoMobility LA شده است. بازدید عموم این نمایشگاه نیز از 18 تا 27 نوامبر خواهد بود.

    2016-la-csp
    خودروسازان سراسر جهان با جدیدترین دستاوردهای خود در این نمایشگاه حضور خواهند یافت و البته شرکت‌های آمریکایی نیز با دست پر به میدان خواهند آمد.

    naias-10
    در میان برترین مدل‌های حاضر در لس‌آنجلس می‌توان به شاسی‌بلند آلفارومئو، شورلت اکوئینوکس 2018، کامپکت هوندا سیویک Si توربو و کانسپت سوبارو اشاره کرد. گفته شده این خودروی مفهومی نشان‌دهنده‌ی مشی جدید سوبارو خواهد بود. معرفی عمومی مرسدس-ای ام جی GT رودستر و نسل دوم پانامرا برای آمریکای شمالی نیز در این رویداد صورت خواهد گرفت.

    در لیست زیر شماری از برجسته‌ترین خودروهایی را که در لس‌آنجلس خواهیم دید گردآوری شده است. در طی برگزاری نمایشگاه با خبرهای بیشتری در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

    مدل‌های تولیدی

    • آئودی A5 و S5 کابریولت
    • آئودی R8 V10 Plus چراغ های لیزری
    • آلفارومئو استلویو
    • محصولات ب ام و
    • کادیلاک CT6 پلاگین هیبریدی
    • شورلت (ناشناخته)
    • شورلت اکوئینوکس
    • دایورجنت بلید
    • الیو E1C
    • فورد اکواسپورت
    • هوندا سیویک Si
    • هوندا CR-V
    • جگوار XF اسپورت بک
    • مدل الکتریکی جگوار (تایید نشده)
    • جگوار XKSS
    • جیپ کامپس
    • جیپ رنگید DesertHawk و Altitude
    • کیا سول توربو
    • لندروور دیسکاوری
    • مزدا CX-5
    • مرسدس-ای ام جی E63
    • مرسدس-ای ام جی GLE 43
    • مرسدس-ای ام جی GT R
    • مرسدس-ای ام جی GT رودستر
    • مرسدس بنز G550 Squared
    • مینی کانتری من
    • مینی کانتری من JCW
    • نیسان جوک Black Pearl
    • نیسان روگ (فیس لیفت)
    • نیسان روگ Star Wars Edition
    • نیسان سنترا نیسمو (تایید نشده)
    • نیسان ورسا نوت (فیس لیفت)
    • پورشه پانامرا
    • پورشه پانامرا LWB Executive
    • پورشه پانامرا V6 توربو
    • رضوانی Beast آلفا
    • اسمارت الکتریک درایو
    • تویوتا C-HR
    • فولکس واگن اطلس
    • فولکس واگن فیس لیفت (تایید نشده)

    مدل های کانسپت
    • آکورا کانسپت
    • کادیلاک اسکالا
    • اینفینیتی QX اسپورت Inspiration
    • میتسوبیشی eX کانسپت
    • شاسی بلند اسپایکر (تایید نشده)
    • کانسپت سوبارو
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 27 آبان 1395 07:51 ق.ظ نظرات ()

    بیش از یک هفته مانده به اعلام جوایز خودروی سبز سال 2017 در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس، GreenCarJournal پنج فینالیست این جایزه را اعلام کرده است.

    2017-green-car-of-the-year
    سردبیر این مجله Ron Cogan گفته است:

    فینالیست‌های خودروی سبز امسال تکانه‌ای را نشان می‌دهند که الکتریکی شدن در حال تجربه در صنعت خودرو است.
    الکتریکی شدن خواه برای مدل‌های تمام الکتریکی باشد یا برای مدل های هیبرید یا پلاگین هیبرید و یا ترکیبی از این‌ها باید گفت که این عمل در حال حاضر به عنوان یکی از ضروری و اساسی‌ترین تکنولوژی‌ها برای مدل‌های اقتصادی و با راندمان کنونی و آینده در نظر گرفته می‌شود.

    ب‌ام‌و 330e iPerformance قدرتمندترین خودروی فینالیست است که سیستم پلاگین هیبریدی آن شامل پیشرانه الکتریکی و یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری با قدرت نهایی 248 اسب بخاری و گشتاور 420 نیوتون متری است. این خودرو ظرف مدت 5.9 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 225 کیلومتر در ساعت است. این سدان آلمانی به‌صورت تمام الکتریکی برد 23 کیلومتری داشته و نهایت سرعت آن در این حالت 121 کیلومتر در ساعت است.

    2016-bmw-330e-iperformance-4


    شورولت بولت کنونی که اوایل امسال رونمایی شده تلاش جنرال موتورز برای کسب این جایزه است. با یک‌بار شارژ این خودرو طبق تخمین‌های EPA می‌تواند 383 کیلومتر را طی کند.

    2017-chevrolet-bolt-4


    کرایسلر پسیفیکا که عنوان اولین خودروی پلاگین هیبریدی کلاس خود را یدک می‌کشد مینی ونی با محدوده‌ی حرکتی 48 کیلومتری در حالت الکتریکی است که با وارد مدار شدن پیشرانه‌ی 6 سیلندر این محدوده به 853 کیلومتر افزایش می‌یابد.

    2017 Chrysler pacifica hybrid


    کره‌ای‌ها برای کسب عنوان اولی به کیا اپتیما هیبرید و پلاگین هیبرید تکیه کرده‌اند. این خودرو دارای استایل ظاهری منحصربه‌فرد با انحناهای زیبا است که به کیا کمک می‌کند تا از پریوس عادی متمایزتر باشد.

    kia-optima-phev-3

    این فهرست با تویوتا پریوس پرایم کامل می‌شود. خودرویی با طراحی منحصربه‌فرد و کاملاً متفاوت با پریوس معمولی که قادر است در حالت تمام الکتریکی، 35 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

    2017-toyota-prius-prime-4


    برنده‌ی نهایی GreenCarJournal پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی آینده و در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2016 معرفی خواهد شد. سال پیش شورلت بولت و یک سال پیش از آن نیز ب‌ام‌و i3 برنده‌ی جایزه‌ی خودروی سبز سال شده بودند.
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 27 آبان 1395 07:51 ق.ظ نظرات ()

    فولکس‌واگن با معرفی نسخهٔ GT پاسات به تویوتا کمری در شمال آمریکا پاسخ داده است. فولکس‌واگن در مورد نسخهٔ اسپرت پاسات که فعلاً به‌صورت کانسپت ارائه شده گفته است که این مدل پیش‌نمایشی از یک عضو جدید در خانوادهٔ پاسات مخصوص بازار آمریکای شمالی (شامل ایالات‌متحده و کانادا) خواهد بود. این خودرو رسماً در نمایشگاه لس‌آنجلس طی چند روز آینده به نمایش درخواهد آمد.

    volkswagen-passat_gt_concept-2016-1024-01

    اگر شما به دنبال ارتقاء عملکرد زیر کاپوت پاسات معمولی هستید، شانس چندانی نخواهید داشت چراکه GT کانسپت مجهز به همان پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 نسخهٔ معمولی پاسات با 280 اسب بخار قدرت است که نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ DSG اتوماتیک دوکلاچه با قابلیت تعویض دندهٔ دستی از طریق پدال‌های پشت فرمان، به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند؛ یعنی گیربکسی که در بسیاری از مدل‌های پاسات یافت می‌شود.

    volkswagen-passat_gt_concept-2016-1024-03

    اما فولکس‌واگن به این مدل خاص اگزوزهای ذوزنقه‌ای دوگانه، منبع اگزوز اسپرت، رینگ‌های 19 اینچی و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ را اضافه نموده و ارتفاع آن‌را 1.5 سانتیمتر کاهش داده است. همچنین در پاسات GT کانسپت تعداد انگشت‌شماری تغییرات ظاهری جزئی نسبت به نسخهٔ معمولی دیده می‌شود که عبارت‌اند از جلوپنجرهٔ لانه‌زنبوری مشکی‌رنگ با خطوط قرمز، سپر جلوی منحصربه‌فرد، سقف و اطراف پنجره‌های جانبی به رنگ مشکی، اسپویلر کوچک مشکی‌رنگ روی درِ صندوق بار، چراغ‌های جلوی LED و چراغ‌های عقب دودی.

    volkswagen-passat_gt_concept-2016-1024-06

    مهندس ارشد فولکس‌واگن در منطقهٔ شمال آمریکا «Matthias Erb» در مورد پاسات GT کانسپت گفته است:

    «این پاسات GT مثال اولیه‌ای از این امر است که چگونه فولکس‌واگن به نیازها و خواسته‌های خریداران آمریکایی پاسخ می‌دهد. ما آزادی و مسئولیت شکل دادن به محصولات آیندهٔ فولکس‌واگن در آمریکای شمالی را داریم و این کار را در ایالات‌متحده توسط ترکیب مهندسی از سراسر جهان با چشم‌انداز منحصربه‌فرد ما و تیم محلی بااستعداد انجام می‌دهیم».

    با توجه که این خودرو آمادهٔ تولید به نظر می‌رسد، احتمالاً پس از نمایش در لس‌آنجلس، طی چند ماه آینده به‌عنوان یک تریم جدید برای نسخهٔ آمریکایی پاسات ارائه خواهد شد.volkswagen-passat_gt_concept-2016-1024-03

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 27 آبان 1395 07:50 ق.ظ نظرات ()

    با شنیدن پسوند بلک ادیشن Black Edition سریعاً یاد چندین خودروی اسپورت و مشهور می‌افتیم. البته خودروسازهایی چون فورد، اشکودا، نیسان و حتی آئودی و هوندا نیز از این کلمه استفاده کرده‌اند. درحالی‌که تغییرات صورت گرفته صرفاً شاید تزئینی باشند اما این شرکت‌ها دوست دارند تا تجهیزات بیشتری را نیز به ساخته‌هایشان اضافه کنند.

    honda-cr-v-black-edition-2016-01
    آخرین نسخه‌ی هوندا CR-V همین پسوند را یدک می‌کشد.CR-V بلک ادیشن بر پایه‌ی تریم SE Navi ساخته شده اما حدود 3 هزار پوند گران‌تر بوده و کیت بدنه‌ی گیراتر، رینگ‌های 19 اینچی و رنگ خاص تابشی دارد. می‌توان هر دو گزینه‌ی دیزلی و بنزینی را برای پیشرانه انتخاب کرد و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک نیز در دسترس هستند. هر مدل نیز به‌صورت انحصاری با سیستم چهارچرخ محرک عرضه می‌شود.

    honda-cr-v-black-edition-2016-02
    علاوه بر سپرها، رینگ‌ها و رنگ، همه‌ی بلک ادیشن ها دارای صندلی‌های چرمی، کف‌پوش‌های منحصربه‌فرد، اسپویلر درب پشتی و رکاب‌های مخصوص می‌باشند. ضمناً تأکید خاصی نیز روی لفظ بلک ادیشن در این مدل به چشم می‌خورد. پلاستیک‌های سخت و خراش پذیر داشبورد هنوز وجود دارند و البته صفحه‌نمایش‌های مرکزی دوگانه نیز به‌طور دردناکی از مد افتاده هستند.

    honda-cr-v-black-edition-2016-03
    استایل ظاهری یک خودرو موضوعی شخصی است اما شکی وجود ندارد که ریزه‌کاری‌های صورت گرفته نمایی هدف‌دار را به CR-V بخشیده‌اند. البته از منظر دیگر این قطعات و جزئیات اضافه شده نمایی عجیب را به خودرویی استاندارد با ماهیت کاربردی بخشیده‌اند. جدای از این‌ها، این مدل خاص تنها به‌صورت دو دیفرانسیل در دسترس است.

    honda-cr-v-black-edition-2016-04
    نه‌تنها این خودرو گران‌تر است بلکه در جاده نیز سنگین‌تر و کندتر حس می‌شود. در تعویض دنده‌های سریع و متوالی گیربکس 9 سرعته ی اتوماتیک خودرو کمی گیج شده و کشمکش ایجاد می‌کند. همچنین احساس می‌شود که هوندا برای دستیابی به حداکثر راندمان و کاهش مصرف سوخت، نسبت‌های بسیار زیادی را بکار برده و این نسبت‌های گیربکس به همراه استایل رانندگی شتاب‌زده باعث می‌شوند تا CR-V بلک ادیشن را دودل و مردد بیابیم.

    honda-cr-v-black-edition-2016-08
    فرمان خودرو کند است و تکان‌های بدنه نیز حس می‌شود. سواری هوندا نیز ناامیدکننده است و رینگ‌های بزرگ با لاستیک‌های دیواره کوتاه در شهر و در بزرگراه ضربات تندی را به کابین منتقل می‌کنند. دیگر مسئله‌ای که در CR-V های استاندارد مشاهده نمی‌شود اما در بلک ادیشن وجود دار صدای جاده است.

    honda-cr-v-black-edition-2016-12
    علاوه بر موارد گفته شده، این خودرو بهای تقریباً 34 هزار پوندی دارد و خودروی دیزل اتوماتیک حاضر در تست تقریباً هم قیمت یک جگوار اف پیس سطح پایه است. مدل فول ب ام و X1 xDrive20d M اسپورت اتوماتیک نیز 34390 پوند قیمت دارد درحالی‌که سریع‌تر و قدرتمندتر بوده و از تجهیزات مشابهی سود می‌برد. مزدا CX-5 Sport Nav نیز تقریباً 3 هزار پوند ارزان‌تر از این خودرو است. عجیب آنکه CR-V بلک ادیشن در بحث مقایسه‌ی تجهیزات استاندارد با دیگر رقبا نیز عقب می‌افتد. صندلی‌های گرم شونده، درب پشتی برقی و ورود بدون کلید از جمله تجهیزاتی هستند که این خودرو فاقد آن‌ها است درحالی‌که در اکثر رقبا یافت می‌شوند.

    honda-cr-v-black-edition-2016-13
    مصرف سوخت خودرو خوب است اما به پای پیشروهای کلاس نمی‌رسد. ب ام و X1 فوق‌الذکر با گیربکس اتوماتیک مصرف سوخت مشابهی با هوندا دارد که در هر صد کیلومتر برابر با 5.1 لیتر است. ب ام و با گیربکس دستی نیز در دسترس است که نه تنها باعث بهبود مصرف سوخت می‌شود بلکه 1600 دلار از بهای خودرو نیز کم کرده و به شما اجازه می‌دهد تا آپشن هایی نظیر دامپرهای تطبیقی و سقف پانورامیک را انتخاب کنید.


    اگرچه که این خودرو دارای کمبودهای زیادی است اما معاملات لیزینگی و سرمایه‌گذاری این خودرو باعث می‌شود تا مصرف‌کنندگان توجه ویژه‌ای به بلک ادیشن داشته باشند. در بحث پرداخت اقساط ماهیانه این خودرو بهتر از رقبا عمل می‌کند.

    honda-cr-v-black-edition-2016-09
    اگر شاسی‌بلندی دو دیفرانسیل با حداکثر خودنمایی می‌خواهید هوندا CR-V بلک ادیشن ارزش نگاه کردن دارد. رقبای این خودرو مجهزتر هستند و رانندگی بهتری دارند و حتی اقتصادی‌تر نیز هستند اما ریزه‌کاری‌های انجام شده روی این خودرو ظاهر آن را جذاب‌تر کرده و البته از نظر شرایط خرید نیز اوضاع بهتری دارد. هوندا هنوز هم کاربردی باقی مانده اما باید گفت که بسیاری از افراد نسخه‌ی گیربکس دستی دیفرانسیل جلو را انتخاب منطقی‌تری خواهند دانست.

    مشخصات هوندا CR-V 1.6 i-DTEC Black Edition

    قیمت: 33730 پوند
    پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری دیزل
    قدرت/گشتاور: 158 اسب بخار/360 نیوتون متر
    گیربکس: 9 سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک
    شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 10.6 ثانیه
    حداکثر سرعت: 196 کیلومتر در ساعت
    مصرف سوخت: 5.1 لیتر در هر صد کیلومتر

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 27 آبان 1395 07:50 ق.ظ نظرات ()

    این بار می‌خواهیم سری به قاره‌ی آفریقا و کشور مراکش بزنیم. نوع خودروهایی که مردمان این کشور سوار می‌شوند را می‌توان بسیار ساده شرح داد: همه نوع رنو با اعدادی که به جای اسم شناخته می‌شوند، پژوهای سری -04 و -05 و به‌طور فزاینده سری -06 و البته مرسدس بنزهای متعلق به همان دوران یعنی دهه‌های 70،80 و 90 میلادی با پیشرانه‌های دیزلی. خودروهای مدرن‌تر اکثراً ساخت فرانسه و یا داچیای رومانی است و در این میان می‌توان به حضور پررنگ خودروهای ون سیتروئن برلینگو و رنو کانگو در دو نسخه‌ی مسافری و باری اشاره کرد. به انواع خودروهای ذکر شده مدل‌های کره‌ای و چینی را نیز اضافه کنید تا تصویر کاملاً واضحی از خیابان‌های کازابلانکا و مراکش را به دست بیاورید.

    renault_5-morocco-africa-street_scene-2015

    renault_4_quatrelle-renault_11-morocco-africa-street_scene-2015
    این خودروهای پیر و فرتوت اکثراً به عنوان خودروهای کارکرده از اروپا به این کشور صادر شده‌اند و به لطف وفور قطعات یدکی و مهندسی ارزان و هوشمندانه سر پا هستند. تاکسی‌هایی که در مراکش تردد می‌کنند از نوع مرسدس بنز 240d و پژو 504 هستند که گاهی می‌توان کارکرد بیش از یک‌میلیون کیلومتر را روی کیلومتر شمار آن‌ها دید اما هنوز هم به‌طور گسترده‌ای برای حمل‌ونقل از شهری به شهر دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    dacia_logan-snow-morocco-africa-street_scene-2015
    پرفروش‌ترین خودروی جدید در مراکش با فاصله‌ی زیاد از دیگران داچیا لوگان است که به‌صورت محلی در Tangier تولید می‌شود و تنها خودروی جدیدی است که با بهای حدود 7 هزار یورو (75 هزار درهم) به فروش می‌رسد. به منظور مقایسه، مینی کار سیتروئن C1 بهای تقریباً 110 هزار درهمی دارد. به همین دلیل لوگان ارزان‌ترین خودروی اجاره‌ای در مراکش است. دیگر مدل‌های داچیا همانند داستر، ساندرو و… نیز به مانند رنو کانگو بسیار محبوب هستند. مراکش موافقت نامه‌ی تجارت آزاد با اتحادیه‌ی اروپا دارد اما به خاطر وجود تعرفه‌ی 17.5 درصدی ورود خودرو از سایر نقاط جهان شما خودروهای آسیایی کمتری را نسبت به آنچه که انتظار دارید در خیابان‌ها خواهید دید. هرچند ما چندین مدل چینی را نیز در مراکش دیدیم که اکثریت آن‌ها ساخت چری بودند.

    منبع: left-lane

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 27 آبان 1395 07:50 ق.ظ نظرات ()

    کودیاک اولین کراس‌اوور هفت‌نفرهٔ اشکودا است که مدت زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد. حال فرصتی یافتیم که برای اولین بار خیلی زود در جاده‌های بریتانیا پشت یک دستگاه کودیاک 2017 بنشینیم؛ اما چرا این خودرو بسیار مهم است؟ به دلیل اینکه 26,500 خریدار بالقوه در انگلستان دارد که آن‌را تبدیل به محبوب‌ترین محصول تاریخ اشکودا کرده است. البته این فروش بی‌سابقه تا حدی به خاطر افزایش انفجاری محبوبیت کراس‌اوورها و SUVها است؛ اما پیش‌ازاین، مدل یتی نیز به‌سرعت خود را به‌عنوان یک کراس‌اوور عالی اثبات کرده و نشان دارد که اشکودا توانایی ساخت این دسته از خودروها را دارد. اگر به دلایل بیشتری جهت اثبات برتری یتی نیاز دارید باید بگوییم که این خودرو در 12 ماه سال 2015 بهترین فروش خود را تجربه کرد.

    dsc4049

    اشکودا برای کودیاک بهترین قطعات گروه فولکس‌واگن را انتخاب کرده است. زیر پوستهٔ این خودرو چیز بسیار آشنایی نهفته است یعنی پلت‌فرم ماجولار MQB فولکس‌واگن. بااین‌حال بسیاری از افراد نمی‌دانند یا دقت نمی‌کنند که کودیاک در بسیاری از قطعات با گلف اشتراک دارد. در بیرون، بااینکه کودیاک یک SUV بزرگ است اما داخل آن به‌خوبی به‌عنوان یک ماشین خانوادگی کاربردی ساخته شده است یعنی درست همان‌گونه‌ای که یک اشکودا باید باشد. در قسمت جلو فضای زیادی وجود دارد درحالی‌که در ردیف دوم نیز به‌راحتی سه سرنشین بزرگ‌سال می‌توانند بنشینند. صندلی‌ها نیز به سمت جلو و عقب قابل جابجایی هستند.

    dsc3894

    بزرگ‌سالان در ردیف دوم صندلی‌ها فضای پای مناسبی در اختیار دارند اما ردیف سوم صندلی‌ها هرچند برای مسافت‌های کوتاه مناسب هستند اما در سفرهای طولانی بیشتر برای کودکان مناسب‌اند. همچنین در صورت باز بودن هر سه ردیف صندلی‌ها، فضای صندوق بار کوچک بوده و فقط مناسب مقدار کمی کیسه‌های خرید است؛ اما با جمع‌کردن ردیف سوم، حجم صندوق بار به 720 لیتر می‌رسد. همچنین اگر ردیف دوم صندلی‌ها نیز جمع گردند فضای صندوق بار به 2000 لیتر افزایش پیدا می‌کند که به‌راحتی حریف نیسان X ترایل با ظرفیت 1982 لیتر می‌شود.

    کودیاک با تمرکز بر متریال و تزئینات، واقعاً به‌خوبی طراحی شده تا ظاهری مجلل را به نمایش بگذارد. در تیپ SEL و بالاتر یک صفحه‌نمایش 8 اینچی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هوشمند ارائه می‌شود که پاسخگویی آن درست مثل گوشی‌های هوشمند است. پلاستیک‌های بکار رفته در داخل کابین بسیار عالی و باکیفیت هستند حتی در قسمت پایینی درها، درحالی‌که برای استفادهٔ خانوادگی هم به‌اندازهٔ کافی مقاوم‌اند. مالکان خودروهای اشکودا یا فولکس‌واگن در داخل کابین کودیاک متوجه موارد آشنایی می‌شوند اما هیچ‌ چیز بدی در آن وجود ندارد، تمامی قسمت‌ها کاملاً منطقی طراحی شده و استفاده از آن‌ها آسان است.

    dsc3935

    زیر سپر عقب کودیاک مانند بسیاری از خودروهای مدرن امروزی، سنسوری قرار گرفته که نه‌تنها هنگامی‌که پای خود را زیر سپر ببرید درِ صندوق را باز می‌کند بلکه به‌صورت خودکار آن‌را می‌بندد. این یکی از مواردی است که شعار اشکودا یعنی «سادگی و هوشمندی» را نشان می‌دهد. به لطف استفاده از پلت‌فرم MQB فولکس‌واگن و قطعات مختلفی از گروه فولکس‌واگن، رفتار کودیاک در روی جاده قابل پیش‌بینی است تا جایی که می‌توان آن‌را یک ساپرب استیشن بلندقامت دانست زیرا این دو خودرو واقعاً باهم متفاوت نیستند.

    dsc4218

    هرچند رانندگی با کودیاک به‌ندرت لذت‌بخش است اما همانند هر خودرویی که بر روی پلت‌فرم MQB ساخته شده هنوز هم رانندگی دلپذیری را ارائه می‌کند. چسبندگی زیادی در آن وجود دارد، فرمان متعادل و دقیق است و گیربکس شش سرعتهٔ دستی آن نیز عملکرد خوبی دارد. بااین‌حال حتی اگر نسخهٔ اسپرت RS آن‌ هم ساخته شود هنوز هم در درجهٔ اول یک SUV خانوادگی است. اکثر خریداران واقعاً به عملکرد کودیاک علاقه‌مند نمی‌شوند اما باید به این نکته توجه داشت که هندلینگ این خودرو شگفت‌آور است و این شامل رانندگی آسان و آرامش‌بخش آن‌هم می‌شود. بااینکه خودروی مورد آزمایش ما از نوع پیش‌تولید بود اما عایق صدای آن خوب است و بااینکه همچون دیگر SUVها ظاهر جعبه‌ای شکلی دارد اما سروصدای باد در داخل کابین به‌سختی قابل‌شنیدن بود.

    dsc2781

    همچنین نمونهٔ مورد آزمایش ما از نوع مخصوص بازار جمهوری چک بود که سطح تریم و تجهیزات آن به کاملی نسخه‌های مخصوص بریتانیا نیست هرچند که تقریباً معادل بالاترین تیپ کودیاک است. این مدل دارای کنترل دینامیک شاسی است که در بریتانیا به‌صورت آپشن ارائه می‌شود اما در عوض از رینگ‌های کوچک‌تر 18 اینچی استفاده می‌کند درحالی‌که نمونه‌های بریتانیایی مجهز به رینگ‌های 19 اینچی هستند. استفاده از کمک‌فنرها و دامپرهای تطبیقی در کودیاک به معنای ارائهٔ سواری نرمی است اما امیدواریم نسخهٔ استاندارد آن‌هم که مجهز به فنرهای فولادی است به همین صورت راحت باشد. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از رینگ‌های کوچک‌تر، عملاً عدم وجود سروصدای داخل کابین است اما آیا در نمونه‌های 19 اینچی هم همین سکوت وجود خواهد داشت؟ این را در آینده خریداران بریتانیایی خواهند فهمید.

    dsc2692

    کاملاً معمول است که در زیر کاپوت کودیاک پیشرانه‌های گروه فولکس‌واگن نصب گردد؛ بنابراین برای این خودرو دو نسخهٔ 125 اسب بخاری و 150 اسب بخاری از پیشرانهٔ 1.4 لیتری TSI بنزینی توربو، یک واحد 2 لیتری TSI بنزینی توربو با 180 اسب بخار قدرت و یک موتور 2 لیتری TDI دیزل با دو سطح قدرت 150 اسب بخار و 190 اسب بخار ارائه شده است. گیربکس اتوماتیک DSG و سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌عنوان یک آپشن برای تمامی مدل‌ها به‌جز نسخهٔ کم قدرت موتور 1.4 لیتری قابل سفارش هستند درحالی‌که این دو مورد برای نسخهٔ 190 اسب بخاری موتور 2 لیتری دیزل به‌صورت استاندارد ارائه می‌گردد.


    این روزها مصرف سوخت پایین و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در مورد خودروها بسیار موردتوجه قرار گرفته است. بدین ترتیب کم‌مصرف‌ترین مدل کودیاک هم مدل مجهز به موتور 2 لیتری دیزل 150 اسب بخاری با گیربکس DSG در تریم SE یا SEL و با رینگ‌های کوچک‌تر است که ادعا شده در هر صد کیلومتر 5 لیتر گازوئیل مصرف کرده و در هر کیلومتر 131 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. نمونهٔ مورد آزمایش ما از نوع چهارچرخ محرک با گیربکس شش سرعتهٔ دستی بود که مصرف سوخت 5.5 لیتری آن هنوز هم مناسب و معقول است. به نظر می‌رسد این نسخه به دلیل برخورداری 340 نیوتن متر گشتاور و شتاب صفرتاصد مناسب 9.8 ثانیه‌ای، پرفروش‌ترین مدل کودیاک باشد. همچنین این موتور دیزل در هر دور و سرعتی آرام و روان است ولی بااین‌حال حدس می‌زنیم که نمونهٔ 1.4 لیتری 150 اسب بخاری بنزینی بهترین عملکرد را درزمینهٔ نرمی و روانی داشته باشد.

    همچنین ماشین مورد آزمون ما از نوع بالا رده‌ای است که هنگام معرفی کودیاک ارائه شد و به همین دلیل از لیست طویلی از تجهیزات استاندارد سود می‌برد. این تجهیزات شامل سیستم کمک نوربالا، صندلی‌های چرمی با گرم‌کن، سیستم شناسایی نقاط کور، صفحه‌نمایش 8 اینچی با ناوبری و سرویس اینترنت، چراغ‌های LED، درِ صندوق بار الکتریکی، هفت صندلی و شارژر بی‌سیم تلفن همراه می‌شود اما این احتمال وجود دارد که در تیپ SEL در این تجهیزات تجدیدنظر شود.

    قیمت تیپ SEL کودیاک با موتور 2 لیتری دیزل و سیستم چهارچرخ محرک از 30,500 پوند آغاز می‌شود درحالی‌که برای مقایسه قیمت هیوندای سانتافه با پنج صندلی از 31,610 پوند، کیا سورنتو از 35,850 پوند و لندروور دیسکاوری اسپرت HSE از 39,800 پوند آغاز می‌گردد. همچنین شرایط فروش کودیاک نیز هنوز توسط اشکودا اعلام نشده است اما به‌احتمال‌زیاد پیشنهادات فروش اشکودا بسیار رقابتی خواهد بود.

    نظر نهایی

    با توجه به شرایط کنونی، اشکودا کودیاک فوق‌العاده بوده و مدعی قدرتمندی در این کلاس محسوب می‌شود. کودیاک به‌خوبی ساخته شده، فوق‌العاده راحت و جادار برای هفت نفر است و ارزش بسیار بالایی را در برابر پول پرداختی ارائه می‌کند؛ بنابراین SUV جدید اشکودا می‌تواند رهبر جدید این کلاس لقب گیرد.

    dsc4119

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 27 آبان 1395 07:49 ق.ظ نظرات ()

    رنو مگان با پیشرانه‌ی بنزینی کم‌حجم جدیدی عرضه شده است اما آیا این فرانسوی زیبارو می‌تواند رقبای خود یعنی واکسهال آسترا و پژو 308 را شکست دهد؟

    renault-megane-vs-vauxhall-astra-vs-peugeot-308-02
    پیشرانه‌های بنزینی کم‌حجم شده این روزها فراگیر شده‌اند چراکه هدف آن‌ها ارائه‌ی کارایی خوب بدون صرف هزینه‌ی زیاد است؛ بنابراین جای سورپرایزی نیست که بدانیم رنو اخیراً پیشرانه‌ای 1.2 لیتری و توربو را در جدیدترین نسل مگان بکار برده است.

    زمانی که این پیشرانه با تریم GT Line ترکیب شود شاهد خودرویی هیجان‌انگیز، کم‌مصرف، مجهز و کاربردی هستیم. پیشرانه‌ی 4 سیلندر 128 اسب بخاری این خودرو از نظر قدرت کم نمی‌آورد. جزئیات اسپورت داخل و خارج خودرو جذابیت‌های ظاهری این خودرو را دوچندان کرده‌اند.

    این خودرو تنها گزینه‌ی دوستدار خانواده‌ها نیست. واکسهال آسترا SRi نیز در جای خود مدلی برجسته است. زیر پوست این خودرو شما پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1 لیتری توربو را خواهید یافت که نسبت به وزن خود بسیار آرام و قوی است.

    تکمیل‌کننده‌ی رقابت ما هم‌وطن رنو یعنی پژو 308 است. با پیشرانه‌ای توربو، ظاهری شیک و لیست بلندبالای تجهیزات، این خودرو مدلی سرسخت در برابر مگان است. خب کدام‌یک از این سه هیجان‌انگیزترین مدل بوده و کمترین تأثیر را روی حساب‌های بانکی دارند؟

    شاخ‌به‌شاخ

    پیشرانه‌ها
    هر شرکت با روش خود کم کردن حجم پیشرانه‌ها را در پیش گرفته است. همه‌ی پیشرانه‌ها از نوع توربو هستند اما واحد قدرت 1.2 لیتری 128 اسب بخاری رنو تنها نسخه‌ی 4 سیلندر است. پیشرانه‌ی پژو نیز 1.2 لیتری است اما قدرت 108 اسب بخاری دارد. پیشرانه‌ی 1 لیتری آسترا کوچک‌ترین پیشرانه مصاف است اما دنده‌های کوتاه کمک می‌کنند تا آسترا نسبت به وزن خود قوی عمل کند.


    اطلاعات سرگرمی
    مگان حاضر در تست از نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی سیستم R-Link 2 با بهای 300 پوندی سود می‌برد که دارای صفحه‌نمایش 8.7 اینچی می‌باشد. استفاده از این سیستم آسان بوده و گرافیک مناسبی دارد. سیستم IntelliLink واکسهال با سرویس OnStar و اینترنت 4G عرضه می‌شود.

    حالت‌های رانندگی
    سیستم Multisense رنو به شما اجازه می‌دهد تا بین حالت‌های خنثی، اکو، کامفورت و اسپورت یکی را انتخاب کنید. در مقابل آسترا تنها از گزینه‌های نرمال و اسپورت استفاده می‌کند درحالی‌که سیستم مشابه در پژو بهای 370 پوندی دارد.

    قضاوت نهایی

    رتبه‌ی اول: واکسهال آسترا
    آسترا برنده‌ی این مصاف است. مدل 1 لیتری Sri بی‌شک یکی از بهترین مدل‌ها به لطف ترکیب مناسب کارایی، هندلینگ فرز، ظاهر تیز و تجهیزات استاندارد سخاوتمندانه است. این خودرو به اندازه‌ی مگان جادار و راحت نیست اما به عنوان یک هاچبک خانوادگی هیجان‌انگیز و مقرون‌به‌صرفه انتخابی مناسب است.

    vauxhall-astra-05

    رتبه‌ی دوم: رنو مگان
    مگان هنوز هم یکی از هاچبک های مورد علاقه‌ی ماست اما این نسخه‌ی GT Line با پیشرانه 1.2 لیتری آن‌گونه که بایدوشاید عمل نمی‌کند. درحالی‌که مگان از ظاهر اسپورت سود می‌برد اما سواری آن با مدل‌های استاندارد تفاوتی ندارد و پیشرانه باید به سختی کار کند؛ اما نیمه‌ی پر لیوان شامل تجهیزات مناسب، جاداری، راحتی و خرید با روش‌های متفاوت و آسان است.

    renault-megane-05

    رتبه‌ی سوم: پژو 308
    رتبه‌ی سوم برای پژو رسوایی نیست. جذابیت، کیفیت خوب و سواری مناسب از 308 خودرویی شیک و توانا ساخته است. تریم Allure با همه‌ی تجهیزات اضطراری عرضه می‌شود به علاوه ویژگی‌های مناسبی چون چراغ‌های جلوی LED نیز به آن اضافه شده‌اند. هرچند قیمت بالا، ارزش کم مدل دست‌دوم و سیستم اطلاعات سرگرمی‌ای که پشت سر رقبا قرار می‌گیرند از نقاط ضعف این خودرو به شمار می‌روند.

    peugeot-308-05

    دیگر گزینه‌ها با بهایی مشابه

    جدید: فورد فوکوس 1.0T ST-Line
    قیمت: 20845 پوند
    پیشرانه: 3 سیلندر 1 لیتری 123 اسب بخاری

    fordfocus0514
    فورد از پیشرانه‌ی کم‌حجم اما قدرتمند 1 لیتری اکوبوست سود برده و تریم نام برده نیز جذابیت‌های مسابقه‌ای را به فوکوس اضافه کرده است. این هاچبک همیشه سبز از نظر فضا یا جذابیت زیاد با رقبا قابل مقایسه نیست اما هنوز هم سواری خوبی دارد.

    کارکرده: سئات لئون کوپرا 280
    قیمت: 20 هزار پوند
    پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری 276 اسب بخاری

    Seat Leon Cupra
    لئون جدید به تازگی رونمایی شده اما نمونه‌ی کم کارکرد کوپرای فعلی اگر نگران مصرف سوخت و مالیات نباشید گزینه‌ای مناسب است. این خودرو هنوز هم کاربردی و خانوادگی است.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 27 آبان 1395 07:48 ق.ظ نظرات ()

    سامسونگ تلاش می‌کند تا صنایع بین‌المللی هارمن را در معامله‌ای به ارزش 8 میلیارد دلار به دست بیاورد.

    523300-harman-in-vehicle-technology-640x360
    این کمپانی الکترونیک به ازای هر سهم مبلغ 112 دلار را خواهد پرداخت و همین امر باعث خواهد شد تا سامسونگ در بازار رو به رشد تکنولوژی‌های ارتباطی به ویژه در حوزه‌ی صنعت خودرو حضور یابد.

    samsungharman
    بیش از 30 میلیون وسیله نقلیه در حال حاضر به سیستم‌های صوتی و ارتباطی هارمن مجهز هستند و این سیستم‌های صنعت خودرو تقاضای بالایی دارند و تنها در ماه ژوئن سفارش‌های 24 میلیارد دلاری برای آن‌ها دریافت شده است.

    samsung-harman
    سامسونگ می‌گوید صنعت خودرو از این معامله سود زیادی خواهد برد و انتظار می‌رود محصولات آینده‌ی هارمن از تکنولوژی‌های نمایشی، راه‌حل‌های امنیتی و شبکه 5G سامسونگ سود ببرند. دستگاه‌های سامسونگ همچنین از تخصص هارمن در صنعت صوتی بهره خواهد برد. هارمن در این حوزه مالک شرکت‌هایی چون JBL، هارمن کاردون، Revel بوده و لیسانس برندهایی چون Bowers & Wilkins و Bang & Olufsen را در صنعت خودرو در اختیار دارد.

    P90081822
    رئیس و مدیر ارشد استراتژی سامسونگ درباره‌ی این معامله گفت:

    خودروهای فردا به وسیله‌های تکنولوژی هوشمند و ارتباطی تبدیل خواهند شد، درست همانند موبایل‌هایی که به وسایل هوشمند رضایت بخشی تبدیل شده‌اند.
    ما فرصت‌های رشد طولانی‌مدت و قابل‌توجهی را در بازار تکنولوژی خودرو می‌بینیم و البته تقاضا برای قطعات الکترونیکی مخصوص سامسونگ رو به رشد است. با همکاری یکدیگر ما مطمئن هستیم که هارمن HARMAN می‌تواند نوع جدیدی از تأمین کننده‌ی سیستم‌های ارتباطی و راه‌حل‌های مختلف باشد.

    منبع: carscoops

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 27 آبان 1395 07:47 ق.ظ نظرات ()

    یک فراری 250 GTO کلاسیک با قیمت 56.4 میلیون دلار، گران‌ترین فراری تاریخ لقب خواهد گرفت

    فراری 250 GTO یکی از گران‌ترین خودروهای کلاسیک تاریخ است؛ اما به‌تازگی یک نمونه از این خودرو برای فروش گذاشته شده که تمامی رکوردهای قبلی را شکسته است. برای این خودرو قیمت خارق‌العادهٔ 56.4 میلیون دلار تعیین شده است و در حال حاضر حداقل یک پیشنهاد خرید هم دریافت کرده است؛ بنابراین هنگامی‌که این 250 GTO فروخته شود گران‌ترین فراری تاریخ لقب خواهد گرفت.

    1962-ferrari-250-gto-talacrest-front-three-quarters

    250 GTO یکی از آخرین فراری‌های موتور جلو برای شرکت در مسابقات بود که در طول سال‌های 1962، 1963 و 1946 در مسابقات مختلف شرکت کرد. GTO با طراحی خیره‌کننده، کمیابی و اهمیت تاریخی بالا، از قیمتی حتی فراتر از درک ثروتمندترین افراد دنیا برخوردار است به‌گونه‌ای که GTOها در حال حاضر رکورد جهانی گران‌ترین خودروی دنیا را در اختیار دارند. چند سال پیش یک دستگاه 250 GTO با قیمت گزاف 38 میلیون دلار فروخته شد و در سال 2013 نیز یک نمونهٔ دیگر به قیمت 52 میلیون دلار فروش رفت و رکورد گران‌قیمت‌ترین خودروی کلاسیک را جابجا کرد اما حالا این مدل رکورد قبلی را خواهد شکست.

    1962-ferrari-250-gto-talacrest-rear-three-quarters

    اما چه چیزی این خودرو را تا این میزان گران‌قیمت نموده است؟ در ابتدا اولین دلیلِ چنین قیمت بالایی، وضعیت بسیار عالی خودرو است و دوم اینکه یکی از تنها 39 دستگاهی است که کلاً از GTO ساخته شده است درحالی‌که شجره‌نامهٔ بسیار جذابی هم دارد. این GTO با شماره شاسی 3387GT، دومین GTO تولیدشده بوده و یکی از اولین نمونه‌هایی است که در مسابقات شرکت کرده است. اولین مسابقهٔ این خودرو، مسابقات 12 ساعتهٔ سبرینگ بود که با رانندگی «Phil Hill» و «Olivier Gendebien» به مقام دوم دست پیدا کرد.

    سپس به یک تاجر نیویورکی بنام «Robert Grossman» فروخته شد و به مسابقات 24 ساعتهٔ لمان برده شد. این GTO در لمان به مقام ششم دست پیدا کرد اما روند مسابقات آن در اینجا متوقف نشد به‌گونه‌ای که درمجموع در 27 مسابقه شرکت کرده و 17 بار پودیوم (سکو) کسب نمود. این فراری GTO در طول حیاتش بین مالکان مختلفی دست‌به‌دست شده که البته تعداد آن‌ها انگشت‌شمار است تا اینکه نهایتاً توسط مالک فعلی خریداری شد که در واشنگتن ساکن بوده و 19 سال است این GTO را در اختیار دارد.

    1962-ferrari-250-gto-talacrest-rear-three-quarters-2

    خودرویی با چنین تاریخ مسابقه‌ای پرشکوهی قطعاً عملکرد بالایی دارد. در زیر کاپوت فراری 250 GTO یک پیشرانهٔ 3 لیتری V12 قرار گرفته که ماشین را در 6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسانده و نهایتاً حداکثر سرعت 280 کیلومتر در ساعت را برای آن فراهم می‌کند.

    منبع: AutomobilemagAutoguide

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 27 آبان 1395 07:47 ق.ظ نظرات ()

    نمایشگاه لس‌آنجلس امسال میزبان نخستین فرزند تمام برقی جاگوار است: I-Pace مفهومی، که نشانه بارز حرکت این خودروساز به سمت استفاده از قوای فنی الکتریکی به حساب می‌آید.

    Jaguar I-Pace Crossover Concept
    Jaguar I-Pace Crossover Concept

    یان کالوم (Ian Callum) مدیر طراحی گربه سلطنتی درباره آن می‌گوید: همچنان بر این باوریم که “جاگوار” بودن تک‌تک محصولاتمان باید کاملاً مشهود باشد، درنتیجه چهره خانوادگی خودروهایمان را در این مدل مفهومی نیز حفظ کردیم تا همگان به‌راحتی بشناسندش. مدیر پروژه، ایان هوبان (Ian Hoban) نیز این‌گونه توصیفش می‌کند: این، سرآغاز یک مسیر تازه است. منطق حکم می‌کند که با طمأنینه قدم برداریم و با آرامش و دقت به سمت توسعه بیشتر حرکت کنیم.

    Jaguar I-Pace Crossover Concept

    Jaguar I-Pace Crossover Concept
    نمای بیرونی را می‌توان شالوده‌ای از مدل‌های کنونی کمپانی، به‌خصوص F-Pace و F-Type دانست. عدم استفاده از بلوک درون‌سوز امکان بهره‌گیری از سبک طراحی روبه‌جلو (نقطه مقابل خودروهای غیر برقی که مجبور به اختصاص محفظه‌ای برای پیشرانه خود هستند) موسوم به Cab Forward را برای طراحان فراهم کرده و آنچه که به‌عنوان نتیجه نهایی می‌بینیم، علی‌رغم زبان طراحی مشابه، کمی متفاوت می‌نماید. طول هردو اُورهَنگ (Overhang) کوتاه بوده و دماغه شیب رو به پایین دارد. شیشه پرشیب عقب، چراغ‌های بزرگ و خطوط برجسته ظاهر خودرو را اغراق ‌آلود نشان می‌دهند. نکته جالب، رینگ‌های غول‌پیکر 23 اینچی است که در لاستیک‌های 35/265 پوشیده شده‌اند.

    Jaguar I-Pace Crossover Concept

    Jaguar I-Pace Crossover Concept
    اتاق بسیار فراخ و جادار است. کنسول جلو و فرمان طرح به‌روزتری دارند. سقف پانوراما حس نشستن در هوای آزاد را در سرنشین ایجاد می‌کند. فضای پا با سایر اعضای این کلاس برابر بوده و محفظه بار بزرگی پشت صندلی‌ها تعبیه شده است. این‌طور که به نظر می‌رسد، جوان‌ترین گربه وحشی گزینه‌ای بسیار کارآمد و کاربردی خواهد بود.

    Jaguar I-Pace Crossover Concept

    Jaguar I-Pace Crossover Concept

    Jaguar I-Pace Crossover Concept
    همان‌طور که اشاره کردم، در I-Pace خبری از پیشرانه بنزینی یا گازوئیلی نیست و قوای محرکه از طریق باتری‌ها تأمین می‌شود. موتورهای برقی تعبیه‌شده در محور جلو و عقب (هر محور یک عدد) با تکیه بر باتری لیتیوم-یون 90 کیلووات ساعتی که داخل کمپانی توسعه یافته، مجموعاً 400 اسب بخار انرژی و 700 نیوتون‌متر گشتاور تولید کرده و به‌صورت دائمی تحویل هر چهار چرخ می‌دهند. گفته می‌شود بیشینه مسافت قابل ‌پیمایش با این مجموعه 500 کیلومتر (310 مایل) خواهد بود. بد نیست یادآوری کنم که تسلا با مدل 3 و شورولت با بولت دقیقاً همین هدف را دنبال می‌نمایند.


    از نقاط قوت این کراس‌اوور جوان می‌توان ضریب درگ 0.29، خنک‌کننده و گرم‌کننده مخصوص سلول‌های باتری و تقسیم وزن 50-50 را نام برد. همچنین طبق ادعای جاگوار، سواری، هندلینگ و راحتی آن به لطف مرکز ثقل پایین (باتری ارتفاع کمی از سطح زمین دارد)، مهندسی آلومینیومی D7a مورداستفاده در F-Pace و تعلیق چند اتصالی عقب و بازوهای جناغی دوبل در جلو، مثال‌زدنی خواهد بود. از جانب دیگر، وزن خشک 2100 کیلوگرمی که بخش اعظم آن ناشی از سنگینی موتورهای برقی (هرکدام 90 کیلوگرم) و دیگر اجزای بخش فنی است، یک عیب بزرگ به حساب می‌آید.
    این خودروساز برنامه دارد مدل تولیدی I-Pace را اواخر سال آینده در یکی از نمایشگاه‌ها در معرض دید عموم قرار داده و اوایل سال 2018 وارد بازارهای فروش (ازجمله تمام پنجاه ایالت کشور آمریکا) کند.

    منبع: evo automobilemag carscoops

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 27 آبان 1395 07:46 ق.ظ نظرات ()

    کادیلاک برای اولین بار نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی سدان پرچم‌دار خود یعنی CT6 را سال گذشته در نمایشگاه شانگهای معرفی نمود اما حالا اعلام کرده است که این مدل بُردی بیش از 640 کیلومتر داشته و از بهار سال آینده برای فروش عرضه خواهد شد. این سدان لوکس پلاگین‌هیبریدی مجهز به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو به همراه دو موتور الکتریکی است که خروجی کل سیستم برابر با 335 اسب بخار قدرت و 586 نیوتن متر گشتاور است.

    cadillac-ct6_plug-in_hybrid-2017-1024-01

    هرکدام از موتورهای الکتریکی 100 اسب بخار قدرت دارند و می‌توانند CT6 را به‌صورت تمام الکتریکی تا مسافتی حدود 50 کیلومتر به‌پیش برانند. همچنین حداکثر سرعت خودرو در حالت تمام الکتریکی نیز 125 کیلومتر در ساعت خواهد بود. کادیلاک CT6 پلاگین‌هیبریدی در حدود 5.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد که شبیه به نسخهٔ بنزینی V6 خود است با این تفاوت که مصرف سوخت آن تقریباً نصف مدل V6 است.

    همچنین با ترکیب باطری‌ها و پیشرانهٔ توربوشارژ کارآمد، در این خودرو امکان رانندگی تا بیش از 640 کیلومتر با یک‌بار شارژ باطری‌ها فراهم شده که هرگونه اضطراب ناشی از اتمام شارژ باطری‌ها در طول مسیر را از بین می‌برد درحالی‌که مصرف سوخت آن نیز تنها 3.6 لیتر در هر صد کیلومتر است.

    رئیس کادیلاک «Johan de Nysschen» در مورد این خودرو گفته است:

    «این CT6 ویترین فناوری ما است که سبک‌ترین خودرو در کلاس خودش محسوب می‌شود و پلت‌فرم آن برای قوای محرکهٔ الکتریکی کاملاً ایده آل است. کادیلاک در CT6 یک فرمول جدید برای پرستیژ خودروهای لاکچری ارائه کرده است. سیستم پلاگین‌هیبریدی پیشرفتهٔ این خودرو نیز ترکیبی از مصرف سوخت پایین، شتاب بالا و بُرد رانندگی تمام الکتریکی زیاد را ارائه می‌کند».

    قیمت CT6 پلاگین‌هیبریدی در ایالات‌متحده پیش از کسر مشوق‌های مالیاتی خودروهای الکتریکی و هیبریدی، از 75,095 دلار آغاز می‌گردد. این مدل ازلحاظ قیمت و سطح تجهیزات در میان تیپ‌های مختلف CT6، دومین تیپ محسوب می‌شود. همچنین در کنار بسیاری از تجهیزات استاندارد، خریداران می‌توانند چند آپشن اختیاری مانند دوربین و مانیتور بجای آینهٔ عقب، سیستم دید در شب پیشرفته و سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب را هم سفارش دهند.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 27 آبان 1395 07:45 ق.ظ نظرات ()

    بنا به گزارش رویترز فولکس‌واگن اذعان کرده مدل‌های مشخصی از آئودی که به گیربکس آتوماتیک مجهز هستند نرم‌افزاری را دارند که می‌تواند در هنگام تست آلایندگی نتایج را تحریف کند.

    audi-1
    هفته‌ی گذشته خبری توسط نشریه‌ای آلمانی منتشر شد که در آن گفته شده یک رگلاتور کالیفرنیایی دستگاه تقلب جدیدی را در مدل‌های قدیمی آئودی کشف کرده است. این دستگاه هنگامی‌که فرمان بیشتر از 15 درجه چرخانده نشود فعال خواهد شد و بدین ترتیب تشخیص می‌دهد که خودرو احتمالاً در شرایط تست قرار دارد.

    2017-audi-q5-19
    اگر چنین حالتی رخ دهد نرم‌افزار به گیربکس پیغام می‌دهد که دنده‌ها را سریع‌تر و در دورهای پایین‌تری تعویض کند تا آلاینده‌ی دی اکسید کربن و نیتریک اکسید کمتری تولید شود.

    2017-audi-q5-21
    در یک بیانیه فولکس‌واگن اعلام کرده است که:

    آئودی پس‌زمینه‌ی فنی برنامه‌های تعویض دنده‌ی تطبیق‌پذیر را به اداره‌ی فدرال وسایل نقلیه‌ی موتوری KBA توضیح داده و اطلاعات فنی در دسترس را به آن‌ها ارائه کرده است. در حالت استفاده‌ی عادی این سیستم‌های تطبیق‌پذیر با تنظیم تعویض‌های دنده به بهترین حالت شرایط رانندگی وضعیت بهینه‌ای به وجود می‌آورند.

    گزارش‌ شده که آژانش حفاظت محیط‌زیست و رگلاتور آمریکایی در حال حاضر به تحقیقات بیشتر درباره‌ی موضوع مشغول‌اند و دولت ایالات‌متحده در حال تصمیم برای این مورد است که آیا این سیستم را به عنوان وسیله‌ی تقلب و نقص در خودروهای بنزینی در نظر بگیرد یا خیر.

    2017 Audi Q5
    دیروز هم اعلام شد مدیر اجرایی آئودی راپرت استادلر توسط دادگستری ایالات‌متحده درباره‌ی این نرم‌افزار مورد سؤال قرار گرفته است.

    منبع: carscoops

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 27 آبان 1395 07:45 ق.ظ نظرات ()

    گروه نیسان اخیراً مشخصات قیمتی نسخه تک کابین مدل 2017 تایتان و تایتان XD را منتشر کرد. برای گونه پایه یعنی S، به ترتیب باید 30,775 و 32,285 دلار (شامل هزینه تحویل در محل) بپردازید.

    The 2017 Nissan TITAN XD and TITAN Single Cab
    The 2017 Nissan TITAN XD and TITAN Single Cab
    The 2017 Nissan TITAN XD and TITAN Single Cab
    The 2017 Nissan TITAN XD and TITAN Single Cab

    در بحث فنی، فعلاً پیشرانه 5.6 لیتری V8 با تزریق مستقیم سوخت و جعبه‌دنده هفت سرعته خودکار تنها گزینه موجود برای تایتان است. انتظار می‌رود نیسان در آینده نزدیک یک بلوک شش سیلندر نیز برای آن ارائه کند. مشتریان تایتان XD اما امکان سفارش نمونه 5 لیتری V8 توربو دیزل 310 اسب بخاری و 752.4 نیوتون‌متری را هم دارند. در ادامه این پیشرانه، جعبه‌دنده شش سرعته خودکار اقتباسی از آیسین (Aisin) انجام‌وظیفه خواهد کرد. سامانه چهار چرخ محرک نیز با بهای به ترتیب 2,880 و 3,990 دلار در دسترس است.
    2017 TITAN Single Cab
    2017 TITAN Single Cab
    2017 TITAN XD Single Cab
    2017 TITAN XD Single Cab

    هردو گونه استاندارد و XD تک کابین، در تریم‌های S و SV به‌صورت استاندارد از ارتباطات بلوتوث و دوربین دید عقب سود می‌برند و فضای باری به طول هشت فوت (243.8 سانتی‌متر) دارند. گونه XD همچنین می‌تواند در صورت تجهیز کامل، حداکثر 12,640 پوند (5,733 کیلوگرم) را یدک بکشد.
    نیسان تایتان‌ تک و دو کابین هم‌اکنون در نمایندگی‌های سرتاسر ایالات‌متحده قابل‌سفارش‌ بوده و به‌زودی در تأسیسات کمپانی واقع در منطقه کانتون (Canton) ایالت میسی‌سیپی (Mississippi) آمریکا روی خط تولید خواهد رفت.
    منبع: motortrend
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 27 آبان 1395 07:43 ق.ظ نظرات ()

    فورد برای مدت‌زمانی بسیار طولانی، علاقه‌مندان را جهت انتشار مشخصات فنی و عملکردی نسل جدید مدل GT خود منتظر گذاشته است. البته یک دلیل بسیار خوب برای این کار وجود دارد و آن این است که به‌قدری این سوپراسپرت خیره‌کننده است که باید برای مدتی فقط به آن نگاه کرد. GT جدید یک سوپراسپرت فوق‌العاده است که وعده داده شده سریع‌ترین، عجیب‌ترین، گران‌ترین و احتمالاً بهترین خودروی ساخت فورد باشد.

    ford-gt-1

    بنابراین تاکنون اطلاعات چندانی از مشخصات GT جدید اعلام نشده است اما به‌تازگی یک ایمیل عجیب منتشر شده که مشخصات کامل این خودرو را افشا کرده است. اگر اطلاعات این ایمیل صحت داشته باشد می‌توان به مشخصات کلیدی فورد GT جدید پی برد. پیش‌ازاین، مشخص شده بود که فورد GT مجهز به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 بای‌توربوی است اما هیچ اطلاعات دیگری از مشخصات آن موجود نبود.

    ford-gt-4

    در این ایمیل، مشخص شده که پیشرانهٔ 3.5 لیتری فورد 730 اسب بخار قدرت و 840 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که برای پیشرانه‌ای با چنین حجمی در یک‌کلام فوق‌العاده است. وظیفهٔ انتقال نیرو هم بر عهدهٔ یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه است اما ذکر شده که احتمالاً یک گیربکس هفت سرعتهٔ دستی نیز به‌عنوان آپشن بعداً برای مدل‌های 2019 و 2020 ارائه خواهد شد.

    ford-gt-2

    فورد GT جدید با تکیه‌بر این موتور خارق‌العاده، وزن 1392 کیلوگرمی خود را ظرف تنها 2.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسانده و نهایتاً به حداکثر سرعت 325 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. این خودرو مسافت 400 متر را هم در 10.7 ثانیه طی می‌کند. رینگ‌های خودرو از نوع 20 اینچی بوده و لاستیک‌های آن‌که از نوع میشلن پایلوت اسپرت هستند، در جلو 245 و در عقب 325 می‌باشند.

    ford-gt-3

    در این ایمیل، رقبای فورد GT خودروهای آکورا NSX، لامبورگینی اوراکان، شورولت کوروت Z06، لامبورگینی اونتادور، فراری 488 GTB و دوج چلنجر هلکت ذکر شده‌اند؛ اما عجیب است که نام چلنجر هلکت به‌عنوان رقیب GT ذکر شده ولی اسمی از مک‌لارن 570 یا 650 دیده نمی‌شود. در پایان ایمیل هم قیمت این سوپراسپرت آمریکایی 237,550 دلار ذکر شده است. بااین‌حال هنوز فورد اظهارنظری در مورد تأیید یا تکذیب این ایمیل نکرده است و بنابراین همچنان باید تا انتشار مشخصات رسمی صبر کنیم.

    منبع: Road&Truck

    آخرین ویرایش: پنجشنبه 27 آبان 1395 07:45 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
تعداد صفحات : 8 1 2 3 4 5 6 7 ...