تبلیغات
مجله فوق تخصصی صنعت و طراحی خودرو - مطالب بهمن 1397
منوی اصلی
مجله فوق تخصصی صنعت و طراحی خودرو
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 25 بهمن 1397 06:01 ب.ظ نظرات ()

    ب‌ام‌و به‌طور هم‌زمان مدل‌های اسپرت و قدرتمند X3 M و X4 M را معرفی کرده است. این کراس‌اوورهای عملکرد بالا به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی جدید مجهز شده‌اند که 480 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک M استپ‌ترونیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک عقب محور، به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. X3 M و X4 M با تکیه بر این قوای محرکه ظرف 4.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسند درحالی‌که توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 280 کیلومتر بر ساعت را هم دارند.

    ولی کسانی که به قدرتی حتی از این هم بیشتر نیاز دارند می‌توانند نسخهٔ کامپتیشن را خریداری کنند. در این نسخه، قدرت پیشرانه به 510 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند اما گشتاور آن بدون تغییر باقی می‌ماند. تعجبی ندارد که نسخهٔ کامپتیشن کمی سریع‌تر بوده و زمان رسیدن آن از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به 4 ثانیه کاهش پیدا می‌کند. در این نسخه همچنین امکان سفارش پکیج M Driver هم وجود دارد که در این صورت حداکثر سرعت خودرو به 285 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند.

    ازآنجایی‌که X3 M و X4 M خودروهای M واقعی هستند، علاوه بر پیشرانهٔ قدرتمند از ارتقاءهای عملکردی دیگری هم برخوردار شده‌اند. بررسی این ارتقاءها را با سیستم تعلیق آغاز می‌کنیم یعنی جایی که مهندسان M پاور آن‌را به بلبرینگ‌های چرخان و بازوی گشتاور مجهز کرده‌اند. بخش عقبی سیستم تعلیق نیز در کنار این ارتقاءها، از آنتی رول بار بزرگ‌تر، بوش‌های سفارشی و دیگر قطعات ویژه برخوردار شده است.

    علاوه بر این، برای هماهنگی با افزایش قدرت، مهندسان M پاور روی تقویت شاسی هم تمرکز داشته‌اند و به‌عنوان‌مثال، به‌منظور افزایش استحکام پیچشی، محور عقب را به بازوهای کنترلی ویژه‌ای مجهز کرده‌اند. تمامی مدل‌های X3 M و X4 M به دیفرانسیل فعال M، سیستم تعلیق فعال M و سیستم فرمان M با ضریب متغیر مجهز شده‌اند. ب‌ام‌و همچنین برای این کراس‌اوورهای اسپرت سیستم ترمز عملکرد بالایی با دیسک‌های 15.6 اینچی در جلو و 14.6 اینچی در عقب را طراحی کرده است. کمک‌فنرهای این خودروها نیز به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند و به سه حالت راحت، اسپرت و اسپرت پلاس مجهز هستند.

    به‌منظور متمایز کردن X3 M و X4 M از مدل‌های دیگری مثل X3 M40i و X4 M40i، این مدل‌های پرچم‌دار از دماغه‌ای تهاجمی‌تر با جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر برخوردار شده‌اند. وظیفهٔ ایجاد این تمایز در نمای عقبی خودروها نیز بر یک عهدهٔ دیفیوزر منحصربه‌فرد و چهار سر اگزوز گذاشته شده است. ازجملهٔ دیگر تغییرات بیرونی این مدل‌های اسپرت نیز می‌توان به قاب آئرودینامیک آینه‌های جانبی، اسپویلر ویژهٔ M و رینگ‌های 20 اینچی با تریم خاکستری اشاره کرد.

    نسخه‌های کامپتیشن نیز در ظاهر تا حد زیادی با نمونه‌های معمولی یکسان هستند اما بااین‌حال از چند ویژگی خاص خود نیز سود می‌برند. برجسته‌ترین این ویژگی‌ها شامل‌تریم مشکی براق، رینگ‌های 21 اینچی و سیستم اگزوز M با سر اگزوزهای کرومی مشکی می‌شود. علاوه بر این، در آینده امکان سفارش پکیج بیرونی فیبر کربنی هم برای این دو ماشین وجود خواهد داشت که قطعاتی مثل دیفیوزر و قاب آینه‌های جانبی را از جنس فیبر کربن تقویت‌شده با پلاستیک ارائه می‌کند.

    X3 M و X4 M در داخل هم از ویژگی‌های خاصی مثل صندلی‌های چرمی اسپرت، تریم آلومینیوم کربنی، غربیلک فرمان اسپرت با روکش چرمی، صفحه آمپر ویژهٔ M، شیفتر دندهٔ منحصربه‌فرد و پد زانو در کنسول مرکزی برخوردار هستند. در نسخه‌های کامپتیشن نشان‌های خاص و صندلی‌های M اسپرت استاندارد با روکش چرم مرینو هم به این موارد اضافه می‌شوند. این دو کراس‌اوور اسپرت آلمانی در ایالات‌متحده با چراغ‌های جلوی LED، ناوبری و سیستم صوتی هارمن کاردون اراده می‌شوند.

    علاوه بر این تجهیزات، خریداران می‌توانند آپشن‌های مختلفی مثل ‌تریم فیبر کربنی، نمایشگر سربالا و شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند را هم برای کراس‌اوور اسپرت خود سفارش دهند. همچنین پکیجی بنام Executive هم برای این دو ماشین قابل سفارش است که گرم‌کن غربیلک فرمان و گرم‌کن صندلی‌های عقب و جلو را ارائه می‌کند. X3 M و X4 M از مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مثل سیستم محافظت فعال، دستیار فعال رانندگی و هشدار برخورد جلو با قابلیت جلوگیری از تصادف‌های شهری بهره می‌برند. به گفتهٔ ب‌ام‌و، تولید این دو خودرو از ماه آوریل در کارخانهٔ اسپارتانبورگ در کارولینای جنوبی آغاز خواهد شد.


    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 25 بهمن 1397 06:00 ب.ظ نظرات ()

    در دنیای رنگ خودروها، اصطلاحاتی مانند «رنگ سخت» و «رنگ نرم» چیزهایی هستند که بیشتر مواقع نادیده گرفته می‌شوند. امّا واقعاً منظور از این اصطلاحات چیست و چه تأثیری بر نحوه نگهداری از اتومبیل شما خواهند داشت؟


    لری کوزیلا (Larry Kosilla) از AMMO NYC در این زمینه توضیح می‌دهد که نباید اصطلاح‌های «سخت» و «نرم» را به عنوان دو روی یک سکه تعبیر کرد، بلکه باید آنها را بر روی یک طیف‌بندی درنظر گرفت. اگر بتوان رنگ را به راحتی با پولیش، تعمیر و اصلاح کرد، با یک رنگ نرم سر و کار داریم. هر چه تعمیر و پولیش این رنگ با سختیِ بیشتری همراه گردد، رنگ سخت‌تر و سخت‌تر درنظر گرفته می‌شود. «کوزیلا» همچنین اضافه می‌کند که هیچ‌ دو خودرویی در این زمینه به مانند یکدیگر نیستند و حتی محصولات یک کمپانی می‌توانند به دلایلی، دارای ساختارهای رنگ متفاوت باشند. بنابراین سطح سختی رنگ‌آمیزی در یک خودرو را می‌بایست از طریق تجربه و آزمایش مشخص کرد.

    امّا این تنها یک تعریف ساده است و «کوزیلا» بدین منظور، ساختارهای متفاوت رنگ و همین‌طور روش‌های مناسب برای هر درجه از سختی رنگ را توضیح داده است.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 25 بهمن 1397 06:00 ب.ظ نظرات ()

    لینک اند کو یکی از جدیدترین برندهای چینی است که وارد صحنه شده و محصولات متفاوت آن توجهات را به خود جلب کرده‌اند. اصلی‌ترین برگ برنده‌ی این شرکت همکاری با ولوو است که تکنولوژی اروپایی را در خدمت این شرکت چینی گذاشته است.


    ما قبلاً شاسی بلندهای لینک اند کو 01 و 02 را بررسی کرده بودیم اما این بار سومین محصول شرکت در اختیار ماست که البته شاسی‌بلند نبوده و 03 نام دارد. علاقه‌ی شدید اروپایی‌ها به کراس اوورها و شاسی بلندها باعث شده تا پایان سال 2020 شاهد عرضه‌ی 01 و 02 در این بازار باشیم اما هنوز مشخص نیست که آیا سدان لینک اند کو هم وارد قاره سبز خواهد شد یا خیر.


    خودرویی که در بررسی ما حضور داشته فصل جدیدی را برای لینک اند کو می‌گشاید. این خودرو DNA شرکت را در پکیجی سه جعبه‌ای ارائه کرده و البته موضوع سورپرایز کننده اینکه چراغ‌های جدای خودرو روی یک سدان جمع‌وجور کاملاً بهتر به چشم می‌آیند.


    کلیت طراحی داشبورد لینک اند کو 03 از دیگر محصولات این شرکت گرفته شده‌اند و کنترل‌ها و صفحه‌نمایش هم در دسترس راننده قرار دارند. کیفیت متریال بکار رفته در کابین بسیار خوب بوده و در حد و اندازه‌های رقبای مشهوری همچون مرسدس A کلاس سدان می‌باشد. داشبورد خودرو نه تنها از پلاستیک‌های نرم پوشانده شده بلکه دارای متریال بهتر و لوکس‌تری هم می‌باشد.


    به لطف سانروف پانورامیک، کابین 03 روشن و جادار حس می‌شود. البته این کار باعث کاهش فضای سر سرنشین‌های عقب شده است و این خودرو جادارترین محصول برای خریداران نیست. تونل گیربکسی که پایین‌تر قرار گرفته به راحتی بیشتر سرنشین وسطی کمک می‌کند اما ابعاد کلی خودرو که پهنای زیادی ندارد باعث شده کابین خیلی فراخ به نظر نیاید.


    در بخش عقب کابین دو درگاه شارژ USB تعبیه شده و در بخش جلو هم پد شارژ بی‌سیم وجود دارد. در صندوق‌عقب هم می‌توان حداقل دو چمدان بزرگ را جای داد هرچند کمی از فضای صندوق را لولای بزرگ درب آن اشغال کرده است.


    خودروی چینی تست ما از پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1.5 لیتری توربویی استفاده می‌کند که در ولوو XC40 هم دیده می‌شود. نسخه‌ی 2 لیتری این خودرو هم در راه بوده و مدل پلاگین هیبریدی آن نیز اواخر امسال معرفی خواهد شد. لینک اند کو همچنین در حال کار روی مدل پرفورمنسی است که از خودروی سیان ریسینگ الهام گرفته است.


    تنها گیربکس در دسترس برای مدل فول هایپر پرو حاضر در تست از نوع 7 سرعته دوکلاچه بوده ولی مدل‌های ارزان‌تر با گیربکس دستی 6 سرعته هم عرضه می‌شوند. اگرچه پیشرانه‌ی 3 سیلندر خودرو بسیار نرم بوده و لرزش چندانی ندارد اما گیربکس کمی ناهنجاری نشان می‌دهد.


    در زمان رانندگی نرمال کمی تفاوت بین حالت‌های رانندگی کامفورت و اسپورت وجود دارد و خودرو سرزنده و پاسخگو نشان می‌دهد؛ اما در زمان سبقت است که تفاوت حالت اسپورت را متوجه خواهید شد چراکه اندک اشاره‌ای به پدال گاز با معکوس کشیدن همراه می‌شود. پدال شیفترهای روی فرمان هم به احساس اسپورت بودن خودرو افزوده‌اند.


    این خودرو که از معماری CMA استفاده کرده اکثراً پایدار بوده هرچند مسیر تست ما پیچ‌های تند چندانی نداشت که با آن بتوانیم توانایی‌های خودرو را در زمان تحت‌فشار قرار گرفتن بسنجیم. با نسبت خوب قدرت به وزن و همچنین ضریب درگ 0.27، لینک اند کو 03 حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبا دارد.


    کنترل‌های صوتی این خودرو برای ناوبری و سیستم تهویه مطبوع بکار می‌روند و همچنین می‌توان با آن پیامک داد یا به یک نفر زنگ زد. در کل لیست تجهیزات این خودرو بسیار سخاوتمندانه تدارک دیده شده و حتی شامل دوربین روی داشبورد فابریک هم می‌باشد. لینک اند کو 03 از تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال زیادی همچون ترمز اضطراری خودکار و پایش نقاط کور هم برخوردار است.


    اگرچه خودروی تست شده در آمریکا هم عرضه خواهد شد و رقیبی قابل برای فولکس‌واگن جتا خواهد بود اما انتظار نمی‌رود که فعلاً وارد بازار اروپا شود. 03 خودرویی برای صادرات و البته بازارهای آسیایی بوده و اگرچه اروپایی‌ها کلاً از سدان های کوچک خوششان نمی‌آید اما این یکی می‌تواند یک استثنا باشد.


    لینک اند کو 03 یکی از متقاعدکننده‌ترین خودروی چینی‌ای است که تابه‌حال رانده‌ایم. این خودرو DNA متمایز شرکت را به‌صورت جذاب‌تری ارائه کرده است. اگرچه 03 هنوز در بازار اروپا عرضه نمی‌شود اما شکی وجود ندارد که از نظر کیفیت، آرامش کابین و تجهیزات استاندارد توانایی رقابت با برندهای سطح میانی بازار را دارد. سواری خودرو نیز به‌طور معقولانه‌ای هیجان‌انگیز و درگیر کننده بوده و همه‌ی نقاط مثبت 03 را تکمیل کرده است.

    مشخصات لینک اند کو 03 هایپر پرو

    • قیمت: 17110 پوند (تخمینی)
    • پیشرانه: 3 سیلندر 1.5 لیتری توربوی بنزینی
    • قدرت/گشتاور: 177 اسب بخار/265 نیوتون متر
    • گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
    • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7.9 ثانیه
    • حداکثر سرعت: 206 کیلومتر در ساعت
    • مصرف سوخت: 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 25 بهمن 1397 05:59 ب.ظ نظرات ()

    تیونر آلمانی جی پاور برای جدیدترین پروژه‌ی خود از مرسدس-ای ام جی SL63 استفاده کرده است. نیروگاه 8 سیلندر 5.5 لیتری توئین توربوی این خودرو هم‌اکنون و به لطف بازنگری‌های جی پاور قدرت 789 اسب بخاری و گشتاور 1100 نیوتون متری دارد! این در حالی است که نسخه‌ی استاندارد این خودروی آلمانی خروجی 577 اسبی و گشتاور 900 نیوتون متری را ارائه می‌کند.


    تولید چنین قدرت زیادی با استفاده از قطعات جدید میسر شده است. این تیونر یک جفت توربوی بزرگ‌تر را با بهای 5420 یورویی ارائه می‌کند. خروجی‌های اگزوز به‌روز شده 4084 یورو قیمت دارند درحالی‌که برای سیستم اگزوز فولادی هم باید 1807 یوروی دیگر بپردازید. نرم‌افزار جدید پیشرانه هم با 3319 یورو در دسترس بوده درحالی‌که برای حذف محدود کننده سرعت هم باید 500 یوروی دیگر کنار بگذارید.


    با تمامی تغییرات صورت گرفته، این خودروی تیون شده قادر است ظرف مدت 3.5 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند که بهبود نیم ثانیه‌ای نسبت به شتاب مدل استوک را نشان می‌دهد. حداکثر سرعت این رودستر لوکس هم به 340 کیلومتر در ساعت رسیده است.


    جی پاور خیلی بدنه و کابین SL63 را دستخوش تغییر نکرده اما خب رینگ‌های 21 اینچی فورج کاری شده با قیمت 7521 یورو در دسترس هستند. این رینگ‌ها از نوع 5 پره دوبل با جزئیات تیره‌رنگ می‌باشند.


    مرسدس در حال حاضر مشغول توسعه نسل جدید SL کلاس است. طراحان تلاش دارند رگه‌هایی از طراحی مدل افسانه‌ای 300 SL را در نسل جدید این خودرو بکار ببرند. از نظر فنی هم رودستر مشهور مرسدس به خاطر استفاده از آلومینیوم و سقف نرم سبک‌تر خواهد بود.
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 25 بهمن 1397 05:59 ب.ظ نظرات ()

    کیا سورنتوی سالخورده همچنان ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد…


    کیا سورنتو یکی از شناخته‌شده‌ترین محصولات این خودروساز کره‌ای است که از چند سال پیش و همزمان با آزاد شدن واردات خودرو به تعداد زیادی در کشورمان نیز دیده شده و البته در طول این مدت نیز ویژگی‌های خوب خود را نشان داده است. هم‌اینک فرصتی دست داده تا مدل SX لیمیتد 2019 این شاسی‌بلند کره‌ای را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

    • قیمت‌گذاری (امتیاز 5 از 10)


    اگرچه نسخه‌ی پایه سورنتو L قیمت آغازین 26290 دلاری دارد اما برای خرید مدل SX لیمیتد باید حداقل 46490 دلار خرج کنید. خودروی حاضر در تست نیز قیمت 48820 دلاری دارد که شامل 1045 دلار هزینه‌ی تحویل در مقصد، سیستم چهار چرخ محرک 1800 دلاری، نورپردازی 450 دلاری در کابین، رنگ سفید 395 دلاری، چراغ‌های پدال 240 دلاری، پوشش 150 دلاری محفظه بار و… می‌باشد.

    به جز سیستم چهار چرخ محرک و پوشش محفظه بار دلیل دیگری برای انتخاب آپشن های ذکر شده وجود ندارد. دلیل آن‌هم مجهز بودن سورنتو SX لیمیتد به تمامی تجهیزات ایمنی و رفاهی‌ای است که خریداران کراس اوورهای میان سایز از انتخاب خود انتظار دارند.


    اگرچه تمامی مدل‌های سال 2019 سورنتو از ویژگی‌هایی همچون سه ردیف صندلی و صفحه لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی برخوردار هستند اما مدل فول SX لیمیتد با چراغ‌های جلوی LED، سانروف پانورامیک، ورود و استارت هوشمند، صندلی‌های چرمی ناپا، صفحه لمسی 8 اینچی، ناوبری، نوربالای خودکار، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از مسیر، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و… عرضه می‌شود.

    البته انتخاب این تریم فول به معنی کاهش ارزش بالای سورنتو است. در جایی که مدل پایه‌ی L این خودرو 4980 و 3705 دلار ارزان‌تر از نیسان مورانو S و فورد اج SE است اما مدل SX لیمیتد مجهز به سیستم چهار چرخ محرک به ترتیب 2405 و 340 دلار گران‌تر از مورانو پلاتینیوم و اج تیتانیوم الیت چهار چرخ محرک می‌باشد.

    • طراحی (امتیاز 6 از 10)


    علیرغم ورود به چهارمین سال عرضه، سورنتو فیس لیفت همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است. نمای جلو و عقب خاص، جلوپنجره‌ی بازنگری شده و چراغ‌های بهبود یافته باعث شده‌اند این کراس اوور کره‌ای در برابر خودروهای تازه‌نفسی همچون هوندا پاسپورت و هیوندای سانتافه تروتازه باقی بماند.

    اگرچه مدل‌های ارزان‌تر L، LX و EX از رینگ‌های 17 یا 18 اینچی استفاده می‌کنند اما مدل‌های SX و SX لیمیتد دارای نمای جلو و عقب گیراتر و رینگ‌های 19 اینچی هستند. مدل حاضر در تست همچنین از چراغ‌های جلو و مه شکن‌های LED سود برده و رینگ‌های کرومی آن نیز خودنمایی می‌کنند. بی‌شک این نسخه فول چشم‌نوازترین مدل سورنتو است.

    همانند طراحی بدنه، کابین سورنتو هم جذاب و خواستنی بوده و از متریال باکیفیت در آن استفاده شده است. کابین SX لیمیتد نشان دهنده‌ی پلاستیک‌های نرم و خوش ساختی است که با مواردی همچون ستون‌های A و B پوشیده از پارچه، صندلی‌های چرمی و پوشش فولادی ضدزنگ برای پدال‌های گاز و ترمز ترکیب شده است.

    از جمله بهبودهای این خودرو برای سال 2019 می‌توان فرمان جدید، سردنده بهتر و کنترل‌های جدید سیستم تهویه مطبوع را نام برد. البته صفحه‌نمایش کوچک نصب شده برای سیستم تهویه مطبوع با نور متفاوت پشت آمپرها هماهنگی نداشته و نقص کوچکی برای کابین خوش‌ساخت و جذاب سورنتو محسوب می‌شود.

    • راحتی (امتیاز 6 از 10)


    هدف اصلی سورنتو ارائه راحتی بوده است. اگرچه صندلی ردیف سوم این خودرو تنگ و کوچک است اما دو ردیف جلویی از صندلی‌های نرم و فضای معقولی بهره‌مند شده‌اند. در مدل SX لیمیتد تجهیزات بیشتری نصب شده که هدف آن افزایش راحتی سرنشین‌ها بوده است. از جمله‌ی این موارد می‌توان به صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده، صندلی‌های ردیف دوم گرم شونده، فرمان گرم شونده و سانروف پانورامیک اشاره کرد.


    فضای ذخیره‌ای داخل کابین هم زیاد بوده و شامل مواردی همچون بخش موجود در جلوی اهرم تعویض دنده و کنسول مرکزی می‌باشد. محفظه بار سورنتو فضای معقولی داشته که بین دو رقیب یاد شده قرار می‌گیرد اما اگر به دنبال فضای بیشتری هستید می‌توانید کیا تلوراید را انتخاب کنید.
    • تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز 7 از 10)


    به عنوان بخشی از فیس لیفت سال 2019، تمامی مدل‌های سورنتو به‌صورت استاندارد با صفحه لمسی همراه با اپل کارپلی و اندروید اتو عرضه می‌شوند. مدل‌های L و LX دارای صفحه‌نمایش 7 اینچی هستند اما مدل‌های SX و SX لیمیتد از صفحه لمسی 8 اینچی استفاده می‌کنند. از جمله معایب این صفحه می‌توان به گرافیک متوسط و زیرمنوهای زیادی اشاره کرد که دسترسی به برخی عملکردها را سخت می‌کند.


    موضوع بهتر نصب صفحه‌نمایش 7 اینچی در پشت آمپرهاست که به عنوان کیلومتر شمار، کامپیوتر سفری و مولتی‌مدیا عمل می‌کند. این صفحه‌نمایش گرافیک خوبی داشته و به‌صورت استاندارد در تریم های EX و بالاتر وجود دارد.

    • پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز 4 از 10)


    کیا پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربوی 240 اسبی بکار رفته در برخی مدل‌های قبلی را کنار گذاشته است. هم‌اکنون دو پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.4 لیتری 185 اسبی و 6 سیلندر 3.3 لیتری 290 اسب بخاری در دسترس هستند که اولی نیروبخش مدل‌های L و LX بوده ولی باقی مدل‌ها از پیشرانه قوی‌تر استفاده می‌کنند. سیستم چهار چرخ محرک نیز آپشنی 1800 دلاری است اما مدل پایه منحصراً به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود.


    احساس می‌شود پیشرانه‌ی 6 سیلندر کم‌توان‌تر از آن چیزی است که روی کاغذ نشان می‌دهد. با این وجود سورنتو 6 سیلندر اصلاً کند نبوده و با شتاب معقولی به جلو می‌رود. البته نقطه‌ضعف این خودرو گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جدیدی است که معکوس‌های کندی دارد. یک تأخیر مشهود در زمان فشار پدال گاز و پاسخ گیربکس وجود دارد و به همین خاطر در زمان سبقت گرفتن باید دقت لازم را داشت.


    اما با تمامی این تفاسیر سورنتو هنوز هم کروزری راحت است و فنرهای نرم و کابین آرام از سورنتو گزینه‌ای مناسب برای مسافرت می‌سازد. البته نباید انتظار زیادی برای درگیری و هیجان رانندگی داشت زیرا این کراس اوور تکان‌های بدنه‌ی زیادی دارد. ترمز سورنتو نیز کرخت و سست بوده اما خب فرمان آن کمی باعث اطمینان خاطر راننده می‌شود.

    • ایمنی (امتیاز 10 از 10)


    با 5 ستاره ایمنی به دست آمده از NHTSA و امتیاز top Safety Pick+ کسب شده از IIHS، سورنتو SX لیمیتد از نظر ایمنی بسیار حرفه‌ای عمل کرده است. مدل‌های فول این خودرو به‌صورت استاندارد با سیستم‌های ایمنی فعال و غیرفعال زیادی همچون چراغ‌های جلوی LED خوب، نوربالای خودکار و دوربین 360 درجه عرضه می‌شود.

    تمامی ‌تریم های سورنتو به جز سورنتو L دارای پایش نقاط کور با هشدار ترافیک عقب بوده درحالی‌که در تریم های EX به بالا نیز هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از مسیر، حفظ خودرو بین خطوط و پایش توجه راننده دیده می‌شود.

    • مصرف سوخت (امتیاز 6 از 10)


    اگرچه مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی سورنتوی 4 سیلندر به ترتیب برابر با 10.7/8.1/9.4 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد مدل‌های 6 سیلندر مصرف سوخت 12.3/9/10.7 لیتر در هر صد کیلومتر را بر جای می‌گذارند. اضافه شدن سیستم چهار چرخ محرک باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود. اگرچه این اعداد با هیوندای سانتافه 4 سیلندر توربو و چهار چرخ محرک مشابه هستند اما سورنتوی 6 سیلندر چهار چرخ محرک پرمصرف‌تر از فورد اج 4 سیلندر توربو می‌باشد.

    • قضاوت نهایی (امتیاز 6.3 از 10)


    کیا سورنتو به عنوان پرفروش‌ترین مدل سال 2018 بی‌شک مهم‌ترین محصول این برنده کره‌ای در آمریکاست. پس جای تعجبی وجود ندارد که سورنتو برای سال جدید فیس لیفت شده است.


    با چراغ‌های جلو و عقب بازنگری شده، نمای جلو و عقب بهبود یافته و کابین ارتقا یافته، کیا سورنتو 2019 نقاط قوت مدل‌های سال قبل را بهتر کرده است.

    مشخصات کیا سورنتو SX لیمیتد AWD مدل 2019

    • پیشرانه: 6 سیلندر 3.3 لیتری بنزینی
    • قدرت/گشتاور: 290 اسب بخار/342 نیوتون متر
    • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
    • وزن: 1970 کیلوگرم
    • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 12.3/9/10.7 لیتر در هر صد کیلومتر
    • قیمت پایه: 46490 دلار
    • قیمت مدل تست شده: 48820 دلار
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 25 بهمن 1397 05:58 ب.ظ نظرات ()

    سه پروفسور انستیتوی تکنولوژی ماساچوست MIT ادعا می‌کنند در پیکاپ های سری F فورد از تکنولوژی‌های دزدیده شده‌ی اختراع شده توسط آن‌ها استفاده شده است.


    بنا به گزارش پدال و به نقل از بلومبرگ، در شکایت طرح شده توسط این سه نفر آمده که فورد تکنولوژی تزریق مستقیم و دوال پورت ثبت شده توسط این پروفسورها را در سال‌های اخیر به پیشرانه‌های اکوبوست اضافه کرده است. این مخترعان درخواست سهم نامشخصی از درآمد حاصل از فروش محصولات مجهز به این پیشرانه‌ها کرده‌اند.


    فورد و MIT در سال 2007 برنامه‌ای مشترک برای تحقیق و توسعه روی قوای محرکه، سوخت و تکنولوژی‌های انرژی را راه‌اندازی کردند. همچنین برنامه‌ی همکاری دیگری هم وجود داشته که بر مبنای آن محققان این دانشگاه با پرسنل فورد همکاری کرده‌اند. در سال 2015 فورد ادعا کرد پرفسورهای MIT مخترعان طمع‌کاری هستند که از اعطای حقوق منحصربه‌فرد برای این پتنت ها خودداری کرده‌اند.


    لزلی برومبرگ، دنیل آر کوهن و جان بی هیوود که سه پرفسور یاد شده هستند ادعا می‌کنند مخترعان تکنولوژی‌های تزریق دوگانه هستند که باعث بهبود ترکیب سوخت و هوا و پایداری احتراق در مقایسه با تزریق مستقیم می‌شود.


    در ابتدا مالکیت این تکنولوژی به MIT انتقال یافته و سپس هم امتیاز انحصاری آن به شرکت EBS داده شده است. این شرکت کوچک توسط محققان یاد شده تأسیس شده و البته ادعا می‌شود که لیسانس اختراعات موردبحث در سال 2014 به فورد داده شده اما خب فورد این موضوع را رد می‌کند.


    MIT و EBS در شکایت خود ادعا کرده‌اند علیرغم توافق با فورد برای استفاده از این اختراعات، این خودروساز قبلاً شروع به استفاده از تکنولوژی‌های یاد شده در پیشرانه‌های اکوبوست خود کرده است. این پیشرانه‌ها نه تنها در پیکاپ های سری F بلکه در شاسی‌بلند اکسپدیشن و دیگر محصولات فورد هم بکار رفته‌اند.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 25 بهمن 1397 05:58 ب.ظ نظرات ()

    استون مارتین ونکوئیش زاگاتو ولانت بی‌شک یکی از خاص‌ترین و زیباترین خودروهای روباز دنیاست. این خودرو از هر زاویه‌ای زیبا بوده و زیر کاپوت آن‌هم شاهکاری از دنیای خودرو یعنی پیشرانه‌ی 12 سیلندر 5.9 لیتری با قدرت 592 اسب بخاری قرار دارد.

    Aston Martin Vanquish Zagato Volante
    چنین پیشرانه‌ی عظیمی نیازمند حجم زیادی از هوای تازه و خنک بوده و البته در این خودروی بسیار خاص شما نمی‌توانید یک جلوپنجره‌ی پلاستیکی ساده را بکار ببرید. نه! شما نیازمند چیزی خاص برای جلوپنجره هستید؛ و استون مارتین باافتخار جلوپنجره‌ای را ارائه می‌کند که قیمت آن تقریباً برابر با قیمت گلف R پایه می‌باشد!


    این جلوپنجره‌ی یک‌تکه از نوع آلومینیومی بوده و آپشنی گران‌بها در مقایسه با جلوپنجره‌ی مشکی استاندارد ونکوئیش زاگاتو می‌باشد. ساخت این قطعه به همراه عناصر دکوراتیو اطراف چراغ‌های عقب حداقل 3 هزار ساعت زمان را طلب می‌کند. بد نیست بدانید کل فرایند ساخت استون مارتین One-77 حدود 3 هزار ساعت زمان برده است. درباره‌ی هنر و چیره‌دستی صنعتگران صحبت می‌کنیم!


    در واقع استون مارتین برای هر ساعت کار روی این جلوپنجره 10 پوند طلب می‌کند که کاملاً منصفانه است. البته زمانی که یک حساب‌وکتاب ساده ریاضی انجام دهید خواهید دانست جلوپنجره و دو تکه‌ی کوچک نمای عقب 30 هزار پوند یا حدود 33.9 هزار دلار قیمت خواهند داشت. به یاد داشته باشید که ما درباره‌ی سه قطعه‌ی بدنه که حتی عملکرد آئرودینامیکی چشمگیری هم ندارند صحبت می‌کنیم.


    برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این جلوپنجره‌ی ویژه می‌توانید ویدئوی منتشر شده توسط قدیمی‌ترین نمایندگی استون مارتین در دنیا را مشاهده کنید که بخش دوم آن روی قهوه سازهای باکیفیت و لوکس تمرکز دارد!
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 25 بهمن 1397 05:58 ب.ظ نظرات ()

    ایکوپرس: مدیر منطقه اروپا، آسیا، ‌آمریکا و سی.آی.اس (CIS) ایران‌خودرو گفت: این گروه صنعتی با اخذ استانداردهای لازم برای حضور در بازارهای رقابتی، در گام نخست خودروی دنا تولید مشترک با جمهوری آذربایجان در سایت «نفت چاله» این کشور با برند “خزر” را به اوکراین صادر می‌کند. سابینا نوبری افزود: این گروه صنعتی با اخذ گواهینامه‌های جدید برای حضور در بازار رقابتی، فعالیت خود را با صادرات خودرو به شکل پیش‌ساخته (سی.بی.یو) با امضای قراردادهای جدید از سایت نفت‌چاله آذربایجان از سر خواهد گرفت.


    وی اضافه کرد: قرار است در مرحله نخست تعداد محدودی دنا و دناپلاس به بازار اوکراین صادر شود که پس از نیازسنجی، چنانچه مورد استقبال مردم قرار گیرد، سایت جمهوری آذربایجان آمادگی دارد که انواع تولیدات مورد نیاز بازار را روانه اوکراین کند. نوبری یادآور شد: سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ ایران‌خودرو با فروش بیش از ۱۲ هزار دستگاه خودروی سمند در اوکراین، حضور فعالی در این بازار داشت. وی همچنین با اشاره به بازار بلاروس اظهار کرد: فروش خودرو به‌صورت اس.کی.دی (قطعات نیمه‌کامل) به بازار بلاروس از برنامه‌های بعدی کارخانه مشترک ایران‌خودرو آذربایجان است و به همین منظور رایزنی‌ها برای صادرات محصولات مشترک این کارخانه انجام خواهد شد. وی تاکید کرد: بلاروس بازار مقرون‌به‌صرفه برای ورود به بازار روسیه است.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 25 بهمن 1397 05:58 ب.ظ نظرات ()

    خودروی جدید فرمول 1 رنو با نام R.S.19 معرفی شد. این خودرو از پیشرانه‌ی بهبود یافته‌ی E-Tech 19 شکل گرفته بر پایه‌ی همان پیشرانه‌ی سال قبل سود می‌برد. ردبول هم از این پیشرانه در پایان فصل قبل استفاده کرده بود.


    در مراسم رونمایی از خودروی جدید رنو رانندگان این تیم یعنی نیکو هالکنبرگ و دنیل ریکاردو هم حضور داشتند. ریکاردو پس از 5 سال حضور در تیم ردبول و کسب 7 پیروزی از 29 پودیم به تیم فرمول 1 رنو پیوسته است.


    ریکاردو درباره‌ی حضور خود در رنو گفته است:

    رنو تاریخچه‌ی پرباری در موتور اسپورت دارد بنابراین حضور در این تیم و همراهی با آن یک چالش هیجان‌انگیز است. من اینجا هستم تا کار خود در پیست را انجام داده و تا حد امکان سریع برانم اما خب دوست دارم انرژی مثبت را هم به تیم تزریق کنم.


    هالکنبرگ هم اظهار داشته است:

    ما به عنوان یک تیم کارهای زیادی انجام داده‌ایم و اگر بخواهیم به اهداف بلندمدت خود دست یابیم باید این فرایند را ادامه دهیم. زمانی که من به رنو پیوستم زیرساخت‌ها هنوز نوپا بودند اما حالا پیشرفت زیادی را می‌بینیم.


    خودروی جدید R.S.19 رنو برای اولین بار در پیست کاتالونیای بارسلونا و همزمان با آغاز تست‌های زمستانه پدیدار خواهد شد. از نظر گرافیک‌های بدنه، پوشش این خودرو بسیار شبیه خودروی سال قبل است.


    مدیر تیم فرمول 1 رنو نیز خاطرنشان ساخته است:

    هدف ما در فصل جدید حفظ وضعیت قدرتمند تیم است. ما تمرکزی روی کسب فلان امتیاز یا مقام نداریم. چیزی که می‌خواهم دیدن پیشرفت‌های ادامه‌دار تیم است.


    رنو در سال 2018 و پس از تیم‌های مرسدس، فراری و ردبول در رتبه چهارم قرار گرفت.
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 25 بهمن 1397 05:57 ب.ظ نظرات ()

    با اعلام فراخوان خودروسازانی همچون آئودی، ب‌ام‌و، ون های دایملر، فراری، مرسدس بنز، سوبارو، تسلا و فولکس‌واگن فاجعه‌ی فراخوان ایربگ های تاکاتا وارد مرحله‌ی جدیدی شد.


    این فراخوان در آمریکا حدود 1.7 میلیون دستگاه خودروی دیگر را نیز شامل شده است. همه‌ی این خودرو به باد کننده‌های ایربگ معیوبی مجهز هستند که مسئول مرگ حداقل 23 نفر و بیش از 100 مجروح در سراسر جهان می‌باشند.


    به دلیل ماده‌ی شیمیایی‌ای که می‌تواند پس از مجاورت طولانی‌مدت با رطوبت و دمای بالا فاسد شود، باد کننده‌های ایربگ می‌توانند در زمان تصادف پاره شوند و تکه‌های تیز را به کابین پرتاب کنند. به همین خاطر خودروهای مجهز به ایربگ‌های تاکاتا که در خلیج مکزیک تردد می‌کنند بیشترین خطر را دارند. این منطقه رطوبت بالایی دارد. البته نمی‌توان سایر نقاط دنیا را از این حادثه مستثنا کرد.

    2013 Mercedes-Benz CL-Class-interior
    تخمین زده شده امسال و تنها در آمریکا 10 میلیون خودرو به خاطر فراخوان ایمنی به نمایندگی‌های مجاز مراجعه خواهند کرد. در کل گفته می‌شود تا پیش از پایان سال 2020 حدود 70 میلیون خودرو به خاطر این ایربگ ها فراخوان خواهند شد.


    تا دسامبر سال پیش بیش از 50 میلیون دستگاه خودرو شامل فراخوان بوده‌اند. از میان این خودروها باد کننده‌ی ایربگ حدود 27 میلیون دستگاه خودرو تعویض شده و باقی خودروها هم باید بازدید شوند.


    لیست خودروهایی که جدیداً فراخوان شده‌اند به شرح زیر است:

    • محصولات ب‌ام‌و مدل‌های سال 2000 تا 2015 به تعداد 266044 دستگاه
    • محصولات ون های دایملر مدل‌های سال 2015 تا 2017 به تعداد 159689 دستگاه
    • محصولات فراری مدل‌های سال 2014 تا 2018 به تعداد 11176 دستگاه
    • محصولات مرسدس بنز مدل‌های سال 2010 تا 2017 به تعداد 288779 دستگاه
    • سوبارو فارستر، لگاسی و اوت بک مدل سال‌های 2010 تا 2014 به تعداد 826144 دستگاه
    • تسلا مدل S مدل سال‌های 2014 تا 2016 به تعداد 68736 دستگاه
    • محصولات فولکس‌واگن و آئودی مدل‌های سال 2015 تا 2017 به تعداد 119394 دستگاه

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 25 بهمن 1397 05:57 ب.ظ نظرات ()

    خودروهای خودران هنوز از مقبولیت گسترده در بین طرفداران خودرو برخوردار نیستند و شاید هم هرگز چنین محبوبیتی را به دست نیاورند.

    با این وجود به نظر می‌رسد صنعت خودرو راه خود را انتخاب کرده و نمی‌توان جلوی پیشرفت و تکنولوژی این صنعت را گرفت. برای مثال چین را در نظر بگیرید که شاهد سرمایه‌گذاری سنگین خودروسازان این کشور روی تکنولوژی خودران در سال‌های اخیر بوده‌ایم.


    طبیعتاً آن‌ها خواهان نمایش پیشرفت خود هستند و بهترین روش برای این کار تبلیغات و نمایش عمومی است. اکثر کشورها از چین به خاطر نظم و دقت زیاد در رژه نظامی یاد می‌کنند اما خب در بحث تکنولوژی خودران هم شاهد چنین رژه‌ای هستیم.


    اواخر سال 2018، شرکت چانگان که در کشورمان هم با شاسی‌بلند مونتاژی سایپا حضور دارد رکورد گینس را به خاطر بزرگ‌ترین رژه‌ی خودروهای خودران در سایت تست دیان جینگ ثبت کرد. 55 شاسی‌بلند خودران CS55 در مدت 9 دقیقه و 7 ثانیه و با سرعت 30 کیلومتر در ساعت توانستند مسیر 3.2 کیلومتری پیست تست این خودروساز را طی کنند. هر خودرو تنها به اندازه‌ی طول دو خودرو با خودروی دیگری فاصله داشته و در واقع فاصله‌ها کمتر از شرایط واقعی جاده‌ها بوده است.


    به خاطر مسائل ایمنی، پشت فرمان همه‌ی خودروها راننده حضور داشته اما آن‌ها اصلاً دخالتی در این رژه‌ی خودرویی نداشته‌اند. در ابتدا 56 خودرو در این رژه حضور داشتند اما به خاطر اینکه در بخشی از مسیر یکی از رانندگان در کنترل خودرو دخالت کرد بنابراین آن خودرو از رژه کنار گذاشته شد.

    مهندس خودروهای خودران چانگان می‌گوید:

    رانندگی که در این تست حضور داشتند اصلاً با سیستم اتوپایلوت در تماس نبودند بنابراین ما از توانایی سیستم خود در بازه‌ی کوتاه مطمئن هستیم.

    چانگان برای ثبت این رکورد برخی اصلاحات را در سیستم‌های CS55 انجام داده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به حسگرهای بهتر و کاهش زمان تشخیص موانع و شرایط جاده اشاره کرد.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 25 بهمن 1397 05:56 ب.ظ نظرات ()

    سیتروئن امسال جشن تولد یک‌صد سالگی خود را برگزار می‌کند و البته برای گرامیداشت این واقعه در نمایشگاه ژنو 2019 اقدام به معرفی کانسپت جدیدی خواهد کرد.


    معرفی این کانسپت توسط لیندا جکسون مدیرعامل سیتروئن اعلام شده است. این خودروی مفهومی نشان دهنده‌ی دید سیتروئن به حمل‌ونقل شهری خواهد بود. برنامه‌های این خودروساز برای معرفی خودروی شهری مطالعاتی در سال پیش اعلام شد اما این تیزر جزئیات بیشتری را به همراه دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به چراغ‌های شیک LED، آینه‌های جانبی و همچنین بدنه‌ی دورنگ نارنجی و مشکی اشاره کرد.


    این خودروساز فرانسوی اطلاعات بیشتری درباره‌ی این مفهومی بی‌نام منتشر نکرده اما از آنجایی که همه‌چیز درباره‌ی آینده‌ی حمل‌ونقل شهری است بنابراین اگر این خودرو از قوای محرکه الکتریکی استفاده کند سورپرایز نخواهیم شد. این کانسپت همچنین می‌تواند پیش‌نمایشی از خودرویی تولیدی باشد اما برای کسب اطلاعات بیشتر باید تا نمایشگاه ژنو صبر کنیم.


    به نظر می‌رسد که سیتروئن تصمیم خود درباره‌ی معرفی دومین کانسپت خود در نمایشگاه خودروی شانگهای را تغییر داده و می‌خواهد آن را در رویداد ویوا تِک پاریس رونمایی کند. جکسون گفته این خودرو نشان دهنده‌ی راحتی فوق‌العاده‌ی محصولات سیتروئن بوده و احتمالاً خودرویی خودران با کابینی لوکس خواهد بود.


    مدیر ارشد سیتروئن همچنین اعلام کرده جدیدترین خلاقیت‌های این شرکت در بخش دیجیتالی و تجربه‌ی کاربری با استفاده از استارت آپ های فرانسوی طراحی شده است.


    برنامه‌های گرامیداشت یک‌صد سالگی سیتروئن از چند روز دیگر و با نمایش خودروهای کلاسیک در رتروموبیل آغاز شده و تا آخر سال ادامه خواهد داشت. نهایتاً شاهد معرفی محصولات سفارشی این شرکت برای گرامیداشت یک‌صد سالگی سیتروئن خواهیم بود.
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 25 بهمن 1397 05:56 ب.ظ نظرات ()

    فرهنگ خودرویی ژاپن تأثیر زیادی روی لیبرتی واک داشته است. این تیونر مشهور پروژه‌های جدیدی را معرفی کرده که کاملاً مشابه ساخته‌های پیشین این شرکت می‌باشد.


    دو نمونه از جدیدترین محصولات این تیونر خودروهای تویوتا 86 و سوبارو BRZ هستند. هر دو خودرو کاملاً آماده‌ی حضور چشمگیر در جدیدترین سری از فیلم‌های سریع و خشن مخصوصاً توکیو دریفت بوده اما خب از آنجایی که هیچ تغییر فنی و عملکردی در این دو خودروی ژاپنی صورت نگرفته بنابراین رانندگان باید همواره دور پیشرانه را بالا نگه دارند تا عملکرد خودروها خوب باشد.


    دلیل این کار استفاده از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی با قدرت حدود 200 اسب بخار است که در دنیای کنونی خیلی به چشم نمی‌آید.


    خب این دوقلوی ژاپنی چه تغییراتی داشته‌اند؟ لیبرتی واک برای دگرگونی ظاهری این خودروها از قطعات جدید بدنه سود برده است. همان گلگیرهای پرچ شده‌ی مشهور لیبرتی واک در 86 و BRZ مشهور هستند و از دیگر قطعات هم می‌توان به اسپلیترهای جلو، دیفیوزرهای عقب و اسپویلرها اشاره کرد. هر دو خودرو دارای بدنه‌ای دورنگ و رینگ‌هایی متفاوت هستند.
    این تیونر ژاپنی یکی از 4 کیت بدنه‌ی کامل خود را در اختیار مالکان تویوتا 86 و سوبارو BRZ می‌گذارد. بسته به کیت انتخابی، قیمت آن‌ها از 4470 تا 5770 دلار متغیر است.


    با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توان دیلایت های LED، چراغ‌های عقب LED، سیستم اگزوز جدید و سیستم تعلیق بادی را سفارش داد.


    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فرشید خراشادیزاده پنجشنبه 25 بهمن 1397 05:55 ب.ظ نظرات ()

    تسلا از سال 2018 به عنوان مهم‌ترین سال تاریخ خود نام برده زیرا این خودروساز توانست حدود 140 هزار دستگاه مدل 3 جدید را بفروشد. در واقع تسلا مدل 3 پرفروش‌ترین خودروی لوکس سال قبل در آمریکا بوده است.


    تسلا علیرغم مشکلات زیادی که در گیگا فاکتوری و تأسیسات تولید فرمونت کالیفرنیا داشت به این هدف والا دست یافت. مشکلات موردبحث اکثراً حل شده‌اند اما خب تعداد زیاد مدل 3 به فروش هم مشکلات جدیدی به وجود آورده‌اند!

    بنا به گزارش پدال و به نقل از وال‌استریت ژورنال، افزایش سریع تولید مدل 3 از طرفی باعث کندی فرایند تعمیر این محصولات هم می‌شود؛ به عبارت دیگر وجود تسلاهای بیشتر در جاده‌ها به معنی تصادفات بیشتر این خودروها و نیاز بیشتر به تعمیرات است.


    مالکان تسلا باید با زمان‌های طولانی انتظار برای تعویض قطعات دست‌وپنجه نرم کنند و به نظر می‌رسد این مشکل حداقل در کوتاه‌مدت رفع نخواهد شد. وال‌استریت ژورنال با یکی از مالکان مدل 3 که برای تعویض سپر خود مجبور بوده 3 ماه صبر کند گفت‌وگو کرده است.

    سپر از جمله معمول‌ترین قطعات خودرویی بوده و انتظار 3 ماهه برای تهیه آن عجیب است. فروم‌های تسلا نیز قبلاً خبرهای زیادی درباره‌ی مدت‌زمان زیاد انتظار برای تهیه قطعات یدکی منتشر کرده بودند.


    واضح است که این تأخیرها باعث ایجاد نارضایتی و عصبانیت مالکان می‌شود. فرایند تعویض قطعات و تأمین قطعات یدکی در سایر خودروسازان روندی کاملاً سریع و سرراست است.


    تسلا از این مشکل آگاه بوده و مدیرعامل آن یعنی ایلان ماسک هم گفته اولویت اصلی‌اش در سه‌ماهه ابتدایی سال 2019 بهبود سرویس محصولات است. البته این فرایند اصلاً آسان نیست زیرا فقدان قطعات یدکی را نمی‌توان در یک روز حل کرد.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • جدای از M5 و M5 کامپتیشن، ب‌ام‌و M550i xDrive سریع‌ترین عضو خانواده‌ی سری 5 بوده و از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو سود می‌برد.


    این قلب آهنین خروجی 462 اسب بخاری و گشتاور 650 نیوتون متری داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4 ثانیه‌ای می‌شود. در واقع این خودرو به‌اندازه‌ی نسل پیشین M5 سریع بوده و تنها ششم دهم ثانیه کندتر از نسل جدید M5 است.


    اگر به هر دلیلی خواهان تمایز این خودرو با دیگر نسخه‌های سری 5 هستید شما می‌توانید به یک تیونر کار درست همچون AC اشنیتزر مراجعه کنید که کیت بدنه‌ی جدید با قطعات فیبر کربنی اضافه را برای آن سفارش دهید. این کیت بدنه باعث ایجاد ظاهر گیرا و باابهتی می‌شود.


    این بازنگری‌ها شامل اسپویلر جلوی سفارشی با عناصر فیبر کربنی، بال عقب مسابقه‌ای از جنس فیبر کربن، رکاب‌های جانبی و رینگ‌های سفارشی بوده ولی کابین کمی محافظه‌کارانه باقی مانده و ترکیبی از چرم قهوه‌ای و دوخت سفید و عناصر چوبی روی داشبورد، کنسول مرکزی و پانل درها می‌باشد.


    چند ماه پیش ما کیت کاملاً مشابه این را روی M5 کامپتیشن دیدیم که از فیبر کربن اضافی روی دیفیوزر عقب استفاده می‌کرد. آن خودرو توسط ب‌ام‌و ابوظبی سفارش داده شده بود و از رنگ بدنه‌ی قرمز و کابین تماماً مشکی سود می‌برد.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
تعداد صفحات : 5 1 2 3 4 5