تبلیغات
مجله فوق تخصصی صنعت و طراحی خودرو - مطالب آذر 1397
منوی اصلی
مجله فوق تخصصی صنعت و طراحی خودرو
  • به‌تازگی شایعاتی منتشر شده‌اند که احتمال شراکت دو رقیب دیرینه یعنی مرسدس بنز و ب‌ام‌و را مطرح کرده‌اند. در این شایعات گفته شده ممکن است ب‌ام‌و و شرکت مادر مرسدس بنز یعنی دایملر برای توسعهٔ پلت‌فرم‌های آینده، باطری‌ها و تکنولوژی‌های رانندگی خودکار باهم مشارکت کنند. به گزارش اتوموتیو نیوز به نقل از منبعی که نخواسته نامش فاش شود، بحث‌های بین این دو شرکت فعلاً در مراحل اولیه است. اما اگر این توافق نهایتاً به انجام برسد، نباید انتظار داشت که نتایج آن سریعاً مشخص شود زیرا فرایندهٔ توسعهٔ کُند خودروها میان زمان آغاز شراکت تا زمان دیدن نتایج آن در نمایندگی‌های فروش چندین سال فاصله می‌اندازد.

    البته همکاری میان دایملر و ب‌ام‌و کاملاً بی‌سابقه نیست. مثلاً در سال 2017 این دو خودروساز همراه با فورد و فولکس‌واگن به‌منظور ایجاد شبکهٔ شارژ سریع در سراسر اروپا، همکاری‌هایی را باهم آغاز کردند. در سال 2016 نیز این دو برند آلمانی برای تنظیم مشخصات شبکهٔ اینترنت 5G با شرکت‌های مخابراتی همکاری کردند. در همین حال، آئودی، دایملر و ب‌ام‌و برای خرید خدمات نقشه‌برداری نوکیا باهم همکاری کردند و قصد داشتند از این فناوری برای بهبود نسل آیندهٔ سیستم‌های کمک‌راننده و تکنولوژی‌های خودران استفاده کنند.

    درهرحال آنچه این روزها به‌وضوح می‌توان احساس کرد این است که صنعت خودروسازی در حال گذر بزرگی از دهه‌ها ساخت پیشرانه‌های درون‌سوز به تمرکز بیشتر روی وسایل نقلیهٔ الکتریکی است. علاوه بر این، تکنولوژی‌های خودران نیز به‌سرعت در حال پیشرفت هستند و حتی ممکن است در آینده نیازی به انسان برای کنترل خودروها نباشد؛ اما هردوی این تکنولوژی‌ها به سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای نیاز دارند و همکاری‌هایی مانند مشارکت دایملر و ب‌ام‌و هزینه‌های توسعهٔ فناوری‌های جدید را کاهش می‌دهد.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • نسل فعلی نیسان GT-R که با کد R35 شناخته می‌شود حدود 11 سال است که در خط تولید حضور داشته و البته نشانه‌ای هم از تولید قریب‌الوقوع نسل جدید آن به چشم نمی‌خورد. این برند ژاپنی گفته هر آن احتمال تولید نسل جدید R36 وجود دارد اما حتی یک تصویر تنها هم از آن دیده نشده است. به احتمال زیاد چند سالی با معرفی این نسل از گودزیلا فاصله داریم.


    به منظور حفظ حالت رقابتی و تازه بودن نسل فعلی، نیسان نسخه‌های سفارشی گوناگونی را معرفی کرده که برجسته‌ترین آن‌ها مدل کاملاً گران‌بهای GT-R50 ایتال دیزاین است که قیمت آن فراتر از 1 میلیون دلار می‌باشد.


    نیسان برای بازار داخلی مدل سفارشی و تولید محدودی را معرفی کرده که دلیل آن‌هم گرامیداشت همکاری با قهرمان مسابقات تنیس نائومی اوزاکا می‌باشد. این تنیسور 21 ساله و بااستعداد به نیسان در معرفی GT-R با رنگ‌های سفارشی جدید کمک کرده است. این خودروی سفارشی با سه رنگ بدنه‌ی سفید برلیانت، مشکی فلیت و اوپال میدنایت عرضه می‌شود.


    جدای از در نظر گرفتن رنگی جدید، نیسان اسپویلر کربن خشکی را در عقب نصب کرده و در محفظه پیشرانه نیز پلاک طلایی را بکار برده است. همچنین چراغ‌های عقب از نوع LED بوده در کابین هم الگوی منحصربه‌فردی به کار رفته که هماهنگی خوبی با رنگ بدنه دارد.


    نیسان برای حفظ ارزش و انحصاری بودن این گودزیلای سفارشی تنها 50 دستگاه از آن را خواهد ساخت و جزئیات مربوط به قیمت آن را ماه آینده منتشر خواهد نمود. همه‌ی مدل‌ها بر پایه‌ی تریم پریمیوم ادیشن ساخته می‌شوند و نسبت به مدل استاندارد گران‌تر خواهند بود.


    جدای از به‌روزرسانی نسل فعلی GT-R، نیسان نسل‌های پیشین را هم از یاد نبرده است. همان‌گونه که می‌دانید برنامه‌ی قطعات ویژه‌ی نیسمو به تازگی طیف وسیعی از قطعات را برای مدل R32، R33 و R34 اسکای لاین معرفی کرده است.
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • در زمان جنگ، یک طرح یا خلاقیت جدید، می‌تواند یک طرف را در مسیر پیروزی قرار دهد. این راه‌حل‌های میدان جنگ، برای زندگی عادی در زمان صلح نیز، راه خود را پیدا کرده‌اند. در این‌جا، پنج ابتکار نظامی را مرور می‌کنیم که برای رانندگان عادی نیز مفید بوده‌اند.

    Lamborghini Reventon
    سیستم ناوبری ماهواره ای جهانی GPS
    gps
    چیزی که با بودن آن در این لیست، زیاد هم نباید تعجب کرد. سیستم موقعیت جهانی (GPS) برای سال‌ها، سیر تکاملی خود را طی کرده و سیستم‌هایی مانند سیستم راهبری امگا، از نمونه‌های اولیه این سیستم بوده‌اند. استفاده گسترده از جی پی اس، اولین بار توسط ارتش امریکا در جنگ خلیج فارس در اوایل دهه ۹۰ میلادی بود. سال ۱۹۹۶ بود که GPS در اختیار شهروندان عادی نیز قرار گرفت و امروزه در هر گوشی هوشمند و سیستم راهبری وسیله نقلیه، می‌توان از آن کمک گرفت.

    تصویربرداری حرارتی / دید در شب
    BMW Night Vision
    این تکنولوژی، از سال‌های جنگ جهانی دوم ابداع شد و در سال‌های بعد، چندین بار ارتقا یافت. از تصویربرداری حرارتی برای تشخیص نیروی دشمن در شرایط خاص و دید ضعیف نیروهای خودی، استفاده می‌شد. در سال ۲۰۰۰، کادیلاک، اولین خودروسازی بود که این قابلیت را به عنوان گزینه‌ای برای ایمنی بیشتر، اضافه کرد. امروزه شرکت‌های مختلفی از جمله مرسدس، ب ام و، آئودی، تویوتا و هوندا از تکنولوژی تصویربرداری حرارتی به صورت استاندارد در مدل‌های خود، استفاده می‌کنند.

    بشکه بنزین «جری»
    “Jerry” Gasoline Cans
    استفاده از بشکه بنزین‌های رایج، اولین بار در ارتش آلمان برمی‌گردد. عنوان «جری» نیز از طرف نیروهای متفق به نیروی رقیب آن طرف آب‌های رودخانه راین، اطلاق می‌شد.

    نوارچسب پلاستیکی
    Duct Tape
    اگر تاکنون از این اختراع جالب برای وسیله نقلیه خود استفاده نکرده‌اید، خیلی خوش‌شانس بوده‌اید. کسانی که کمتر می‌توانند اتومبیل‌های نو سوار شوند، حتماً اهمیت این ابزار را به‌خوبی می‌دانند و مواقع بسیاری آن‌ها را از ماندن در راه، نجات داده است. نوار پلاستیکی، اولین به‌صورت گسترده در جنگ جهانی دوم، به منظور جلوگیری ورود رطوبت به جعبه مهمات استفاده شد. پس از آن بود که این وسیله، به عنوان یکی از ابزارهای اصلی در کارهای فنی و مکانیکی خودرو، شناخته شد.

    سیستم بزرگراه‌ها
    Highway
    در واقع امریکایی‌ها، ایده بزرگراه‌های بین ایالتی خودشان را، در اواخر جنگ جهانی دوم از آلمان‌ها گرفتند. آیزنهاور، رئیس جمهور امریکا در آن زمان، دریافت که استفاده از چنین بزرگراه‌هایی چقدر می‌تواند برای ارتش امریکا مفید باشد و در سال ۱۹۵۶ برای ایجاد شبکه بزرگراه‌ها اقدام کرد. حضور چنین سیستم حمل و نقل بزرگراهی، توانست رانندگی عادی را نیز با تحولی بزرگ روبرو کند.

    آخرین ویرایش: جمعه 30 آذر 1397 10:59 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • برای خرید یک رودستر مدرن چقدر خرج می‌کنید؟ قطعاً تا پای معاوضه‌ی 5 خودروی کلاسیک و اسپورت با آن پیش نخواهید رفت نه؟


    ولی خب بنا به گفته‌ی بن براترتون که مدیر فروش تویوتا در میسوری می‌باشد، یک پروفسور بازنشسته این کار را انجام داده است! او 5 دستگاه از تویوتا MR2 نسل اول را با یک دستگاه مزدا MX-5 میاتا 2016 کم‌کار عوض کرده است.


    این کلکسیون شامل یک مدل زردرنگ ساخت 1985 با کارکرد 333134 کیلومتر است که رنگ اصلی آن نقره‌ای بوده است. خودروی دیگر این کلکسیون یک مدل 1986 با رنگ قرمز است که کارکرد 225308 کیلومتری دارد و از سقف فلزی استفاده می‌کند. یکی از مدل‌ها هم مدل 1987 با رنگ سفید و مجهز به گیربکس اتوماتیک بوده و 129552 کیلومتر کار کرده است.


    چهارمین خودرو 126334 دستگاه کار کرده و در سال 1988 ساخته شده است. این خودرو دارای پیشرانه‌ی سوپرشارژردار می‌باشد. نهایتاً به خودروی مدل 1989 می‌رسیم که بدنه‌ای به رنگ آبی یخی داشته و از گیربکس دستی استفاده می‌کند. روی کیلومتر شمار این خودرو کارکرد 45062 کیلومتر دیده می‌شود.


    اندکی پس از انتشار این ماجرا در شبکه‌های اجتماعی، نمایندگی یاد شده پیام‌هایی از ماشین بازهای سراسر آمریکا دریافت کرده است و تنها در عرض چند روز تمامی مدل‌های تویوتا MR2 به جز نمونه‌ی زردرنگ فروخته شده‌اند.


    سؤال این است که چرا آن پروفسور تصمیم گرفته 5 خودروی کلاسیک و اسپورت را با یک رودستر مدرن عوض کند؟ پاسخ کاملاً معقول است. او از نگهداری این خودروها خسته شده و خواسته خودرویی جدیدتر سوار شود.

    در یک معامله‌ی دیگر که سال پیش انجام شده همین پروفسور یک خودروی دیگر را در زمان خرید تویوتا تاکومای جدید عوض کرده است.

    یک سؤال جالب! چرا فردی در جهان باید 5 دستگاه MR2 را نگهداری بکند؟!

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • تغییرات ظاهری ناچیز، طوفانی در داخل!

    پس از همکاری با نیسان برای تولید خودروی بسیار گران‌قیمت GT-R50، ایتال دیزاین هم‌اکنون دست دوستی به سمت مرسدس دراز کرده تا نسخه‌ای سفارشی از V کلاس را بسازد. خب البته این همکاری آن‌گونه که فکر می‌کنید نیست. در واقع این شرکت ایتالیایی مشهور با شرکتی همکاری کرده که خیلی آن را نمی‌شناسید. نام این شرکت Xingchi Automobiles است که در چین مستقر بوده و تخصص آن اصلاح ون‌های مرسدس و فولکس‌واگن می‌باشد. جدیدترین پروژه‌ی این دو شرکت نیز V260L لوکس است.


    به لطف گرافیک‌ها و تریم کرومی اطراف بدنه شاهد تمایز این ون تیون شده با نسخه‌های استاندارد هستیم. در نمای جلو می‌بینیم که سپر دارای یک جفت دیلایت LED جدید است. جلوپنجره‌ی آشنای مرسدس نیز کروم بیشتری دارد تا ظاهر لوکس‌تری ایجاد شود.


    با باز کردن هر یک از درهای برقی مرسدس V کلاس فوراً خواهید فهمید بیشترین تغییرات در این بخش رخ داده‌اند. کابین این خودرو کاملاً اصلاح شده و در آن شاهد استفاده‌ی سخاوتمندانه از چرم و چوب واقعی برای ایجاد جوی سطح بالا هستیم. جدای از تشابه کابین به بخش داخلی خودروهای لوکس و خاص، کابین V کلاس تیون شده پر از تکنولوژی‌های جدید است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تشخیص اثر انگشت و صفحه‌های نمایش بزرگ اشاره کرد.


    V کلاس ایتال دیزاین و Xingchi Automobiles دارای محفظه جدا کننده بین بخش‌های جلو و عقب کابین است تا از ایجاد فضایی آرام و شخصی اطمینان حاصل گردد. بین صندلی‌های راحت و قابل تنظیم این ون یک صفحه لمسی وجود دارد که سرنشین‌ها می‌توانند تنظیمات مختلف را از آن انجام دهند.


    اگرچه مینی ون مرسدس اساساً برای اهداف تجاری توسعه یافته اما این نسخه‌ی ارتقا یافته را می‌توان مناسب خانواده‌ها هم دانست زیرا طراحی صندلی‌ها بسیار منعطف بوده و روش‌های زیادی برای شخصی‌سازی کابین وجود دارد.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • نسل جدید هیوندای سانتافه را می‌توان با استفاده از اثر انگشت باز و روشن کرد. البته تنها نقطه‌ضعف این تکنولوژی اینکه تنها در چین قابل‌دسترسی خواهد بود.


    در خلال مراسمی که هیوندای در چین برگزار کرده جزئیات مربوط به این تکنولوژی اعلام شده است. اگرچه تنها چینی‌ها از حسگر اثر انگشت استفاده خواهند کرد اما قطعاً نصب آن روی دیگر محصولات هیوندای در سراسر جهان نیز ممکن است.


    نسخه‌های بازار چین هیوندای با حسگرهای اثر انگشت روی دستگیره درب و دکمه استارت عرضه می‌شوند. این شاسی‌بلند همچنین قادر است چندین اثر انگشت تعریف شده را بخواند و بسته به اینکه چه فردی از خودرو استفاده می‌کند، صندلی‌ها و زاویه‌ی آینه‌ها نیز به‌صورت خودکار تنظیم خواهند شد.

    هیوندای سانتافه 2019
    بنا به گفته‌ی هیوندای، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در آینده می‌توانند باعث اضافه شدن مواردی همچون دمای مطبوع، رطوبت و تنظیمات فرمان به سیستم بیومتریک شوند.

    هیوندای سانتافه 2019
    حسگرهای اثر انگشت هیوندای از ظرفیت الکتریکی انسان برای عمل استفاده کرده و این کار را با تمایز بین سطوح الکتریسیته‌ی بخش‌های مختلف انگشت انجام می‌دهد. این امر باعث جلوگیری از هک و ایجاد اثر انگشت تقلبی برای گول زدن سیستم می‌شود. هیوندای می‌گوید خطای این سیستم 1 در هر 50 هزار بار استفاده است که برابر با میزان خطای تکنولوژی تاچ ID اپل می‌باشد.

    هیوندای سانتافه 2019
    اگرچه خریداران هیوندای سانتافه جدید در آمریکا این تکنولوژی را تجربه نخواهند کرد اما آن‌ها می‌توانند نسخه‌های متنوع این خودرو را بخرند که مدل پایه‌ی قیمت بسیار معقول 25500 دلاری دارد. از جمله ویژگی‌های برخی مدل‌های سانتافه در آمریکا می‌توان به بسته‌ی کمک‌راننده، صندلی راننده با تنظیم در 8 جهت، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و هدآپ دیسپلی رنگی اشاره کرد.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • پورشه 911 کررا T در بین طرفداران محبوبیت زیادی به دست آورده و این شرکت هم با توجه به موفقیت خودروی یاد شده اقدام به معرفی مدل جدید 718 T کرده است.

    پورشه 718 باکستر و کیمن
    این نسخه که در دو خودروی باکستر و کیمن قابل سفارش است نیروی خود را از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 295 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتون متر می‌گیرد. این پیشرانه می‌تواند با یک گیربکس 6 سرعته دستی یا PDK سفارشی همراه شود.

    پورشه 718 باکستر و کیمن
    پیشرانه‌ی یاد شده باعث ایجاد شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 4.9 ثانیه‌ای در مدل‌های دستی می‌شود اما شتاب مدل‌های مجهز به گیربکس PDK حدود دودهم ثانیه کمتر است. البته شتاب این دو خودرو در حالت اسپورت پلاس به 4.5 ثانیه بهبود یافته و حداکثر سرعت هم به 275 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

    پورشه 718 باکستر و کیمن
    اگرچه پیشرانه‌ی این مدل جدید از نسخه‌ی استاندارد گرفته شده اما 718 T به سیستم مدیریت سیستم تعلیق فعال پورشه مجهز است که باعث کاهش 20 میلی‌متری ارتفاع شده است. این خودرو همچنین از دسته‌موتورهای فعال، دیفرانسیل عقب قفل شونده و تکنولوژی هدایت گشتاور سود می‌برد.

    پورشه 718 باکستر و کیمن

    پورشه 718 باکستر و کیمن
    تغییرات صورت گرفته در بدنه‌ی خودرو نسبتاً کم بوده و از جمله ویژگی‌های متمایز 718 T می‌توان به پوشش خاکستری آینه‌های جانبی و رینگ‌های 20 اینچی اشاره کرد. این خودرو همچنین از سیستم اگزوز اسپورت و نوارهای جانبی با نشان 718 باکستر T یا 718 کیمن T برخوردار می‌باشد.

    پورشه 718 باکستر و کیمن

    پورشه 718 باکستر و کیمن
    تغییرات رخ داده در کابین قابل‌توجه‌تر هستند چراکه این دو خودرو دارای فرمان اسپورت و صندلی‌های مشکی با نشان 718 روی پشت‌سری‌ها هستند. رانندگان همچنان شاهد تریم مشکی براق، رکاب‌های داخلی متفاوت با نشان‌های باکستر و کیمن و… خواهند بود.


    یکی از بزرگ‌ترین تغییرات رخ داده حذف سیستم اطلاعات سرگرمی است که به خاطر کاهش وزن حذف شده اما مشتریان می‌توانند در صورت تمایل آن را بدون هزینه‌ای اضافی سفارش دهند.


    پورشه هنوز به قیمت این خودروی جدید اشاره نکرده اما خاطرنشان ساخته قیمت آن‌ها مناسب خواهد بود. این برند می‌گوید: “خریداران 718 T خواهند توانست از مزیت قیمتی کمتر در مقایسه با مدل پایه با تجهیزات مشابه لذت ببرند.”
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • هرچقدر درباره‌ی مک لارن 720S سخن گفته شود کم است چراکه بریتانیایی‌ها هیولایی ساخته‌اند که بسیاری از رقبا را مقهور قدرت خود می‌کند.


    واضح است که این سوپرکار نیازی به ارتقای افترمارکتی توسط تیونرها ندارد اما شرکت DMC با این عقیده مخالف بوده و پکیج بهبود ظاهری جدیدی را برای 720S تدارک دیده‌اند.


    این پکیج که استیج 1 نام داشته از آپرون، جلوپنجره، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر و بالی تشکیل شده که همگی از جنس فیبر کربن هستند. این قطعات باعث بهبود داون فورس شده و البته نباید رینگ‌های جدید 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب را از یاد برد. این رینگ‌ها را لاستیک‌های پیرلی P Zero در آغوش گرفته‌اند.


    این پروژه‌ی تیونینگ 720S ولوسیتا نام دارد. ولوسیتا نام ایتالیایی سرعت بوده و بهترین توصیف از وضعیت این سوپرکار می‌باشد. خودرویی که تنها در عرض 2.8 ثانیه از سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد که یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از مدل استوک می‌باشد.


    البته این بهبود یک‌دهم ثانیه‌ای شتاب با اصلاحات نرم‌افزاری و استفاده از سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ به دست آمده است. مجموع تغییرات صورت گرفته باعث شده‌اند قدرت پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو به 755 اسب بخار و گشتاورش به 780 نیوتون متر برسد. به این ترتیب شاهد بهبود 35 اسب بخاری قدرت و 10 نیوتون متری گشتاور نسبت به مدل استاندارد 720S هستیم.
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • لامبورگینی اوروس به خودی خود یکی از باابهت ترین و گیراترین شاسی بلندهای بازار است اما تیونری به نام ورشتینر یک کیت بدنه را در نظر گرفته که باعث افزایش جذابیت‌های این شاسی‌بلند ایتالیایی شده است. این تیونر قطعات موردنظر را اوایل سال آینده عرضه خواهد کرد اما از حالا می‌توان آن‌ها را سفارش داد.


    کیت ورشتینر شامل اسپلیتر گیراتری است. تغییرات بزرگ‌تر در کاپوت فیبر کربنی رخ داده‌اند که دارای یک ورودی هوا در بخش مرکزی خود و برجستگی بیشتر در مقایسه با کاپوت استاندارد اوروس می‌باشد. رکاب‌های جانبی نیز متفاوت بوده و رینگ‌های 5 پره ورشتینر با شکل V تکمیل کننده‌ی جذابیت‌های ظاهری این خودرو می‌باشند.


    در نمای عقب یک بال بزرگ روی سقف و اسپویلری در بخش پایین‌تر نصب شده است. همچنین تریم فیبر کربن برای عناصر روی سپر عقب در نظر گرفته شده اما دیفیوزر بزرگ‌تر همان قطعه‌ای است که خروجی‌های اگزوز را در برگرفته و بر ابهت این بخش افزوده است.


    ورشتینر تمرکز خود را روی توسعه‌ی کیت بدنه‌ی جذاب و باابهت برای اوروس معطوف کرده و از نظر پرفورمنس تغییراتی در آن اعمال نکرده است. این شاسی‌بلند در حال حاضر تنها با پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با قدرت 641 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتون متر عرضه می‌شود. این پیشرانه به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک متصل بوده و باعث ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.59 ثانیه‌ای می‌شود.


    مدل هیبریدی این شاسی‌بلند که پرفورمنس بهتری خواهد داشت احتمالاً در سال آینده عرضه می‌شود. این نسخه هم از همان پیشرانه‌ی ذکر شده برخوردار خواهد بود اما دستیار الکتریکی آن باعث خواهد شد قدرت به حدود 680 اسب بخار برسد.


    لامبورگینی همچنین سری مسابقات مربوط به اوروس را در سال 2020 برگزار خواهد کرد. این مسابقات در اروپا و خاورمیانه برگزار خواهند شد و ترکیبی از بخش‌های آفرود و جاده به منظور برجسته کردن توانایی‌های این سوپر شاسی‌بلند خواهند بود.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • نیسان مورانو فیس لیفت از چند روز قبل وارد نمایندگی‌های فروش این شرکت در آمریکا شده و با 4 تریم در دسترس است.


    قیمت مدل پایه مورانو S از 31270 دلار برای مدل دیفرانسیل جلو و 32870 دلار برای نسخه‌ی چهار چرخ محرک آغاز می‌شود. به این قیمت‌ها باید 1045 دلار هزینه‌های تحویل را نیز اضافه نمود. مدل بعدی مورانو SV با قیمت‌های 34440 و 36040 دلار برای مدل‌های دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک است. مدل‌های بعدی هم SL و پلاتینیم نام دارند که قیمت مربوط به مدل‌های دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک آن به ترتیب برابر با 39230 و 40830 دلار و 43530 و 45120 دلار می‌باشد.


    همه‌ی مدل‌های مورانو از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری مربوط به مدل پیش از فیس لیفت استفاده می‌کنند. این قلب آهنین هنوز هم قدرت 260 اسب بخاری و گشتاور 325 نیوتون متری داشته و با گیربکس X ترونیک نیسان همراه است.


    از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو در تمامی تریم ها می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش 8 اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد. مورانو SL و مدل‌های بالاتر از آن دارای سیستم ناوبری با گرافیک بهبود یافته هستند.


    افرادی که به دنبال خرید مورانو 2019 با تجهیزات بیشتر هستند می‌توانند پکیج SV پریمیوم را با مونروف برقی، سیستم صوتی Bose و دوربین 360 درجه سفارش دهند. پکیج تکنولوژی SL نیز در دسترس است که شامل مواردی همچون مونروف پانورامیک، تشخیص علائم ترافیکی و سپر ایمنی 360 می‌باشد.
    خریداران مورانو فیس لیفت می‌توانند انتظار رنگ‌های متنوع‌تر، رینگ‌های جدید، تریم های متفاوت کابین و چندین سیستم ایمنی جدید را داشته باشند.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولینان رقبای سنتی خود در کلاس شاسی بلندهای فوق لوکس هستند. قیمت هر دو قدبلند لوکس و خوش استیل بریتانیایی از ارقام 6 رقمی شروع می‌شود. Carfection شانس این را داشته که هر دو خودروی چهار چرخ محرک و لوکس را تست کند بنابراین آن‌ها این فرصت را غنیمت شمرده و چند مسابقه درگ را برگزار کرده‌اند.


    این بنتایگا دارای پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با قدرت 542 اسب بخار و گشتاور 770 نیوتون متر است. کولینان نیز در حال حاضر تنها با پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6.75 لیتری توئین توربویی عرضه می‌شود که خروجی و گشتاور آن به ترتیب برابر با 563 اسب بخار و 850 نیوتون متر می‌باشد.


    حداقل روی کاغذ به نظر می‌رسد که این شاسی بلندها رقبای نزدیکی هستند. این‌گونه به نظر می‌رسد که رولزرویس بر حریف هم‌وطن خود برتری نسبی دارد چراکه از قدرت و گشتاور بیشتر، 4 سیلندر اضافی و حجم پیشرانه‌ی بزرگ‌تر سود می‌برد.


    البته تمرکز صرف روی برگه مشخصات فنی باعث می‌شود فلسفه‌ی تولید قوای محرکه‌ی این دو خودرو را نادیده بگیریم. رولزرویس خودروهای بسیار سنتی‌ای می‌سازد که اولویت آن در درجه اول راحتی و سپس سرعت است.
    اما در مقابل بنتلی را داریم که مهندسان آن مشکلی با ترکیب پرفورمنس و اشرافیت ندارند. این شرکت کابینی با بهترین متریال، چرم، فلز و چوب مهیا کرده است. این شرکت لوکس بریتانیایی همچنین قوای محرکه‌ی قدرتمندی را تدارک دیده که باعث می‌شود با فشردن پدال گاز در صندلی‌های نرم بنتایگا فرو بروید.


    بدون اشاره به نتیجه‌ی درگ ها، می‌توان گفت کولینان یک بار برنده شده و بنتایگا هم برنده می‌شود؛ اما برای اطلاع از نتایج اصلی و کامل تماشای ویدئو را از دست ندهید. جالب اینکه این ویدئو تنها لحظاتی روی سایت اصلی باقی مانده و سپس از کلیه منابع روی وب حذف شده و اکنون تنها در پدال می‌توانید آن را ملاحظه نمایید!

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • جالب‌ترین و جذاب‌ترین خودرو در سبد محصولات شرکت چینی بایک است. این کراس‌اوور در ابتدا در قالب یک کانسپت در نمایشگاه شانگهای 2015 معرفی شد و سپس نسخهٔ تولیدی آن حدود یک سال بعد در نمایشگاه چنگدو 2016 به نمایش درآمد. این ماشین پس از عرضه در بازار داخلی چین، به‌تازگی در کشورهای دیگری مثل فیلیپین هم عرضه شده است. BJ20 به لطف قیمت پایین‌تر خود نسبت به رقبای جهانی که نقطهٔ قوت اصلی خودروهای چینی است به همراه استایل جذاب و خاص، می‌تواند به موفقیت‌هایی دست پیدا کند.

    BJ20 استایل منحصربه‌فرد و جعبه‌ای شکلی دارد که برای کراس‌اووری در این کلاس، غیرمعمول است اما بااین‌حال ظاهر آن تا حدودی یاد آورد خودروهای دیگری است. استایل کلی این کراس‌اوور چینی، تویوتا FJ کروزر را به یاد انسان می‌آورد درحالی‌که جلوپنجرهٔ آن‌هم به ساخته‌های جیپ شباهت دارد. هرچند برخی الهام گیری در طراحی خودرو را می‌پسندند و برخی کاملاً با آن مخالف هستند اما این موضوع به‌خوبی و با زیرکی در BJ20 صورت گرفته است به‌گونه‌ای که قسمت‌های مختلف خودرو کاملاً باهم تناسب دارند و جزئیات با دقت کار شده‌اند.

    در بخش جلویی BJ20 چراغ‌های دوبخشی طراحی شده که مشابه آن در نیسان جوک و هیوندای کُنا هم دیده می‌شود. بخش بالایی این چراغ‌ها در اصل دی‌لایت یا همان چراغ‌های روز هستند درحالی‌که چراغ‌های دایره‌ای میانی نقش چراغ‌های اصلی جلو را بازی می‌کنند. این چراغ‌ها از نوع LED بوده و در شب به‌خوبی فضای روبرو را روشن می‌کنند. در آینه‌های جانبی تاشوی این خودرو نیز چراغ‌های راهنما تعبیه شده که بسیار کاربردی هستند درحالی‌که در سپر هم چراغ‌های مه شکن جای گرفته‌اند.

    در بخش جانبی BJ20 رینگ‌های 18 اینچی زیبایی جلب‌توجه می‌کنند که کالیپرهای ترمز قرمزرنگ از پشت آن‌ها دیده می‌شود. 21.5 سانتیمتر ارتفاع از سطح زمین به همراه طراحی خاص BJ20 موجب شده همانند آفرودری به نظر برسد که توانایی رفتن به هرجایی را دارد اما درواقع این‌طور نیست و این ماشین هم مانند دیگر کراس‌اوورهای امروزی، از قابلیت‌های آفرود بی‌بهره است. در بخش عقبی این کراس‌اوور چینی نیز چراغ‌های LED زیبایی دیده می‌شود که جذابیت ظاهری خودرو را افزایش داده‌اند.

    در زیر کاپوت BJ20 یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که 150 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور دارد. این اعداد برای حرکت دادن بدنهٔ جعبه‌ای شکل خودرو کافی هستند و مهم‌تر از آن، از خروجی پیشرانه‌های دیگری با همین حجم در برخی خودروها نیز بیشتر است. به همین دلیل، BJ20 برای رسیدن به حداکثر سرعت قانونی در بزرگراه‌ها هیچ مشکلی ندارد و توربوشارژر هم در حدود دور 2000 rpm وارد عمل می‌شود تا قدرت را افزایش دهد.

    اما گیربکس CVT نقطه‌ضعف BJ20 است و به همین دلیل برای افزایش ناگهانی سرعت باید تا انتها پدال گاز را فشار داد. البته می‌توان گیربکس را در حالت دستی قرار داده و با معکوس دادن دستی به سرعت موردنیاز دست پیدا کرد؛ اما یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه این خودرو مصرف سوخت آن است به‌گونه‌ای که در طول آزمایش در ترافیک سنگین، 9.5 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف کرد که این عدد با افزایش سرعت در رانندگی شهری به 8.2 لیتر رسید. در هنگام رانندگی در بزرگراه نیز با تنظیم سرعت کروز 90 کیلومتر بر ساعت، خودرو در هر صد کیلومتر تنها 6.8 لیتر بنزین مصرف کرد.

    BJ20 هندلینگ خوبی داشته و غربیلک فرمان D شکل آن‌هم از تنظیم وزن مناسبی برخوردار است و احساس پویایی دارد. این خودرو در رانندگی بزرگراهی، عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت و در مسیرهای پیچ‌درپیچ نیز مشکلی در آن احساس نشد زیرا کم‌فرمانی در این کراس‌اوور در کمتری حد ممکن است. به لطف ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، قدرت ترمز گیری BJ20 هم عالی و ایمن است.

    به خاطر شیشهٔ جلوی عریض و آینه‌های جانبی بزرگ، دید رو به بیرون در صندلی رانندهٔ BJ20 بسیار خوب است. البته ستون‌های C پهن ممکن است مانعی برای دید باشند اما اگر آینه‌ها به‌درستی تنظیم شوند هیچ مشکلی ازاین‌جهت وجود نخواهد داشت. در داخل این کراس‌اوور کامپکت چینی فضای زیادی هم در جلو هم در عقب وجود دارد به‌گونه‌ای که پنج فرد بالغ با فضای سر و پای کامل می‌توانند در خودرو بنشینند. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت BJ20 تهویهٔ مطبوع آن است که حتی در ظهر گرم هم عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت. سیستم تهویهٔ این خودرو حتی به سنسورهای کیفیت و یونیزهٔ هوا هم مجهز است که می‌تواند بوها نامطبوع را از بین ببرد. همین ویژگی‌های ساده، تجربهٔ رانندگی مطلوبی را در BJ20 فراهم می‌کنند.

    در داخل BJ20، با دوخت و تریم قرمزرنگ، دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای، شیب‌سنج دیجیتالی و تریم فیبر کربنی روی داشبورد و رو دری‌ها، نمای اسپرت و آفرودر مانندی ایجاد شده است اما قطعات و تزئینات کرومی مختلف نیز کمی لوکس بودن را چاشنی این نما کرده‌اند. صندلی راننده مجهز به تنظیم برقی است و تقریباً تمامی دکمه‌های داشبورد بازخورد خوبی دارند به‌جز دسته‌راهنما که کمی شکننده احساس می‌شود اما همهٔ کنترلرها در دسترس راننده قرار دارند. راحتی سواری BJ20 نیز عالی است زیرا تعلیق جلوی آن از نوع مک‌فرسون و عقب چند اتصالی است که مانند اکثر کراس‌اوورها تنظیم شده و می‌تواند دست‌اندازهای جاده‌های ناهموار را بدون ایجاد ناراحتی برای سرنشینان دفع کند.

    برجسته‌ترین ویژگی داخلی BJ20 صفحه‌نمایش لمسی 10.1 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن است که همانند نمایشگر یک لپ‌تاپ به نظر می‌رسد. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این خودرو نیز در بین چینی‌ها یکی از بهترین‌ها است. سانروف پانورامیک که تا عقب کشیده شده، یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه این کراس‌اوور چینی است که خصوصاً در شب، نمای جذابی به کابین خودرو می‌بخشد. در همین حال، برای سرنشینان عقب زیر آرنجی مرکزی تاشو و خروجی برق 12 ولت تعبیه شده است. صندوق بار ماشین نیز فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که با خواباندن صندلی‌های عقب بیشتر هم می‌شود.

    قیمت پایهٔ بایک BJ20 از حدود 14 هزار دلار آغاز می‌شود اما این رقم در بالاترین تیپ (که نمونهٔ مورد آزمایش هم از همین تیپ Luxury است) به بیش از 24 هزار دلار می‌رسد. آیا برای همهٔ ویژگی‌های مذکور، چنین قیمتی مناسب است؟ پاسخ این سؤال مثبت است زیرا هرچند این کراس‌اوور چینی هنوز هم کمی با مدل‌های جهانی فاصله دارد اما با این قیمت، کیفیتی حتی بالاتر از متوسط این کلاس را به همراه ویژگی‌هایی که عمدتاً در خودروهای گران‌تر پیدا می‌شوند را ارائه می‌کند. BJ20 برای پاک کردن خاطرات ناخوشایند خودروهای چینی سابق شروع بسیار خوبی است تا جایی که حتی می‌تواند به‌راحتی با خودروهای محبوب ژاپنی و کره‌ای به رقابت بپردازد.

    مشخصات فنی

    Baic BJ20 2018

    پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو
    قدرت 150 اسب بخار
    گشتاور 210 نیوتن متر
    گیربکس CVT
    محور محرک جلو
    مصرف سوخت 7.5 لیتر (ترکیبی)
    ظرفیت باک 60 لیتر
    طول/عرض/ارتفاع 4.45/1.84/1.70 متر
    فاصلهٔ محوری 2.67 متر
    قیمت پایه 14,000 دلار
    قیمت موردبررسی 24,300 دلار
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • شاید برای پیوستن با جشن کراس اوورهای الکتریکی کمی دیر شده باشد اما آئودی امسال شاسی‌بلند E-Tron را روانه میدان کرده و البته این تازه اول راه است.


    این خودروساز آلمانی بنا به گفته‌ی اتوکار در حال برنامه‌ریزی برای تولید کراس اوور الکتریکی دیگری بوده و این خودرو کمی بزرگ‌تر از Q2 و اندکی کوچک‌تر از Q3 خواهد بود.


    انتظار می‌رود یک کانسپت پیش‌نمایشی از این خودرو در سال آینده رونمایی شود و نسخه‌ی تولیدی هم ظاهراً در سال 2020 پدیدار خواهد شد؛ و برخلاف E-Tron که از معماری MLB استفاده کرده، این کراس اوور جدید از پلتفرم MEB گروه فولکس‌واگن استفاده خواهد کرد.


    این ساختار در خودروهای الکتریکی زیادی که در آینده توسط گروه فولکس‌واگن ساخته خواهند شد مورد استفاده قرار می‌گیرد و از انعطاف لازم برای زیرساخت محصولاتی با ابعاد گوناگون برخوردار است.


    به این ترتیب کراس اوور کامپکت و الکتریکی جدید آئودی قیمت رقابتی‌ای خواهد داشت چراکه هزینه‌های تولید تا حد امکان پایین خواهند آمد. اتوکار تخمین می‌زند قیمت این خودرو از حدود 30 هزار پوند آغاز شود.


    اگرچه هیچ فرد خارج از شرکت آئودی اطلاعاتی درباره‌ی قوای محرکه‌ی این کراس اوور جدید ندارد اما بنا به گفته‌ی مدیر طراحی آئودی، در طراحی این شرکت از E-Tron GT الهام گرفته خواهد شد.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت ششم، اولین دوئل از گروه اس‌یووی‌های بزرگ لوکس

    دوئل‌های گروه اس‌یووی‌های بزرگ لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

    کادیلاک اسکالید

    تاریخ معرفی: اکتبر 2013

    نسل کنونی: چهارم

    پلت‌فرم: K2XX جنرال موتورز

    امتیاز از کاربایر: – از 5

    امتیاز از کارانددرایور: 3 از 5

    فروش سال 2017 در اروپا: صفر دستگاه

    فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: صفر دستگاه

    فروش سال 2017 در آمریکا: 37,694 دستگاه

    فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 17,766 دستگاه

    رتبهٔ ایمنی از NHTSA

    تصادف از جلو: چهار ستاره

    تصادف از طرفین: پنج ستاره

    چپ کردن: سه ستاره

    امتیاز کلی: چهار ستاره

    گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

    نقاط مثبت: استایل آمریکایی، بهترین توانایی بکسل در کلاس خود، تجهیزات استاندارد فراوان

    نقاط منفی: سواری خشن، کیفیت داخلی سؤال‌برانگیز

     

    مرسدس بنز GLS

    تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک 2012

    نسل کنونی: دوم

    پلت‌فرم: –

    امتیاز از کاربایر: 3.6 از 5

    امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

    فروش سال 2017 در اروپا: 4,537 دستگاه

    فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 1,943 دستگاه

    فروش سال 2017 در آمریکا: 32,248 دستگاه

    فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 10,199 دستگاه

    رتبهٔ ایمنی از NHTSA

    تصادف از جلو: – ستاره

    تصادف از طرفین: – ستاره

    چپ کردن: – ستاره

    امتیاز کلی: – ستاره

    گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

    نقاط مثبت: پویایی رانندگی بالا در کلاس خود، قوای محرکهٔ عالی، کابین جادار و لوکس

    نقاط منفی: قیمت گران، لزوم پرداخت هزینهٔ اضافی برای ویژگی‌های بدیهی

     مقایسهٔ مشخصات فنی


    کادیلاک اسکالید

    مرسدس بنز GLS550

    پیشرانه 6.2 لیتری V8 4.8 لیتری V8
    تنفس طبیعی توئین توربو
    قدرت 420 اسب بخار 455 اسب بخار
    گشتاور 625 نیوتن متر 700 نیوتن متر
    گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 9 سرعته اتوماتیک
    محور محرک عقب یا چهارچرخ چهارچرخ
    شتاب صفر تا 96 5.8 ثانیه 5.4 ثانیه
    مسافت 400 متر 14.3 ثانیه 14.0 ثانیه
    حداکثر سرعت 180 کیلومتر/ساعت 215 کیلومتر/ساعت
    مصرف سوخت 13.8 لیتر (ترکیبی) 14.7 لیتر (ترکیبی)
    تولید آلایندگی 260 گرم/کیلومتر
    ظرفیت باک 98 لیتر 100 لیتر
    وزن 2540 کیلوگرم 2565 کیلوگرم
    طول 5.18 متر 5.13 متر
    فاصلهٔ محوری 2.94 متر 3.07 متر
    حجم صندوق بار 425 لیتر 453 لیتر
    ظرفیت سرنشین 7 یا 8 نفر 7 نفر
    ظرفیت بکسل 3.8 تن 3.4 تن
    قیمت پایه بریتانیا 66,794 پوند
    قیمت پایه آمریکا 75,990 دلار 70,545 دلار
    قیمت موردبررسی 75,990 دلار 95,945 دلار

    این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • حتماً می‌دانید که کلاس شاسی بلندها پادشاه جدیدی پیدا کرده است. این پادشاه لامبورگینی اوروس نام دارد و آن را می‌توان سریع‌ترین شاسی‌بلند احتراق داخلی در دنیا دانست. هیچ شاسی‌بلند دیگری نمی‌تواند پرفورمنس اوروس را داشته باشد. البته این را لامبورگینی می‌گوید؛ اما آیا این صحبت‌ها درست است؟ از پورشه بپرسید!


    اشتوتگارتی‌ها در برابر لامبورگینی اصلاً دست و پا بسته نبوده و کاین توربوی جدید را عرضه کرده‌اند. هر دو خودرو از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو استفاده می‌کنند اما تفاوت چشمگیری در قدرت تولیدی این قلب‌های آهنین وجود دارد به گونه‌ای قدرت اوروس به 650 اسب بخار می‌رسد درحالی‌که پرچم‌دار کاین از نظر خروجی پیشرانه 100 واحد کم‌توان‌تر است.


    این یک فاصله‌ی قابل‌توجه است و همان‌گونه که مشاهده خواهید کرد کاین چند دهم ثانیه‌ای کندتر است. زمانی که سرعت اوروس به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد کاین توربو سرعت 92 کیلومتر در ساعتی دارد. همچنین زمانی که سرعت اوروس 200 کیلومتر در ساعت است کاین توربو به سرعت 188 کیلومتر در ساعت می‌رسد.


    اما از نظر صدای اگزوز چه؟ این موضوع کاملاً به سلیقه افراد بستگی دارد اما ما اوروس را انتخاب می‌کنیم. کاین هم صدای بسیار خوبی دارد اما ما تن صدای اوروس و شعله‌های کوچک بیرون آمده از اگزوز را بیشتر دوست داریم.


    طبیعی است که شاسی‌بلند قوی‌تر این مقایسه سریع‌تر است اما ما تحت تأثیر کاین توربو که خیلی هم ارزان‌تر از رقیب می‌باشد قرار گرفته‌ایم. اگر شما خواهان یک شاسی‌بلند سریع بوده و همچنان می‌خواهید به پورشه وفادار بمانید کاین توربو را باید انتخاب کنید؛ اما اگر یک قدبلند فوق‌العاده سریع و در عین حال جادار می‌خواهید اوروس مناسب شما خواهد بود. در کل یک وضعیت برد-برد برقرار است.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
تعداد صفحات : 5 1 2 3 4 5