تبلیغات
مجله فوق تخصصی صنعت و طراحی خودرو - مطالب تیر 1398
منوی اصلی
مجله فوق تخصصی صنعت و طراحی خودرو
  • مهندسان ب‌ام‌و M تنها دست روی X3 نگذاشته‌اند بلکه شاسی‌بلند کوپه‌ی X4 نیز روانه‌ی کارخانه ی M پرفورمنس این برند شده و حالا هم فرصت تست و بررسی آن به ما دست داده است.


    البته شانس افراد برای دیدن این خودرو در خیابان‌ها خیلی زیاد نخواهد بود. در واقع خود X3 M کامپتیشن هم در جاده‌های بریتانیا به تعداد زیادی وجود نداشته و حتی میزان فروش X4 M کمتر هم می‌باشد. ب‌ام‌و پیش‌بینی می‌کند در سال اول عرضه تنها حدود 150 خریدار بریتانیایی اقدام به خرید رقیب مرسدس GLC 63 S کوپه بکنند.


    بدنه‌ی بازطراحی شده منجر به ایجاد برخی تغییرات قابل پیش‌بینی شده است. با طول 4658 میلی‌متری این خودرو اندکی طویل‌تر بوده و خط سقف نیز 49 میلی‌متر پایین‌تر قرار گرفته است. همچنین فاصله‌ی بین چرخه‌ای عقب اندکی بیشتر شده است. با وجود صندلی‌ها در جای خود شاهد فضای بار 525 لیتری خواهید بود که تنها 25 لیتر کمتر از فضای بار ب‌ام‌و X3 M کامپتیشن می‌باشد. البته زمانی که صندلی‌ها را تا کنید این فضا به 1430 لیتر خواهد رسید که کمتر از فضای بار 1600 لیتری برادر خود می‌باشد.


    اما خب همه‌چیز همین است. از دیگر جنبه‌ها این خودرو کاملاً مشابه X3 M کامپتیشن بوده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.1 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعتی نیز تفاوتی با شاسی‌بلند اسپورت ب‌ام‌و ندارند. حتی با سفارش یک آپشن می‌توان حداکثر سرعت خودرو را افزایش داد.


    بی‌شک فاکتور اصلی در تولید چنین پرفورمنس قابل‌توجهی یک نیروگاه 6 سیلندر 3 لیتری توربو است که تأکید زیادی روی کاهش وزن دارد. البته نمی‌توان استفاده از چنین پیشرانه‌ای را در مقایسه با پیشرانه‌های سنتی قبلی M یک بازگشت به عقب دانست بلکه قطعاً پیشرفت‌های شگرفی صورت گرفته است. دیدن اینکه مهندسان BMW چگونه توانسته‌اند پیشرانه‌ای توربو را تنظیم کنند واقع احساس‌برانگیز است. همین پیشرانه زیر کاپوت M3 جدید هم بکار خواهد رفت. همین پیشرانه که در پرچم‌دار سری 3 بکار خواهد رفت پتانسیل زیادی داشته و می‌توان قدرت بیشتری هم از آن گرفت.


    اینکه پیشرانه‌ی ب‌ام‌و قدرت 503 اسب بخاری دارد اتفاقی نیست چراکه پیشرانه‌ی 8 سیلندر مرسدس GLC 63 S کوپه و نیروگاه 6 سیلندر 2.9 لیتری آلفارومئو استلویو کوادروفولیو هم خروجی‌ای در همین حدود دارند؛ اما خب خودروهایی از این دست واقع نیازی به قدرت بیشتر ندارند.

    شتاب 4.1 ثانیه‌ای برای یک شاسی‌بلند نزدیک به 2 تنی نامعقول بوده و روشی که X4 M کامپتیشن در زمان تخت گاز به جلو می‌رود هیچ جای سؤالی از نظر پرفورمنس بر جای نمی‌گذارد. سیستم اگزوز تطبیقی M اسپورت نیز به‌صورت استاندارد در مدل کامپتیشن وجود داشته و طنین پر صدایی دارد. پاسخ پدال گاز به دستورات راننده خوب و خطی بوده اما شاید از نظر صدا جگوار اف پیس SVR با قدرت 542 اسب بخار کمی عصبی‌تر و پر سر و صداتر باشد.

    نهایتاً باید گفت شاید مهم‌ترین ویژگی‌ای که در X4 M کامپتیشن به چشم نمی‌خورد آن هیجان ذاتی خودروهای M است. این خودرو فقط سریع بوده و سواری آن جای تعریف زیادی ندارد. حتی در حالت کامفورت سواری نیز کوچک‌ترین دست‌اندازها را حس خواهید کرد و اگرچه شما می‌توانید دامپرها را تنظیم کنید اما واقعاً نیازی به حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس نخواهید داشت زیرا تفاوت‌های بسیار کمی بین این حالت‌های رانندگی وجود دارد.


    حالت‌های مختلف تنظیم فرمان هم همانند سیستم تعلیق تفاوت‌های زیادی ایجاد نکرده و تنها وزن فرمان را به‌صورت مصنوعی تنظیم می‌کنند که خیلی هم ضروری نیست. احتمالاً در حالت کامفورت فرمان شما شاهد بهترین ترکیب از وزن و بازخورد در یک محصول مدرن بخش M خواهید بود. یک شاسی‌بلند با چنین ابعاد و وزنی بسیار چابک بوده اما احتمالاً در جاده‌های پر پیچ و خم پورشه ماکان توربوی مجهز به پکیج پرفورمنس دو خودروی X3 M و X4 M را پشت سر خواهد گذاشت.


    برخلاف سیستم xDrive بکار رفته در M5، تنظیمات X4 M کامپتیشن که اکثراً روی چرخه‌ای عقب تمرکز دارد از حالت دیفرانسیل عقب سود نمی‌برد. شاید این تنظیمات به آن اندازه‌ای که انتظار داشتیم هیجان‌انگیز نیست اما در پیست سریعاً می‌توان به سرعت‌های بالا رسید زیرا چسبندگی زیاد با کنترل مناسب بدنه همراه می‌شود. دیسک‌های 395 و 370 میلی‌متری در جلو و عقب نیز نیروی توقف ضروری را تأمین می‌کنند.


    خب به کابین هم نگاهی بیندازیم که در آن احساس خوش‌ساخت بودن و شیکی داشته و از طراحی نسل پیشین داشبوردهای ب‌ام‌و استفاده شده که اصلاً هم چیز بدی نیست. برخی ویژگی‌ها همچون نشان‌های M، دکمه‌ها و صندلی‌های اسپورت باعث تمایز این خودرو از سایر نسخه‌های استاندارد می‌شود.


    نسل جدید ب‌ام‌و X4 M کامپتیشن یک خودروی پرفورمنس است که به ندرت آن را مشاهده خواهید کرد. این خودرو بازار بسیار محدودی دارد؛ اما سواری آن تقریباً با X3 M کامپتیشن مشابه است. به این ترتیب شاهد سیستم چهار چرخ محرکی خواهید بود که کنترل خوبی داشته و به شما اجازه می‌دهد کمی با وزن بالای خودرو بازی کنید. فرمان دقیق و پیشرانه‌ی 6 سیلندر قوی و دوست‌داشتنی از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند اما خب سواری خودرو مثل سنگ سفت است. اگر ظاهر این خودرو را دوست داشته باشید پس اختلاف قیمت 3 هزار پوندی آن با X3 مشکل چندانی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

    مشخصات ب‌ام‌و X4 M کامپتیشن

    • قیمت: 80110 پوند
    • پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بنزینی
    • قدرت/گشتاور: 503 اسب بخار/600 نیوتون متر
    • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
    • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.1 ثانیه
    • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
    • مصرف سوخت: 10.5 لیتر در هر صد کیلومتر
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • این جگوار XE فیس لیفت شده است. اولین سدان جمع‌وجور جگوار پس مدل ایکس تایپ چیزهای دوست‌داشتنی زیادی دارد اما به عنوان خودرویی که چهارمین سال تولدش را جشن می‌گیرد، XE نیازمند یک جراحی جدی بوده است. ما برای اولین بار پشت فرمان این خودرو نشستیم تا ببینیم که تغییرات اعمال شده چگونه بوده‌اند.


    جگوار اساساً روی موضوعی تمرکز داشته که نگرانی اصلی خریداران این کلاس را تشکیل می‌دهد: تکنولوژی داخل خودرو. تمامی صفحات نمایش قدیمی XE جای خود را به جدیدترین صفحات نمایش داده‌اند.


    نتیجه‌ی این کار ایجاد ظاهری زیباتر و احساسی مدرن‌تر نسبت به هر محصول آئودی یا ب ام و در این بازه قیمتی می‌باشد. سیستم تاچ پرو Dou جگوار که از مدل آی پیس گرفته شده دارای سه صفحه‌نمایش می‌باشد. این صفحات شامل نسخه‌ی 12.3 اینچی پشت آمپرهای دیجیتالی، صفحه لمسی 10.2 اینچی مرکزی و صفحه کوچک‌تر زیر آن برای کنترل سیستم تهویه مطبوع و تنظیمات صندلی‌ها می‌باشند.


    این خودرو همچنین از آینه وسط دیجیتالی سود می‌برد. این آینه‌ی جدید دید بهتری به عقب ایجاد می‌کند و میدان دید وسیع‌تری دارد که روی کاهش نقاط کور تأثیر مثبتی خواهد داشت. جدای از این‌ها تغییراتی در کابین دیده نمی‌شود اما خب کیفیت متریال بکار رفته بهتر شده است. فرمان جدید نیز ظاهر جذابی داشته و در دست نگه داشتن آن حس خوبی به راننده می‌دهد. اهرم تعویض دنده‌ی قبلی که از جای خود بالا می‌آمد جای خود را به یک نمونه‌ی جدید داده است.


    XE همچنان از نظر سواری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سیستم تعلیق این خودرو هنوز هم بدترین دست‌اندازها را با پایداری فوق‌العاده‌ای پشت سر گذاشته و حتی رینگ‌های 19 اینچی سفارشی نیز خللی به توانایی‌های آن وارد نمی‌کنند. اگرچه توانایی عبور از پیچ این سدان بریتانیایی در حد و اندازه‌های ب ام و سری 3 نیست اما توازن وزنی و پاسخ‌های فرمان آن بهتر است.


    خودروی حاضر در تست از پیشرانه‌ی 4 سیلندر دیزلی انجینیوم استفاده کرده است. این پیشرانه قدرت 178 اسب بخاری و گشتاور 430 نیوتون متری داشته و با مدل 320d ب ام و قابل‌مقایسه است؛ اما جگوار در دنیای واقعی بسیار کندتر است. ب ام و آرامش بیشتری هم دارد. این پیشرانه همانند دیگر قلب‌های تپنده‌ی XE به گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک ZF متصل شده است. گیربکس یاد شده نرم بوده و تعویض‌های خوبی دارد.


    خودروی حاضر در تست به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده اما خب واقعیت این است که سیستم موردبحث مزیت چندانی را به ارمغان نمی‌آورد. ما بجای پرداخت 1860 پوند برای این سیستم همچنان به XE دیفرانسیل عقب وفادار می‌مانیم.


    با وجود ظاهری جذاب، کابینی هوشمند و نصب برخی تکنولوژی‌های نوین، جگوار XE فیس لیفت بی‌شک خودروی جذاب‌تری در کلاس خود می‌باشد. این خودرو هنوز هم یکی از بهترین سواری‌ها را داشته و تنها از نظر چابکی و دینامیک سواری قافیه را ب ام و سری 3 می‌بازد. رقیب ژرمنی از نظر پیشرانه‌ها نیز برتری محسوسی به جگوار داشته اما خب باید گفت XE در کل خودروی جذابی است.

    مشخصات جگوار XE R دینامیک SE D180 AWD

    • قیمت: 39475 پوند
    • پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربودیزل
    • قدرت/گشتاور: 178 اسب بخار/430 نیوتون متر
    • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
    • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.4 ثانیه
    • حداکثر سرعت: 212 کیلومتر در ساعت
    • مصرف سوخت: 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر

    منبع: autoexpress

    نمایشگر ویدیو
    00:00
    05:46

    [دانلود ویدئو]
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • همین الان مک لارن 720S ستاره‌ی درخشان دنیای سوپرکارهاست چراکه شتاب گیری دیوانه‌وار آن تقریباً هر خودرویی را شرمنده می‌کند. تیونر آلمانی مشهور یعنی نوویتک به دنبال یادآوری این موضوع بوده که خودروی 600LT را هم نباید دست‌کم گرفت و به همین خاطر شاهد تغییرات چشمگیری در این خودرو هستیم. مهم‌تر اینکه این خودرو از پیشرانه‌ی قوی‌تری سود برده است.


    نوویتک پیشرانه‌ی 8 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربوی این سوپرکار بریتانیایی را دست‌خوش تغییر کرده و تنظیمات متفاوتی برای آن در نظر گرفته است. دو کیت اول کاملاً الکترونیکی هستند اما سومین کیت شامل برنامه‌ریزی دوباره‌ی پیشرانه و همچنین اگزوز پرفورمنس این تیونر می‌باشد. این کیت پرچم‌دار پرفورمنس استیج 2 نام داشته و قدرت خودرو را به عدد قابل‌توجه 688 اسب بخاری می‌رساند.


    بنا به گفته‌ی این شرکت افترمارکتی، قدرت به دست آمده باعث می‌شود مک لارن 600LT تنها در عرض 2.8 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز 333 کیلومتر در ساعت باشد. اگرچه این عملکرد تنها اندکی بهبود نسبت به مدل استاندارد را نشان می‌دهد اما حدس می‌زنیم این ارتقای عملکرد در پیست خود را نشان دهد. 600LT نوویتک همچنین از فنرهای اسپورتی سود برده که ارتفاع خودرو را 30 میلی‌متر پایین می‌آورد. رینگ‌های ووسن نیز در دسترس هستند که ابعاد 20 و 21 اینچی در جلو و عقب دارند.


    البته تغییرات ظاهری خودرو نسبتاً ملایم هستند. در نمای جلو کاپوتی سفارشی با محفظه‌ی بار را می‌بینیم که گیرایی بیشتری به دماغه‌ی این خودرو بخشیده است. در نمای عقب هم ایرباکس دوتکه‌ای کربنی را می‌بینیم که به عبور بهتر هوا کمک می‌کند. داخل کابین نیز پوشش‌های چرم و آلکانترای متنوعی وجود دارند که خریداران می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند.



    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • آلفارومئو پیش از اینکه در فرانسه و اتریش روی فرم بیاید سه مسابقه را بدون کسب امتیازی پشت سر گذاشته بود اما هفته‌ی پیش این تیم با دو راننده‌ی خود یعنی کیمی رایکونن و آنتونیو جیووینازی عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشت.


    در حال حاضر آلفارومئو 30 امتیاز کمتر از مک لارن داشته و در رتبه‌ی ششم قرار گرفته است و قطعاً آن‌ها از حضور در چنین جایگاهی خوشحال نیستند.


    مدیر این تیم در مصاحبه با اتواسپورت گفته است:

    من فکر می‌کنم نسبت به دو یا سه مسابقه‌ی قبلی بهتر عمل کرده و رو به پیشرفت هستیم. ما باید سرعت خود را کمی بیشتر کنیم تا بتوانیم با خودروهای مک لارن رقابت نماییم و این هدف بعدی ما خواهد بود.

    او ادامه می‌دهد:

    اگر به چند مسابقه‌ی قبلی نگاه کنید خواهید دید که مک لارن جلوتر بوده اما ما به‌روزرسانی‌های زیادی خواهیم داشت. ما بسته‌ای خاص برای سیلورستون داریم و در آلمان و مجارستان هم بهتر خواهیم بود اما خب باید واقع‌بین بود چراکه همه‌ی تیم‌ها به دنبال کسب امتیاز هستند.

    مدیر تیم آلفارومئو همچنین درباره‌ی پیشرفت جیووینازی در تیم صحبت کرده و گفته که او در مسابقات قبلی بسیار قوی به نظر رسیده و کسب امتیاز برای افزایش اعتمادبه‌نفس بسیار مهم می‌باشد.


    مدیر این تیم فرمول 1 اضافه کرده است:

    حداقل اینکه او هیچ سؤال دیگری درباره‌ی کسب اولین امتیازها نخواهد داشت. او در مسابقه بسیار خوب ظاهر شده و این یک قدم روبه‌جلو در فصل جاری می‌باشد.

    مسابقه‌ی بعدی گرندپری بریتانیا است که چهاردهم جولای در پیست مشهور سیلورستون برگزار خواهد شد.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • خودروهای اسپورت با پیشرانه‌ی تنفس طبیعی بیش‌ازپیش نایاب می‌شوند؛ و اگرچه که توربو هر روز پرطرفدارتر می‌شود اما قطعاً نقطه‌ضعفی دارد و آن تأخیر است. چگونه می‌توان با این مشکل مبارزه کرد؟

    turbo-glow
    به علت تأکید مستقیم و شدید روی کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در چند سال گذشته، حتی خودروهایی با عملکرد پایین‌تر نظیر آبارث 124 نیز از توربو استفاده می‌کنند. خودروسازها برای پر کردن فاصله‌ی عملکردی خودروها به توربو روی آورده‌اند و از بین بردن این تأخیر هم‌اکنون به مسئله‌ای مهم در توسعه‌ی قوای محرکه بدل شده است.

    لگ (تأخیر) توربو چیست؟

    توربوشارژرها در ذات خود با جریان گازهای اگزوز که فشار و سرعت لازم برای چرخش پروانه و یا توربین داخل این سیستم را تأمین می‌کنند کار کرده و باعث می‌شوند تا هوا با سرعت بیشتری به داخل سیلندر هدایت شود که این نیز به نوبه خود قدرت را افزایش می‌دهد. بنابراین با افزایش سرعت، جریان گاز اگزوز به همراه سرعت چرخش پروانه افزایش می‌یابد.

    ferrari-f40
    متأسفانه معنی سخن این است که فاصله‌ی زمانی به این شکل ایجاد می‌شود که گازهای اگزوز مجبورند راه خود را از سیلندر و منیفولد به داخل توربوشارژر بیابند؛ بنابراین تأخیر توربو به عنوان فاصله‌ای بین استفاده از پدال گاز و پاسخ توربو تعریف شده که منجر به انتقال ناهنجار قدرت می‌شود.

    در خودروهای مدرن توربو به گونه‌ای برنامه‌ریزی و ساخته شده که تا حد ممکن تحویل قدرت خطی داشته باشد اما در دهه‌ی 80 و 90 میلادی، خودروهایی نظیر پورشه 935 و فراری F40 به خاطر قدرت غیرمنتظره‌ی خود مشهور شده بودند.

    porsche_935-02-baby-1977_r4
    پیشرانه‌ی 6 سیلندر تخت پورشه 935 توربوشارژر بزرگی داشت که بیش از 800 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد اما تأخیر توربوی آن بسیار مشهود بود.

    خب حالا راه‌حل‌ها برای کم کردن و یا از بین بردن کامل این تأخیر چیست؟

    • توربوهای Twin-scroll

    توربین با اسکرول دوبل به‌طور مؤثری یک مجموعه‌ی کارا را ایجاد می‌کنند. با استفاده از دو دریچه ورودی برای گازهای اگزوز، این نوع توربوها برای به‌کارگیری در سرعت‌های مختلف جریان گازهای اگزوز طراحی شده‌اند و تأخیر توربو را کاهش می‌دهند.

    Twin-scroll turbos
    اولین دریچه برای سرعت‌های پایین پیشرانه طراحی شده، جایی که سرعت جریان گاز اگزوز پایین بوده و بنابراین از نظر قطر کوچک است. این بخش فشار را در پره‌های توربین به حداکثر می‌رساند. دریچه دوم از نظر اندازه بزرگ‌تر بوده تا بتواند در برابر سرعت بالای جریان گاز اگزوز عملکرد بهتری داشته باشد.

    • توربوهایی با هندسه متغیر

    یک روش پیچیده‌تر و با اطمینان کمتر که تأخیر توربو را کاهش می‌دهد استفاده از این نوع سیستم‌ها است. این سیستم از پره‌های دینامیکی در داخل توربین استفاده می‌کند که می‌توانند نسبت به زاویه‌ی شفت چرخشی مرکزی باز یا بسته شوند. از نظر تئوری سخن به این معنی است که پره‌ها می‌توانند به خاطر بهره بردن از مزیت سرعت‌های پایین پیشرانه بسته شوند و سپس به‌طور پیش‌رونده برای استفاده حداکثر از مساحت سطح پره بازشوند.

    turbos
    خطرات این تکنولوژی به ریسک باز نشدن پره‌ها با افزایش سرعت بازمی‌گردد. اگر پره‌ها بسته بمانند، توربوشارژر هوای بیشتری را به سیلندرها می‌فرستد و دور پیشرانه‌ی بالا به سادگی می‌تواند پیشرانه‌ها را از کار بیندازد.

    • نیتروژن

    NOx برای ایجاد فشار داخل هر سیلندر بکار گرفته می‌شود. تا زمانی که این فشار به‌طور مستقیم با سرعت گاز اگزوز ارتباط دارد، ورود نیتروژن به فرایند احتراق برای افزایش فشار آنی صورت می‌پذیرد و این به معنی عملکرد بهتر توربو خواهد بود.

    vin-diesel-with-nitrous-oxide

    • توربوهای سکونشئال

    دو معمولاً بهتر از یک است و همین مورد در رابطه با توربو نیز صدق می‌کند. یک توربوی کوچک و یک توربوی بزرگ برای افزایش عملکرد پیشرانه در محدوده‌ی وسیع دور پیشرانه با یکدیگر کار می‌کنند که این امر منجر به کاهش تأخیر توربو می‌شود. توربوی کوچکتر به ورودی کمتری برای عمل کردن نیاز دارد و بنابراین در دورهای پایین پیشرانه کار می‌کند. با افزایش سرعت پیشرانه، توربوی بزرگ‌تر وارد مدار می‌شود و از پره‌های بزرگ‌تر برای افزایش فشار گاز اگزوز برای وارد شدن به محفظه احتراق استفاده می‌کند.

    Sequential turbos
    مزدا RX-7، نیسان GTR و پورشه 911 توربو از این ترکیب سود می‌برند. توئین توربوها می‌توانند کلیدی طلایی برای سطوح بالای گشتاور و قدرت باشند زیرا از مزیت انعطاف‌پذیری اندازه‌ی توربوها سود می‌برند.

    • توربوی هیبرید الکتریک

    سیستم‌های الکتریکی تقریباً در همه‌ی جنبه‌های خودرویی نفوذ کرده‌اند و بنابراین توربوها نیز از این نفوذ در امان نبوده‌اند. با استفاده از یک پیشرانه‌ی الکتریکی بین ورودی و خروجی توربوشارژر، فشار از طریق شفت مرکزی توربو و به منظور در مدار نگه داشتن آن اعمال شده و برای فرایند چرخش پره‌ها آماده می‌گردد.

    Electric hybrid turbo
    در این فناوری که ابتدا در فرمول 1 مورد استفاده قرار گرفته، قدرت پیشرانه به‌طور متناوب و حتی در زمانی که سرعت جریان گاز اگزوز پایین است با استفاده از توربو بهبود می‌یابد و تأخیر آن بسیار پایین می‌آید. آئودی SQ7 ادعا می‌کند اولین خودرویی است که از این فناوری استفاده می‌کند. با پایین آمدن هزینه‌های توربوی الکتریکی و قابل‌ابتیاع شدن آن انتظار می‌رود که این سیستم بر سایر سیستم‌های پرخوران غلبه نماید.

    Electric Turbocharger
    اما آیا این راه‌حل‌ها بهترین هستند؟

    اگرچه که انتقال قدرت در پیشرانه‌های مجهز به توربوهای قوی می‌تواند چشمگیر باشد اما این سیستم در مقایسه با پاسخ فوری پدال گاز پیشرانه‌های تنفس طبیعی یا مجهز به سوپرشارژر عجیب‌وغریب است. خودروسازانی همچون ولوو حتی از دو سیستم توربوشارژر و سوپرشارژر برای به حداکثر رساندن قدرت و از بین بردن تأخیر استفاده می‌کنند.

    Sport mode reduces turbo lag
    اگرچه که این راه‌حل‌ها تقریباً تأخیر توربو را در خودروهایی چون پورشه 911 و مک لارن 570S از بین برده‌اند اما انتظار برای تغییری ناگهانی در قدرت خودرو می‌تواند شخصیت منحصربه‌فردی به آن بخشیده و خودروهای مجهز به توربوهای مدرن را غیرهیجانی و سست نشان دهد. شکی وجود ندارد که این راه‌حل‌ها خوب هستند اما گاهی اوقات برخی روش‌های قدیمی هم چیز بدی نیستند.

    1997 Porsche 911 Turbo S
    1997 Porsche 911 Turbo S
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • زمانی که لامبورگینی تصمیم بسیار مهم ورود به دنیای شاسی بلندها را گرفت به خوبی می‌دانست که این کار نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین برای تولید محصولاتی در شمارگان بالا و زیاد است.


    لامبورگینی پیش از تولید اوروس اقدام به گسترش تأسیسات سنگ آگاتا بولونیا کرد و مساحت آن را از 80 هزار مترمربع به 160 هزار مترمربع رساند. یکی از ویژگی‌های جدید این کارخانه تأسیسات رنگ‌آمیزی هنرمندانه‌ای است که هم‌اکنون می‌توانید ویدئوی آن را مشاهده کنید.


    این مرکز رنگ‌آمیزی فضای بزرگی را به خود اختصاص داده و ابزارها و ربات‌های پیشرفته را باهم ترکیب کرده تا از رنگ‌آمیزی بسیار عالی برای محصولات این برند اطمینان حاصل شود.


    رنگ همیشه از اهمیت بالایی برای لامبورگینی برخوردار بوده و همگی می‌دانیم که این برند برخی از جذاب‌ترین رنگ‌های بدنه را برای محصولات خود معرفی کرده است. این خودروساز ایتالیایی می‌گوید سایت رنگ‌آمیزی جدیدش باعث ارائه‌ی آپشن های رنگ نامحدود برای محصولات خود می‌شود.


    سفارش یک لامبورگینی از کارخانه رویدادی است که در هر سال تنها برای چند هزار نفر از افراد سراسر دنیا رخ می‌دهد و البته چنین کاری هزینه‌ی قابل‌توجهی در پی دارد. اگر مشتریان خواهان رنگ‌های سفارشی باشند باید هزینه‌ی سنگین آن را نیز در نظر بگیرند. البته طبیعی است که خریدار چنین خودروهایی از حساب بانکی پروپیمان برای سفارش رنگ دلخواه خود برخوردار است. با تاسیس این مرکز رنگ‌آمیزی جدید، لامبورگینی می‌تواند آرزوهای خریداران را به واقعیت تبدیل کند.

    نمایشگر ویدیو
    00:00
    01:15

    [دانلود ویدئو]
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • رنو فروش شاسی‌بلند کوپه‌ی آرکانا در روسیه را آغاز کرده است. این خودرو حداقل در زمان فعلی فقط مختص این کشور خواهد بود.


    آرکانا که از پنجم جولای قابل سفارش است قیمت پایه‌ی 10041990 روبلی (حدود 15900 دلار) دارد. با این پول شاهد خودرویی خواهد بود که از پیشرانه‌ی 1.6 لیتری 114 اسب بخاری تنفس طبیعی استفاده کرده و قدرت خود را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به چرخه‌ای جلو منتقل می‌کند.


    از جمله تجهیزات استاندارد آرکانا می‌توان به چراغ‌های LED، رینگ‌های 17 اینچی، سیستم صوتی رادیو کانکت، بلوتوث، شیشه‌های برقی، سیستم تهویه مطبوع و ستون فرمان تلسکوپی اشاره کرد.


    مشتریان می‌توانند پیشرانه‌ی جدیدتر TCe 150 را انتخاب کنند که از نوع 1.3 لیتری توربو بوده و قدرت 150 اسب بخاری دارد. این پیشرانه به گیربکس ایکس ترونیک CVT متصل شده است. قیمت آرکانای مجهز به این پیشرانه و گیربکس از 1229990 روبل (19300 دلار) آغاز می‌شود. البته برای خرید مدل چهار چرخ محرک باید 1725 دلار دیگر هم بپردازید.


    رنو آرکانا با سه سطح تجهیزات لایف، درایو و استایل عرضه می‌شود و البته یک نسخه‌ی سفارشی با نام وان هم در دسترس است. این مدل سفارشی از بیشترین تجهیزات سود برده و 23500 دلار قیمت دارد. این نسخه از همان پیشرانه‌ی 150 اسبی و سیستم چهار چرخ محرک سود برده و سه حالت رانندگی اسپورت، اقتصادی و شخصی دارد.


    بسته به تریم انتخابی، از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به صفحه‌نمایش 8 اینچی، اپل کارپلی، اندروید اتو، سیستم صوتی Bose و نورپردازی کابین اشاره کرد. دوربین 360 درجه، پایش نقاط کور و… نیز از جمله تجهیزات کمک‌راننده‌ی آرکانا هستند.


    هفت‌ رنگ بدنه در دسترس هستند که دو رنگ قرمز و قهوه‌ای خاص مدل TCe 150 می‌باشند.


    آرکانا که در تأسیسات رنو در مسکو تولید شده و به لطف ارتفاع زیاد از سطح زمین و سیستم تعلیق گیرا مناسب آب‌وهوای خاص روسیه می‌باشد.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • افرادی که در حال برنامه‌ریزی برای خرید هوندا سیویک تایپ R هستند باید از امروز قیمت بیشتری را پرداخت کنند. گفته شده قیمت این خودرو با افزایش 610 دلاری مواجه شده که 600 دلار آن به افزایش قیمت پایه مربوط بوده و 10 دلار هم افزایش هزینه‌های تحویل را شامل می‌شود. به این ترتیب قیمت خودروی هوندا هم‌اکنون از 37230 دلار آغاز می‌شود که 930 دلار هم هزینه‌های تحویل را نیز دربردارد. شایان ذکر است قیمت سیویک تایپ R در سال 2017 یعنی اولین سال معرفی این خودرو برابر با 34775 دلار بوده است.


    هوندا سال پیش این خودرو را با تجهیزات استاندارد بیشتر همچون سیستم صوتی به روز شده و ارتباط بلوتوثی بهتر معرفی کرده بود. این خودروساز همچنان دکمه‌های روی فرمان را بهبود بخشیده و چراغ پشت آمپر جدیدی را برای ترمز پارک در نظر گرفته بود. نگهدارنده ی فنجان بزرگ‌تر و دکمه‌ی فیزیکی کنترل سرعت فن نیز جزو دیگر تغییرات این خودرو محسوب می‌شوند.


    هوندا گفته بود قیمت پایه‌ی سیویک تایپ R مدل 2019 برابر با 36595 دلار است که آن‌هم افزایش 1000 دلاری نسبت به قیمت مدل سال 2018 را نشان می‌داد. البته این برند در ژانویه سال جاری هزینه‌ی تحویل را با افزایش 25 دلاری به 920 دلار رساند که باعث می‌شد قیمت این خودرو به 36620 دلار برسد. هم‌اکنون و در میانه‌ی سال افزایش قیمت حدود 2500 دلاری نسبت به اولین سال معرفی این خودرو را شاهد هستیم.


    زیر کاپوت این خودرو همان پیشرانه‌ی 2 لیتری توربو با قدرت 306 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتون متر قرار دارد. این پیشرانه به گیربکس 6 سرعته متصل بوده و از عملکرد هماهنگی دور پیشرانه‌ی خودکار سود می‌برد.


    خریداران بیش از هر زمان دیگری خودروهای گران‌تر را می‌خرند و حتی سیویک تایپ R هم از این قضیه مستثنا نیست. قیمت رقبایی همچون سوبارو WRX STI و فولکس‌واگن گلف R هم افزایش داشته است. اگرچه سیویک تایپ R خودرویی دیفرانسیل جلو است اما از نظر لذت رانندگی هیچ کم و کسری ندارد
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • جیپ رانگلر مدل 2020 به‌روزرسانی‌های مهمی داشته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اضافه شدن قوای محرکه‌ی هیبریدی برای مدل آنلیمیتد صاحارا اشاره کرد.


    با توجه به اسناد منتشر شده می‌توان گفت رانگلر آنلیمیتد صاحارا هم‌اکنون به‌صورت استاندارد با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.6 لیتری پنتاستار، 6 سیلندر 3.6 لیتری ای تورک و 4 سیلندر 2 لیتری ای تورک عرضه می‌شود. دو پیشرانه‌ی آخری از سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی سود می‌برند. رم 1500 نیز قبلاً با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.6 لیتری هیبریدی عرضه شده است.


    موضوع جالب اینکه رانگلر آنلیمیتد صاحارا تنها رانگلر مدل سال 2020 است که با این پیشرانه‌ها در دسترس می‌باشد. دیگر مدل‌ها همچون آنلیمیتد اسپورت و روبیکان تنها با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.6 لیتری و 4 سیلندر 2 لیتری غیرهیبریدی عرضه می‌شوند.


    هر دو پیشرانه‌ی 3.6 و 2 لیتری ای تورک باعث می‌شوند قیمت رانگلر افزایش پیدا کند. برای مثال انتخاب پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.6 لیتری هیبریدی ای تورک باعث می‌شود قیمت پایه‌ی این خودرو 1000 دلار افزایش یابد. این پیشرانه به همراه گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک باعث می‌شود قیمت کل خودرو 3 هزار دلار بالاتر برود. البته استفاده از پیشرانه‌ی 2 لیتری ای تورک و گیربکس یاد شده باعث می‌شود خودرو 1000 دلار ارزان‌تر دربیاید.


    اگرچه در اسناد منتشر شده خبری از پیشرانه‌ی 3 لیتری توربودیزل نبوده اما انتظار می‌رود رانگلر 2020 با این نیروگاه آهنین هم عرضه شود. این پیشرانه اخیراً در رم 1500 قابل انتخاب بوده و قدرت 260 اسبی و گشتاور 650 نیوتون متری دارد.
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • رئیس نیسان استرالیا این شرکت را برای سرمایه‌گذاری در تولید نسخه‌ی قوی‌تر پیکاپ ناوارا که می‌تواند با فورد رنجر رپتور رقابت کند تحت‌فشار گذاشته است. او می‌خواهد در این خودرو بجای پیشرانه‌ی 4 سیلندر توربودیزل کنونی نیروگاهی با سیلندرهای بیشتر بکار رود.


    استفان لستر به کارز گاید گفته است:

    ما دوست داریم تیم نیسان پیشرانه‌های قدرتمند بکار رفته در سایر محصولات را روی ناوارا نصب کند. مطمئن باشید که ما همیشه به آن‌ها می‌گوییم یک محفظه پیشرانه‌ی بزرگ برای قرار گرفتن نیروگاهی با سیلندرهای بیشتر وجود دارد.


    حتی اگر لستر به آرزوی خود هم برسد احتمال عرضه‌ی چنین خودرویی در آمریکا وجود ندارد. در این کشور پیکاپ میان سایز فرونتیر عرضه می‌شود که وجه اشتراکی با نسل فعلی ناوارا ندارد. نسل جدید فرونتیر ظاهراً در سپتامبر سال 2020 عرضه خواهد شد اما گفته می‌شود این خودرو از پلتفرم ناوارا استفاده نخواهد کرد.


    نسل فعلی فرونتیر به عنوان خودروی مدل سال 2005 عرضه شده اما فروش برای چنین خودروی قدیمی‌ای هنوز هم مناسب است. نیسان تا ژوئن 2019 فروش 39322 دستگاهی را ثبت کرده که افت 5.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش را نشان می‌دهد. با وجود چنین فروش مناسبی، نیسان نیازی به عجله برای تولید نسل جدید فرونتیر وجود ندارد.


    از طرف دیگر تصاویر جاسوسی نشان می‌دهند فورد در حال آماده‌سازی رنجر رپتور برای عرضه در آمریکاست. این خودرو ظاهراً بجای پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربودیزل بکار رفته در رنجر رپتور سایر بازارها از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 2.7 لیتری توربو با قدرت 325 اسب بخار و گشتاور 542 نیوتون متر استفاده خواهد کرد.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • بخش سفارشی ساز پورشه شاید گستردگی کار برندهایی همچون رولزرویس یا بنتلی را نداشته باشد اما این بخش برنامه‌ی شخصی‌سازی گسترده‌ای را برای خریداران محصولات این برند آلمانی در نظر گرفته است. پورشه 911 در سال گذشته فروش 35573 دستگاهی داشته که رشد 10 درصدی نسبت به سال 2017 را نشان می‌دهد. جالب اینکه تقریباً همه‌ی این خودروها باهم فرق داشته‌اند!


    کریستین فریدل مدیر تأسیسات Zuffenhausen در مصاحبه با اتوکار اعلام کرده علیرغم آمار فروش بالا، پورشه حداکثر 2 خودروی مشابه را در یک سال تولید می‌کند. این مدیر ارشد گفته پورشه به زودی آپشن های شخصی‌سازی بیشتری را نیز برای خریداران محصولات این شرکت در نظر خواهد گرفت.


    او با اشاره به مدل‌های 911 و 718 خاطرنشان ساخته آپشن های بسیار زیاد پورشه شخصی‌ترین خودرو را می‌سازد. جالب اینکه 39 نسخه‌ی گوناگون از این دو خودرو در کارخانه‌ی Zuffenhausen مونتاژ می‌شود. به عنوان یادآوری باید گفت مدل‌های پانامرا و پانامرا اسپورت توریسمو و ماکان در تأسیسات لایپزیک تولید می‌شوند. همچنین کاین هم در براتیسلاوای اسلواکی مونتاژ می‌شود؛ اما مدل‌های الکتریکی تایکان و تایکان کراس توریسمو در Zuffenhausen تولید خواهند شد.


    فکر نکنید که تنها 911 و 718 با آپشن های سفارشی زیادی در دسترس هستند زیرا بخش سفارشی ساز پورشه روش‌های زیادی برای شخصی‌سازی پانامرا و شاسی بلندهای خود دارد. اگر به یاد داشته باشید قبلاً یک پورشه پانامرا اسپورت توریسمو E-Hybrid بنفش‌رنگ معرفی شد که از رنگ بنفش در ورودی‌های هوای کابین هم استفاده کرده بود. این خودرو اکتبر سال 2017 رونمایی شد و قیمت آن پیش از سفارش لوازم جانبی به 270 هزار دلار می‌رسید. این نشان می‌دهد اگر شما بخواهید و پولش را داشته باشید، پورشه یک خودروی سفارشی قابل‌توجه را تحویلتان می‌دهد.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • در اوایل صبح روز چهارشنبه دهم جولای، قطاری که خودروهای صفرکیلومتر را حمل می‌کرد در نوادا در نزدیکی مرز یوتا از ریل خارج و دچار حادثهٔ شدیدی شده است. به گزارش رسانه‌های محلی، این حادثه در ساعت 5:30 صبح روی داده و منجر به هیچ جراحت یا صدمهٔ انسانی نشده اما به 33 دستگاه خودروی صفرکیلومتر خسارت‌هایی را وارد ساخته است.

    طی این حادثه خودروهایی شامل جیپ گلادیاتور، جیپ رانگلر، جی‌ام‌سی سی‌یرا و شورلت سیلورادو از واگن‌ها به بیرون پرتاب شده و در منطقه پخش شده‌اند. مقامات محلی گفته‌اند که مسئولین در حال بررسی و تحقیق برای یافتن علت این حادثه هستند اما گفته‌اند که ممکن است نوسانات شدید دما بین روز و شب در منطقه ریل‌ها را جابجا یا از هم جدا کرده باشد. به گفتهٔ مقامات، احتمالاً پاک‌سازی منطقه بین هفت تا دَه روز زمان خواهد برد.

    تصاویری که از این حادثه منتشر شده نمایی اجمالی از بلایی که سر خودروهای صفرکیلومتر بخت‌برگشته آمده را نشان می‌دهد. به دلیل باز شدن درهای واگن‌ها، بسیاری از خودروها به بیرون پرتاب شده‌اند اما میزان خسارت در آن‌ها متفاوت است. مثلاً یک جیپ رانگلر سفیدرنگ که بیرون افتاده آمادهٔ رانندگی به نظر می‌رسد اما از سوی دیگر تعدادی از پیکاپ‌های جیپ گلادیاتور آسیب شدیدی دیده و حتی یکی از آن‌ها روی سقف افتاده است. در همین حال، یک شورلت سیلورادو هم دیده می‌شود که روی یک جی‌ام‌سی سی‌یرا قرار گرفته است.

    البته این حادثه می‌توانست بسیار بدتر از این باشد زیرا قطار علاوه بر خودروهای صفرکیلومتر، مواد خطرناکی مثل مواد شیمیایی قابل اشتعال را هم حمل می‌کرده است اما خوشبختانه تنها واگن‌های حامل خودرو آسیب دیده‌اند. خودروهایی که در این حادثه دچار آسیب شده‌اند حتی اگر خسارتی جزئی دیده باشند به‌احتمال‌زیاد همگی اوراق خواهند شد زیرا اگر این خودروها به نمایندگی‌های فروش تحویل داده شوند و شخصی طی تصادف داخل یکی از آن‌ها دچار آسیب گردد مسئولیت قانونی شدیدی در انتظار خودروسازان خواهد بود و این شرکت‌ها هرگز چنین ریسکی نخواهند کرد.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • سیتروئن در دو سال آینده سه سدان جدید را عرضه خواهد کرد. اولین سدان از این دسته مدل جدید C6 است که سال آینده شاهد رونمایی آن خواهیم بود.


    مدیر بازاریابی سیتروئن این خبر را در مصاحبه با اتوکار تائید کرده و خاطرنشان ساخته طراحی این مدل‌های جدید از رسوم سنتی صنعت خودرو پیروی نخواهد کرد.

    Citroen CXperience
    آرنود بلونی گفته است:

    اعتقاد ما بر این است که هنوز هم فضا برای تولید سدان ها وجود دارد. زمانی که شما تمامی خودروها را با آپشن قوای محرکه‌ی الکتریکی یا پلاگین هیبریدی در نظر بگیرید بنابراین فرصت‌هایی برای طراحی‌های خلاقانه وجود خواهد داشت.


    علاقه‌ی سیتروئن به سدان های عجیب تاریخچه‌ی دور و درازی دارد و اگرچه آمار فروش سدان ها در سراسر دنیا با افت مواجه بوده اما این خودروساز فرانسوی فعلاً نمی‌خواهد از سدان ها دست بکشد.
    مدیر این برند اضافه می‌کند:

    خیزش شاسی بلندها را نمی‌توان نادیده گرفت اما همین موضوع باعث می‌شود ما هدف و ظاهر یک سدان را دوباره تصور کنیم. من نمی‌خواهم از واژه‌ی مخرب استفاده کنم زیرا می‌توان تفسیر اشتباهی از آن داشت اما من قول می‌دهم که ظاهر این خودروها بسیار اصیل باشد. خودروی ریسکی تولید نخواهیم کرد زیرا می‌خواهیم آن را بفروشیم ولی ظاهر آن از ویژگی‌های جالبی برخوردار خواهد بود.


    C6 جدید چند وقتی است که در حال توسعه بوده و شروع این پروژه با معرفی کانسپت Cxperience در سال 2016 کلید خورده است. نسخه‌ی تولیدی سدان پرچم‌دار سیتروئن طبق انتظارات در نمایشگاه پاریس 2020 معرفی خواهد شد.

    Citroen Metropolis Concept

    دو سدان دیگر هم در سال 2021 معرفی می‌شوند و مدیر سیتروئن تنها گفته که این خودروها بجای اینکه پسوند کانسپت را یدک بکشند نمونه‌های تولیدی نهایی خواهند بود. مدیر بازاریابی این برند گفته تمرکز این خودروها روی بازار چین خواهد بود جایی که تقاضا برای سدان های راحت و نرم هنوز هم بالاست.
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • هرچند آیندهٔ شورلت کامارو چندان مشخص نیست و حتی ساخت نسخهٔ Z28 نسل فعلی آن‌هم لغو شده اما شرکت Specialty Vehicle Engineering متوقف نشده و کامارو ینکو Stage II مدل 2020 را معرفی کرده است. این خودرو که بر اساس کامارو SS با پکیج 1LE ساخته شده است، از همان موتور 6.2 لیتری V8 استفاده می‌کند که البته حجم آن به 6.8 لیتر افزایش پیدا کرده است؛ اما SVE در اینجا متوقف نشده و موتور را به میل‌لنگ فولادی فورج‌کاری شده، پیستون‌های آلومینیومی فورج‌کاری شده، سرسیلندرهای جریان بالای CNC و یک سوپرشارژر عملکرد بالا هم مجهز کرده است.

    علاوه بر این، سیستم سوخت‌رسانی و انژکتورهای خودرو نیز ارتقاء پیدا کرده است. به لطف همهٔ این تغییرات، حالا این پیشرانه 1000 اسب بخار قدرت و 1186 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال این نیروی عظیم نیز توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما SVE هنوز مشخصات عملکردی کامارو ینکو مدل 2020 را اعلام نکرده است.

    ازآنجایی‌که این مدل بر اساس کامارو SS 1LE ساخته شده، به سیستم کنترل سواری مغناطیسی و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی مجهز است. علاوه بر این، سیستم تعلیق با تنظیم عملکردی و سیستم خنک‌کنندهٔ سنگین که شامل خنک‌کنندهٔ روغن، رادیاتور دوقلو، خنک‌کنندهٔ گیربکس و خنک‌کنندهٔ دیفرانسیل می‌شود هم برای کامارو ینکو در نظر گرفته شده است؛ اما علاوه بر ارتقاء عملکرد، SVE با رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی که با لاستیک‌های عملکردی میشلن PS4S پوشیده شده‌اند به همراه کالیپرهای ترمز قرمزرنگ Yenko و کاپوت فیبر کربنی با دریچه‌ای بزرگ، به ظاهر این کامارو نیز نمای منحصربه‌فردی بخشیده است.

    تغییرات داخلی کامارو ینکو اما جزئی هستند و صرفاً شمارهٔ ساخت خودرو و کف‌پوش‌های دوخته‌شده برای آن در نظر گرفته شده است. دیگر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ این کاماروی قدرتمند نیز شامل پشت‌سری‌های دوخته‌شده، پارکابی‌های ینکو و سوئیچ خاص می‌شود. از کامارو ینکو Stage II مدل 2020 تنها 50 دستگاه تولید می‌شود و قیمت پایهٔ آن از 69 هزار دلار آغاز می‌گردد.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • مینی ون جدید کرایسلر وویاجر در تریم پایه‌ی L خود قیمت 28480 دلاری دارد. مدل مجهزتر LX حداقل قیمت 31290 دلاری داشته و برای مدل فول LXI باید 34490 دلار پرداخت کرد. البته این مدل آخری تنها مختص خریداران ناوگانی و سازمانی است.


    وویاجر از نظر فنی و بصری مشابه پاسیفیکاست. البته این خودرو به خاطر قیمت پایین خود تجهیزات کمتری هم دارد. برای مثال ویژگی‌هایی همچون ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیقی در این خودرو دیده نمی‌شوند.


    البته تمامی تجهیزات پاسیفیکا در وویاجر حذف نشده‌اند. تمامی مدل‌های این خودرو با صفحه لمسی 7 اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو عرضه می‌شوند. یک صفحه‌نمایش 3.5 اینچی هم بین پشت آمپرها دیده می‌شوند. مدل LX از مواردی همچون رادیوی ماهواره‌ای و صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم سود می‌برد. از جمله آپشن های این خودرو می‌توان به بسته‌ی کمک‌راننده شامل پایش نقاط کور، دستیار پارک عقب و تشخیص مسیر حرکت اشاره کرد. این نسخه از وویاجر همچنین دارای روف راک و دی وی دی پلیر است.


    در مقام مقایسه باید گفت کرایسلر پاسیفیکا 2019 قیمت پایه‌ی 28730 دلاری داشته هرچند هم‌اکنون تخفیف 1500 دلاری برای این خودرو در نظر گرفته شده است. البته قیمت پاسیفیکا در تریم لیمیتد فول به 46190 دلار رسیده و نسخه‌ی هیبریدی آن‌هم 47290 دلار قیمت دارد.


    احیای نام وویاجر یک سورپرایز برای طرفداران کرایسلر بود هرچند با گذشته‌ی این خودرو هماهنگی دارد. نسل‌های قبلی این خودرو با نام پلیموث وویاجر شناخته می‌شدند که نسخه‌های ارزان‌تر داج کاروان و کرایسلر تاون اند کانتری بودند.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
تعداد صفحات : 4 1 2 3 4